MS Windows
briani 27239
Hvor hentes - Java Virtual Machine ?
Fra : Morten

Dato : 22-02-04 18:31

Hejsa

Når man installere windows mangler den altid "Java Virtual Machine" i
starten når man prøver at åbne bestemte hjemmesider ... når man klikker
"Hent" virker linket ikke ...

Hvor kan jeg hente det?

Fra : //zigge

Dato : 22-02-04 18:39

"Morten" <NOSPAM_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor kan jeg hente det?

Hej

Det kan du på www.java.sun.com - Sun's hjemmeside.

Mvh
//zigge

Fra : //zigge

Dato : 22-02-04 18:48

"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Eller mere nøjagtigt på:
http://java.com/en/download/manual.jsp

Mvh
//zigge

Fra : quake

Dato : 22-02-04 20:40

den ligger da på min windows xp cd
quake

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-02-04 21:11

On Sun, 22 Feb 2004 20:39:49 +0100, quake wrote:

> den ligger da på min windows xp cd

Er det ikke den der korrupte "java-engine" som MS mener skal udbredes?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 22-02-04 21:49

> Er det ikke den der korrupte "java-engine" som MS mener skal udbredes?

Hvis du med korrupt mener langt overlegen alle andre, så jo.

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen (Citroner Bananer)

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-02-04 23:25

"Trygleren [9000]" <hesteskeletAT@AThesteskelet.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:403915a7$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvis du med korrupt mener langt overlegen alle andre, så jo.

MS er da vist holdt med JVM så vidt jeg er blevet informeret..
Og overlegen vil jeg nu næppe kalde den, SUN's er meget bedre især hvad
sikkerhed angår..

Mvh
Benjamin

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 23-02-04 00:25

http://www.microsoft.com/mscorp/java/

> Og overlegen vil jeg nu næppe kalde den, SUN's er meget bedre især
> hvad sikkerhed angår..

Nixenbixen. Hastighedsmæssigt og kompatibilitetsmæssigt er MS JVM langt
bedre end Suns (som er langt fra den hurtigste). Pt. er JRocket fra BEA
den hurtigste JVM.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 23-02-04 00:56

"Trygleren [9000]" <hesteskeletAT@AThesteskelet.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:40393a39$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> http://www.microsoft.com/mscorp/java/

Ok her fik jeg da ret..

> Nixenbixen. Hastighedsmæssigt og kompatibilitetsmæssigt er MS JVM langt
> bedre end Suns (som er langt fra den hurtigste). Pt. er JRocket fra BEA
> den hurtigste JVM.

Har aldrig hørt om BEA, jeg brugte kun en sammenligning mellem MS og SUN,
hvor jeg så mener at SUN er bedst, men man skal jo prøve noget nyt som man
siger, og BEA hører med til det nye for mig

Mvh
Benjamin

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-02-04 01:09

Se inline.

On Sun, 22 Feb 2004 23:24:45 +0100, "Laziter [9440]"
<laziter@NOSPAMgyxi.dk> wrote:

>MS er da vist holdt med JVM så vidt jeg er blevet informeret..
Ja siden de tabte retsagen SUN anlagde mod dem.

>Og overlegen vil jeg nu næppe kalde den, SUN's er meget bedre især hvad
>sikkerhed angår..
Microsofts JVM er stadig klart den hurtigste. Hvad angår resten
skyldes det at Microsoft ikke har måttet opgradere deres JVM de sidste
mange år, ellers ville du nok have set et JVM der var endnu hurtigere
og sikrere. Men det kunne SUN jo ikke tillade. Et resultat af dette er
at Java er ved at forsvinde på Internet'et.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 23-02-04 03:24

Jens Peter Karlsen mumbled his insignificant opinion in:
7ngi309t1hacj2lnrhvrt64kcvorqehkfg@4ax.com

<klip>
> Men det kunne SUN jo ikke tillade. Et resultat af dette er
> at Java er ved at forsvinde på Internet'et.

Du kunne vist have sparet hele remsen og blot skrevet din .sig

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-02-04 08:25

On Sun, 22 Feb 2004 21:48:39 +0100, Trygleren [9000] wrote:

> Hvis du med korrupt mener langt overlegen alle andre, så jo.

Den lader vi lige stå et øjeblik... tak for et godt grin!!

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 23-02-04 17:57

> Den lader vi lige stå et øjeblik... tak for et godt grin!!

Ih guder... Burde du ikke stå og råbe "MicroSucks" i et eller andet
ligegyldigt forum?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-02-04 18:46

On Mon, 23 Feb 2004 17:57:20 +0100, Trygleren [9000] wrote:

> Ih guder... Burde du ikke stå og råbe "MicroSucks" i et eller andet
> ligegyldigt forum?

Jo det burde jeg - hvis jeg altså var en af dem som kun var ude på, at
flame MS fordi jeg ikke kan lide dem... men jeg er ikke en af dem.

Psst... jeg bruger selv Windows også... såeh

PS: Fik du svar fra guderne?

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 23-02-04 19:59

> Jo det burde jeg - hvis jeg altså var en af dem som kun var ude på, at
> flame MS fordi jeg ikke kan lide dem... men jeg er ikke en af dem.
> Psst... jeg bruger selv Windows også... såeh
> PS: Fik du svar fra guderne?

