MS Windows
briani 27239
iso størrelser
Fra : Olesen

Dato : 22-02-04 17:41

En ISO fil...er vel en direkte kopi af en CD-rom ?

Hvordan kan en ISO fil på 950 MB blive til en CD-rom som
ikke rummer 900 MB ?

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 22-02-04 17:45

> En ISO fil...er vel en direkte kopi af en CD-rom ?

Ikke nødvendigsvis. Det er et format til at holde orden på data så at
sige. Du kan lave en ISO-fil ud fra en cd og så selv tilføje ekstra
filer. Se det som en zipfil uden kompression.

> Hvordan kan en ISO fil på 950 MB blive til en CD-rom som
> ikke rummer 900 MB ?

Dele ISO-filen op i to vha. for eksempel WinISO.

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen (Citroner Bananer)

Fra : Olesen

Dato : 22-02-04 17:54

"Trygleren [9000]" <hesteskeletAT@AThesteskelet.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:4038dc79$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Dele ISO-filen op i to vha. for eksempel WinISO.

Dvs. hvis man ser en ISO fil på eks. 1.1 GB, så
kan det nemt være 2 CD'ere, som er pakket til een ISO fil..

Kan iso-udbrændingsprogrammerne selv dele dem i to ?
Eks.FireBurner ?

Fra : Leony

Dato : 22-02-04 18:35

In news:4038db9a$0$27416$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Olesen <olesen@jubiipost.dk> typed:

> Hvordan kan en ISO fil på 950 MB blive til en CD-rom som
> ikke rummer 900 MB ?

Det kan jo være en ISO af en cd som rummer 900 MB (det gør 100 min
cd'ere svjh).

Ofte så fylder en ISO mere end datamængden en cd kan klare. Dvs sige at
en ISO som fyldes 680 MB sagtens kan være på en 650 MB cd.
Dette skyldes måden data "pakkes"/"lagres" på i en ISO.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/