Legetøjsbutik på Strøget, 1938
Fra : Philip

Dato : 23-02-04 01:46

Kære Nyhedsgruppe,

Endnu et lille hovedbrud: Er der nogen, der lige kan slå op og se, hvad den
legetøjsbutik, der i 1938 lå på hjørnet af Vimmelskaftet og Knabrostræde,
hed?

Adressen synes at være Knabrostræde 1.

Dengang stod der en skiltemand og reklamerede for butikken.

v.h.

Philip

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 23-02-04 09:26

> Adressen synes at være Knabrostræde 1.
>
> Dengang stod der en skiltemand og reklamerede for butikken.

> v.h.

> Philip
****************
Jeg er langt fra sikker, men jeg husker mit paradis: 'Thorngreen'. Der var,
så vidt vi husker, ikke andre legetøjsforretninger på "Strøget".
I følge Krak var det Vimmelskaftet 34 hvad der passer nogenlunde med
Knabbrostrædes hjørne
I omtalte Krak står en mindre biografi - hvis interesseret.
Hilsen et gammelt legebarn:
Flemming Svendsen
Korsør

Fra : Philip

Dato : 23-02-04 21:00

Tak for interessen.

I mellemtiden har jeg fået fat i en gammel Krak fra 1938. Der står der, at
en Søren Stiby residerede i Knabrostræde 1A med sin Stiby Legetøjshandel.

v.h.

Philip

Fra : Peter Kristiansen

Dato : 02-03-04 22:58

Flemming Svendsen wrote:

> [...]
> Knabbrostrædes hjørne
> I omtalte Krak står en mindre biografi - hvis interesseret.

Thorngreen lå på den anden side af strøget - overfor karreen Badstuestræde -
Hyskenstræde. I dag ligger der en Matas i det gamle legetøjshus.

m.v.h. Peter Kristiansen