EmptyTable fejlmelding
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 22-02-04 12:02

Hej NG!

Hver gang jeg bruger denne kode får jeg fejlmeldingen:
"Table is busy".

with tblIListen do //Tøm tabeller
begin
Active := False;
DatabaseName := 'Ejendom_Admin';
TableName := 'IListen.DB';
TableType := ttParadox;
EmptyTable;
end;

Sætter jeg derimod egenskaben tblIListen.Active til false i ObjectInspector
virker rutinen OK.

Burde det ikke være lige meget, om Active:=False laves i programmet eller i
ObjectInspector ?

Er der andre steder jeg skal gøre noget?

Kurt Guldbæk
www.guldbaek.net

Fra : Henry

Dato : 22-02-04 12:54

> [...]
> virker rutinen OK.
>
> Burde det ikke være lige meget, om Active:=False laves i programmet eller

Nej, for i modsat står din tabel faktisk også åben i dit udviklings miljø,
dit problem opstår sikkert når du kører applikationen inde fra Delphi IDE?
Hvis du derimod lukker Delphi og kører din exe direkte, så ser du sikkert
ikke problemet.

mvh
Henry