Alu profiler til ruder
Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 22-02-04 18:58

Hej NG.

Som alle ved, har Maxi 77 (og andre både fra halvfjerserne og firserne) et
generelt problem omkring utætte vinduer.
Det ligger i konstruktionen med en lexan/acrylpade pålimet glasfiberen med
butylbånd - og enten mange små skruer eller blot nogle få store skruer i
hjørnerne.

Det bedre system med aluprofil m.m., kendt fra fra alle nye konstruktioner
burde kunne overføres til en Maxi 77.......men hvordan.

Kan nogle lave vinduerne på mål ?? ...eller kan man købe profilen løs ???
.... og hvordan bøjes en sådan profil ??

Gode ideer søges.

/Svend

Fra : Finn

Dato : 22-02-04 19:12

Hej Svend,

Jeg er tidligere faldet over dette firma:

http://www.ertec.dk

Mvh. Finn

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 22-02-04 19:52

Men spørgsmålet er om de bliver tætte af det ??

Den primære grund til at de bliver utætte (bortset fra håbløse reparationer
med forkerte materialer) er at de er ret store og sidder et uheldigt sted
hvor skroget vrider (på de ældre modeller gjort værre af, at vanterne kun
har fat i dækket lige over ruderne).

Uden at ændre denne konstruktion, så tror jeg heller ikke aluminiumsrammer
bliver tætte. - eller de har i hvert fald ikke meget større chancer end de
alm. ruder.

Jeg kender ingen der har problemer med ruderne, hvis de har gode tie-rods
(evt. eftermonteret) og efterfølgende har monteret ruderne korrekt i butyl
osv.

/Bjarke

Fra : PKJ

Dato : 22-02-04 22:22

Svend Brandt Jensen wrote:
> [...]
> burde kunne overføres til en Maxi 77.......men hvordan.
>
> Kan nogle lave vinduerne på mål ?? ...eller kan man købe profilen løs ???

Jeg ved hvem der ved ......... og har gennemført et projekt på Maxi 95 i
2003
Har prøvet at maile dig direkte men fik mail retur. Hvis du vil have navn
og mailadr så mail direkte til mig.
Min ven er ikke iblandt NG folkene
mvh PKJ

Fra : Allan Jensen

Dato : 23-02-04 08:02

Prøv at kontakte Ertec.
Jeg fik alu-vinduer lavet på min lotus, også med vrid, fungere fint.
Se evt. www.lotus40.dk , Vinduer nder Optimering.

Allan