Skal jeg gå til dyrlæge?
Fra : Hans B

Dato : 22-02-04 11:23

Jamen, så er den gal med Victor! 8 mdr. Cairn.

Han har ikke villet spise i en uge. Jeg kan dog "lege´" lidt mad i ham,
bl.a. v.h.a. en aktivitetsbold. Når han er inde ligger han bare stille hen
og sover meget. Han har ikke feber, han ser ikke ud til at mistrives,
drikker nogenlunde, og det eneste der kan få ham op ad sofaen er lyden af
snoren når vi skal gå tur. Han er glad om morgenen og når jeg kommer
hjem....
Når vi går tur er han kry og glad og leger gerne med hunde og børn, og er
stort set ikke til at slæbe op igen.
Eneste anormale er at han een gang om dagen "snuser op" nogle gange - somom
han har noget slim i svælget.

Meeeeen:

Mandag mødte han Perle (en labber), som er i løbetid og bor i samme karree
som os; og siden har balladen stået på. I går mødte vi hende igen og han
blev helt vild. Han kan jo (heldigvis) ikke nå op - selvom han gjorde sit
bedste, og det er ok - så får vi da ikke en fadderskabssag på halsen af den
grund. Da vi skulle op peb han og hylede - og det fortsatte nogle timer om
aftenen.

Umiddelbar tolker jeg hans adfærd som forelskelse, og det skal han sandelig
have lov til. Men det er hårdt for ham, hvis det er det.

Her til morgen mødte vi nogle af hans mindre kammerater, bl.a. Roxy som han
ellers godt gider at lege med, men pigerne Ruth og Hildegård var meget,
meget mere interessante.

Mon ikke han bare er ramt?

mvh

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 17:00

"Hans B" <Baldrian(remove)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
han
> ellers godt gider at lege med, men pigerne Ruth og Hildegård var meget,

"Forelskelse" som vi kender det fra mennesker, eksisterer ikke blandt bl.a.
hunde på samme måde, som vi føler en forelskelse.

Jeg tror, din hund keder sig bravt! Hvor længe er den alene hjemme om dagen?

At han ikke har ville spise i en uge, bør du lige få tjekket hos dyrlægen.
Der kan ligge andet til grunde end mismod. Der behøver ikke være feber og
andre synlige symptomer på sygdom. Dyret kan godt være alvorligt syg
alligevel.

Tina

Fra : Hans B

Dato : 22-02-04 18:26

> "Forelskelse" som vi kender det fra mennesker, eksisterer ikke blandt
bl.a.
> hunde på samme måde, som vi føler en forelskelse.

Nej klart ikke, men "forelskelse" i form af hormonsus???

> Jeg tror, din hund keder sig bravt! Hvor længe er den alene hjemme om
dagen?

0 minutter!!!! JEg er pensionist og vi er altid sammen

> [...]
> Der kan ligge andet til grunde end mismod. Der behøver ikke være feber og
> andre synlige symptomer på sygdom. Dyret kan godt være alvorligt syg

OK - vil checke - hvad tænker du specielt på?

Fra : Heidi

Dato : 23-02-04 07:23

"Hans B" <Baldrian(remove)@get2net.dk> wrote in message news:<3D5_b.6569$oC2.3595@news.get2net.dk>...
> [...]
> dagen?
>
> 0 minutter!!!! JEg er pensionist og vi er altid sammen

> OK - vil checke - hvad tænker du specielt på?

Det er ingenlunde unormalt, at forelskede - for at bruge dit eget
udtryk - unge terriers opfører sig på den måde, du beskriver. Jeg har,
som du jo godt ved, fire af slagsen (to westier og to skotter) og den
der adfærd har jeg oplevet adskillige gange. Lad ham være, han taber
sig nok lidt - men jeg skulle tage meget fejl, hvis han ikke snart er
tilbage i sit gamle jeg. Lad være med at "kræse" for ham, det får får
du kun en kræsen hund ud af. Ring, hvis du har flere spørgsmål.

Heidi

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-02-04 20:38

"Hans B" <Baldrian(remove)@get2net.dk> writes:

> Nej klart ikke, men "forelskelse" i form af hormonsus???

Jeg kan godt genkende det fra vores egen Gammel Dansk. Når naboens
tæve er i løbetid har han også et par dage hvor han ikke rigtig spiser.

> OK - vil checke - hvad tænker du specielt på?

Omkring jul var hun i løbetid igen, men denne gang startede han ikke
med at spise igen. Efter blodprøver og undersøgelser har det nu vist
sig, at han enten har en autoimmun sygdom eller blodkræft. Så det er
bare et spørgsmål om tid nu.

Det er ikke for at male Fanden på væggen, men for at sige, at du skal
tage til dyrlægen med din hund.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.

Fra : Susanne Drews

Dato : 26-02-04 02:58

On Sun, 22 Feb 2004 17:00:20 +0100, "Tina"
<wunjo(snabel-a)webspeed.dk> wrote:

>"Forelskelse" som vi kender det fra mennesker, eksisterer ikke blandt bl.a.
>hunde på samme måde, som vi føler en forelskelse.

Det skal du nu ikke sige *G* Jeg mindes salig Fjumse, der udviste
tilsvarende adfærd og i op til et par uger ad gangen mest lå i sofaen
og høl af længel efter genboens sorte cockerspaniel, Manja.

>Jeg tror, din hund keder sig bravt! Hvor længe er den alene hjemme om dagen?

Jeg var hjemmegående på det tidspunkt - men jeg var også "luft" for
min stakkels forelskede hanhund - medmindre, selvfølgelig, jeg gjorde
anstalter til, at vi skulle ud at gå.

> [...]
>Der kan ligge andet til grunde end mismod. Der behøver ikke være feber og
>andre synlige symptomer på sygdom. Dyret kan godt være alvorligt syg

Det er selvfølgelig rigtigt. Men alt er som bekendt relativt - det kan
jo være, Victor har taget en smule føde til sig, men slet ikke i
normalt omfang. Det oplever jeg i hvert fald (også) med Fjumses
efterfølger - når der er "damehund" i luften, har madskålen ikke den
samme tiltrækning som til hverdag.

Tilmed er Victor jo så ung, at det måske er ved at gå op for ham, at
han er hanhund - weeee *G*.

(Og nej, det bliver ikke nødvendigvis bedre med alderen - min
nuværende puddelterrier fylder snart 11, og det er det samme cirkus
hver gang).

Venligst
Sus

Fra : Lou

Dato : 23-02-04 10:35

Hej...

Da jeg læste det første i dit indlæg tænkte jeg "tag til dyrlægen" men
længere ned i indlæget skriver du om en løbsk tæve og mm de bor langt
fra hinanden troe jeg at du har løsningen der...han hunde kan blive
virkligt mærklige med løbske tæver spiseværring, hylen, "ulydige"
og det lød lidt som om din hund kan fornemme den løbske tæve, jeg tror
det går over om et par dage, men hvis du er i tvivl så tag til
dyrlægen...men hvis det var min hund ville jeg vente til løbetiden var
ovre og se...han spiser jo ldt og drikker og er jo ikke apatisk ej
heller feber, så...mon ikke hormonerne er lidt på spil
go bedring med ham.

mvh
Lou

p.s. nogle gange kan man betsle sig til lidt fred i sjælen hos
dyrlægen...hellere et par gange for meget end een gang for lidt.