Hoste og kamillete
Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 23-02-04 09:03

Jeg har en søn på ½ år, som pt. døjer med en slem hoste (ligesom resten af
familien). Kamillete lindrer, og han vil også mægtig gerne ha' det. Men hvor
meget må han få? Jeg har altid fået at vide, at 2 x 50 ml i døgnet er max,
hvis det ikke skal gå ud over appetitten, men det altid kun været til de
helt spæde, jeg har brugt det.
Er der nogen, der ved, om han må få mere, nu hvor han er lidt større?

MVH Mette

Fra : Iben Holst

Dato : 24-02-04 12:32

Jeg kan faktisk ikke svare på hvor meget han max må få, men jeg har selv
brugt kamillethe til hoste - forkølelser m.v. til mine børn fra de var helt
små.
Ofte er det sådan at de ikke har så meget appetit som ellers, når de fejler
et eller andet og jeg har været mere obs på, at det er enormt vigtigt at de
får væske nok.... Altid væske nok frem for alt - at de ikke spiser så meget
i en kort periode har ikke så meget at sige i forhold til væsken...

Iben

Fra : Friberg

Dato : 25-02-04 19:53

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> wrote in news:m4pog1-
euu.ln1@svangut.dk:

> Er der nogen, der ved, om han må få mere, nu hvor han er lidt større?

Nej, men kamillethe er vandrivende; så du skal sørge for anden væste ad
libitum. Altså sker der ingen ændring efter få forsøg stoppes og lægen
efterspørges evt. Nu vil jeg ikke skrive mere her, da det jo er
offtopic!

S Friberg

Fra : Iben Holst

Dato : 27-02-04 18:32

Nu vil jeg ikke skrive mere her, da det jo er
> offtopic!

Hvordan er det offtopic?

Iben

Fra : Karoline Larsen

Dato : 02-03-04 14:43

"Friberg" <hushovmesteren_xxx@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> libitum. Altså sker der ingen ændring efter få forsøg stoppes og lægen
> efterspørges evt. Nu vil jeg ikke skrive mere her, da det jo er

Jeg undrer mig over aldrig tidligere at have hørt at kamille skulle være
vanddrivende, kan du fortælle lidt mere om det?

mvh Karoline