dagpenge under barsel
Fra : Michael Brandenburg

Dato : 22-02-04 18:27

Jeg går på barsel om en uge og har derfor søgt om dagpenge fra kommunen. Jeg
er funktionæransat og min chef giver mig i den forbindelse halv løn i de 4
uger før fødsel og 14 uger efter. Jeg har fået at vide af min fagforening og
på nettet at jeg udover halv løn fra arbejdsgiver også skal have halv
dagpengesats fra kommunen. Kommunen siger derimod, at de kun skal udbetale
suplerende dagpenge op til lidt over 13.000 kr.
Hvad er det rigtige?
Mvh Stella

Fra : Tine Andersen

Dato : 22-02-04 20:14

"Michael Brandenburg" <Michael@robintoon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dagpengesats fra kommunen. Kommunen siger derimod, at de kun skal udbetale
> suplerende dagpenge op til lidt over 13.000 kr.

Du kan vælge mellem halv løn og dagpenge - hvad der nu er mest fordelagtigt
for dig. Du kan ikke få begge dele.

Med venlig hilsen
Tine

Fra : chr

Dato : 22-02-04 21:37

"Michael Brandenburg" <Michael@robintoon.dk> wrote in message
> [...]
> dagpengesats fra kommunen. Kommunen siger derimod, at de kun skal udbetale
> suplerende dagpenge op til lidt over 13.000 kr.

Flink arbejdsgiver...de vil åbenbart ikke have tilfredse medarbejdere
,-arbejdsgiver får nemlig refundert op til fuld dagpenge sats...så hvis
din halve løn er mindre en dagpenge så er det ikke værd at gå efter....de
fleste firmaer supplere op til fuld løn i den periode, da de jo alligevel
får refunderet en del af det.

klip fra pjecen til arbejdsgiver

'Hvis du betaler din medarbejder fuld løn under dele af barselsorloven, kan
du få
refunderet det beløb, der svarer til, hvad din medarbejder ville få i
barselsdagpenge,
hvis hun eller han ikke fik løn fra dig. Du får refunderet beløbet fra din
medarbejders kommune. Du modtager dog kun refusionen, hvis din medarbejder
har været tilknyttet arbejdsmarkedet i de seneste 13 uger inden orloven og i
denne periode har været beskæftiget i mindst 120 timer.'