Uups, der manglede altså en smiley i det svar - intet ondt ment - 'sry

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-02-04 20:35

On Mon, 23 Feb 2004 19:59:14 +0100, Trygleren [9000] wrote:

> Uups, der manglede altså en smiley i det svar - intet ondt ment - 'sry

Heller intet ondt herfra

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 23-02-04 19:09

HVOR? Jeg har WinXP Pro CD, der synes jeg da ikke at kunne finde noget
java?`
Lasse

Fra : Edmund

Dato : 22-02-04 22:21

quake skrev:

> den ligger da på min windows xp cd

Er det en du selv har lavet
--
Mvh Edmund

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 22-02-04 21:17

www.znn.dk > Vælg version 3810

Eller mere direkte: http://www.vinten.net/java/msjavwu.exe

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Edmund

Dato : 22-02-04 21:28

Martin Kirschmeyer skrev:

> www.znn.dk > Vælg version 3810

version 3805 eller 3809 skal installeres først
3810 er kun en opgradering

http://alm.bankdata.dk/showpage.asp?ID=622

--
Mvh Edmund

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 22-02-04 21:35

Edmund wrote:
> version 3805 eller 3809 skal installeres først
> 3810 er kun en opgradering
>
> http://alm.bankdata.dk/showpage.asp?ID=622

Ja, det er da vidst rigtigt, jeg kørte svjh også 3809 ind først Takker
for korrektionen...

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-02-04 21:35

On Sun, 22 Feb 2004 18:30:37 +0100, "Morten"
<NOSPAM_post@simonsen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Når man installere windows mangler den altid "Java Virtual Machine" i
>starten når man prøver at åbne bestemte hjemmesider ... når man klikker

www.java.com

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel router.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 22-02-04 23:17

Hier: www.hesteskelet.dk/filer/windowsxp.php

Fra : Edmund

Dato : 22-02-04 23:25

Trygleren [9000] skrev:

> Hier: www.hesteskelet.dk/filer/windowsxp.php

Det er 3810 og den kan man ikke bruge uden at installere en tidligere
version
--
Mvh Edmund

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 22-02-04 23:49

> Det er 3810 og den kan man ikke bruge uden at installere en tidligere
> version

Det fungerer da ellers fint her. Jeg har lige lagt den ind (uden andet)
på min bærbare.

Fra : Edmund

Dato : 23-02-04 00:02

Trygleren [9000] skrev:

> Det fungerer da ellers fint her. Jeg har lige lagt den ind (uden
> andet) på min bærbare.

Så har du vel installeret sp1 inden, eller din XP er født med SP1

I SP1a er der ingen java

--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 23-02-04 00:07

Edmund skrev:
> Så har du vel installeret sp1 inden, eller din XP er født med SP1

Er der ingen java i forvejen, så ser det ud som om 3810 bliver
installeret meget hurtigt, jeg mener den skriver installation OK, men
den kommer med en lille box med et rødt mærke/krys og vil ikke virke.
--
Mvh Edmund

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 23-02-04 00:26

> Så har du vel installeret sp1 inden, eller din XP er født med SP1
> I SP1a er der ingen java

Det er en spritny XP Home som fulgte med min Dellbærbare. Jeg kørte
exefilen fra linket og "alt var godt"

Fra : Edmund

Dato : 23-02-04 00:34

Trygleren [9000] skrev:

> Det er en spritny XP Home som fulgte med min Dellbærbare.

Det kan jo være den er født med Sp1, det er den vel når den er ny.
Jeg ved så ikke om der både er XP cd´er med SP1 og SP1a
--
Mvh Edmund

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 24-02-04 12:28

> Så har du vel installeret sp1 inden, eller din XP er født med SP1
>
> I SP1a er der ingen java

Jeg kører XP Pro SP1, og har ikke gjort noget for at aktivere eller
installere java. Jeg har ikke lige oplevet nogle problemer, men da det er en
ny installation, har jeg været forbi znn.dk/java . Her får jeg bl.a.
meddelelserne:
Java VM version - Installeret - OK
JavaScript - version 1.3 - OK

Nedenunder er der dog en tom boks, som kun skulle komme frem, hvis Java ikke
er aktiveret. Hvordan er det lige, jeg gør det?

Jeg nåede nu at hente build 3810, der korrekt meddelte, at den kun kunne
opgradere fra en tidligere version. Så kan man lære at læse alle indlæg,
inden man gør noget...

- Mickel

Fra : peter hansen

Dato : 23-02-04 01:17

[CUT]
> [...]
>
> Når man installere windows mangler den altid "Java Virtual Machine" i
> starten når man prøver at åbne bestemte hjemmesider ... når man klikker

Kan ikke lige huske hvad det egentlig var der skete da retsagen om Virutal
Java startede...
Men jeg mener at Microsoft tabte rettighederne til den men gerne måtte
fortsætte opdateringer til dem der allerede havde installeret den. Jeg mener
faktisk også at det blev ulovligt at downloade Microsofts Java VM men kan
ikke huske det.
Hvis du ikke vil bruge Suns alternativ så søg efter msjavx86.exe på google
fx hvor du helt sikkert kan finde et downloadlink.
Eller gå ind på www.testby.dk som min homebank linker til hvis jeg ikke har
fået installeret Java...

Appropos så mener jeg at det skulle være den eneste forskel på SP1 og SP1a -
SP1a skulle være uden Java VM

// Peter