Køb af trådløst
Fra : tonny

Dato : 22-02-04 12:02

Kommer lige med et spørgsmål, som evt. kan skabe debat.
Hvilket trådløst udstyr er det det bedste man kan købe
til privat brug, jeg tænker på accesspoints og klienter.
Det skal være stabilt og rækkevidden skal være god.

T. Nielsen

Fra : Jens

Dato : 22-02-04 13:11

"tonny" <lomito@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket trådløst udstyr er det det bedste man kan købe
> til privat brug, jeg tænker på accesspoints og klienter.
> Det skal være stabilt og rækkevidden skal være god.

Hvilket design kan du bedst lide ?

Mvh Jens

Fra : Peter Mogensen

Dato : 23-02-04 10:17

Jens wrote:
> Hvilket design kan du bedst lide ?

Hehe.... sjovt du iger det. Sådan en Linksys-ting er godtnok grim. Man
fristes næsten til at købe D-link af bare den grund.

Peter

Fra : tonny

Dato : 23-02-04 11:42

Hvad mener du med design, hvis det er 11 eller 54mb gør det ikke så
meget, hvad det er, det skal bare virke.

Fra : Jens

Dato : 23-02-04 12:43

> Hvad mener du med design, hvis det er 11 eller 54mb gør det ikke så
> meget, hvad det er, det skal bare virke.

Hastigheden er underordnet, medmindre man skal bruge den trådløse som
arbejdsstation i et lokalnet, netforbindelsen kan sjældent trække
11Mbit...... desværre.
Jeg mener designet af kassen, de fleste mærker kan det samme, med små
afvigelser.

Jeg foretrækker Linksys wap 54 eller 11, eller wrtg54 som router når der
skal antenner på, eller Levelone 1403, eller 1402, de er kønnere, enklere at
sætte op, og har et par småting som linksys ikke kan klare.
Topcom skyracer er en linksys med andre farver på menuerne.....
Nortq er en level one med andre farver på menuerne....

3com og trendnet har jeg aldrig set indvendigt, de andre, har jeg selv..

Det afgørende er design, pris, brugervenlighed og at undgå D(isable)link her
i huset. (di604 giver stadig mareridt om natten.)
(iøvrigt kan wrtg54 række ca 10 meter, men wap54 ovenpå den kan række 40
meter....det er en underlig verden.)

Mvh Jens

Fra : Tommy

Dato : 23-02-04 09:11

On 22 Feb 2004 03:02:24 -0800, lomito@sol.dk (tonny) wrote:

>Kommer lige med et spørgsmål, som evt. kan skabe debat.
>Hvilket trådløst udstyr er det det bedste man kan købe
>til privat brug, jeg tænker på accesspoints og klienter.
>Det skal være stabilt og rækkevidden skal være god.

Personligt holder jeg mig til 3com. Købte et 3com access point og 2
3com netkort (pci) med ekstern antenne til ca. 2000. Det spiller bare.
--
Tommy - Hader DU en reklame? --> http://www.hadereklamer.dk
E-Reklamer.dk: http://makeashorterlink.com/?T26A15582

Fra : Kim S

Dato : 23-02-04 10:49

> Det skal være stabilt og rækkevidden skal være god.

Hej Tonny
Det er jo lettest at bedømme en vare, som man haft en god elle dårlig
erfaring med.

Access point Linksys WAP54G havde hos mig på 2 forskellige maskiner, (XP)
(WIN98) ikke dækning længere væk end 8 m.
På <edbpriser.dk><bedømmelser> kan man læse at der flere der har samme
problem.
Jeg har talt med supporten hos Linksys, som foreslog jeg prøvede at bruge
nogle af de andre kanaler, som dog ikke gjorde nogen forskel.
Jeg gæter på at jeg har været uheldig og har fået et dårligt apparat, det
virker sikket hos andre!
MVH Kim S

http://www.wireless-chat.net/internet/Linksys_WRT54G__WPC54G__maximum_range_
of_1_foot_74514.html