/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Hjælp til valg - ændring af netværk - bred~
Fra : Nikon D1 og F5 Fan


Dato : 22-02-04 09:29

Hej til alle.

Jeg har sendt nedenstående også til NG tele.internet.adsl, men er nu
anbefalet også at spørge her i gruppen.

Jeg håber at kunne få gode råd vedr. hvilket bredbåndsabonnement, jeg bør
vælge, for jeg skal have et andet, end det jeg har nu.

Der har ikke været megen hjælp at hente hos TDC kundeservice, som giver
modstridende oplysninger.

Jeg har lige nu TDC bredbånd (privat) med 4 dynamiske IP, men er jo blevet
ramt af lukningen af port 25 og dermed tvunget til at bruge smtp.mail.dk og
kan ikke mere bruge min web- og mailhost´s smtp. Dermed kan jeg ikke
længere sende store filer, filer med særlige filtyper vedhæftet.

Jeg har købt en router med indbygget trådløst AP Linksys WRT54G
http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=35&prid=601
som jeg blev anbefalet, men endnu ikke installeret.

Jeg er af TDC kundeservice blevet anbefalet at skifte mine 4 dynamiske IP
til 1 fast og bruge den nu indkøbte router og beholde mit nuværende
abonnement, men i TDC-butikken, hvor jeg købte router, fortalte de det ikke
ville løse problemet med port 25 og afsendelse af store filer- filer af
særlige typer. TDC butikken anbefalede TDC Bredbånd PRO med 1 fast IP.
Jeg ringede til TDC kundeservice igen for at bestille dette, men fik at vide
jeg ikke kunne få TDC Bredbånd PRO, da jeg ikke var momsregistreret
erhvervsdrivende.

Jeg har brug for at have følgende koblet sammen i vort lille netværk: 2
computer via trådløst, 1 computer og 1 printerserver via kabel

Nu er jeg forvirret på højere plan og beder om jeres erfaringer og råd
således, at jeg igen kan benytte min web- og mailhost´s smtp server, så jeg
igen kan sende store filer og med vedhæftede filer af alle typer


--

Bjarne
Nikon D1 og F5 fan


 
 
Jens (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 22-02-04 09:39


"Nikon D1 og F5 Fan" <D"slet 1dette"@NikonPro.dk> skrev i en

> Nu er jeg forvirret på højere plan og beder om jeres erfaringer og råd
> således, at jeg igen kan benytte min web- og mailhost´s smtp server, så
jeg
> igen kan sende store filer og med vedhæftede filer af alle typer

Hvor i landet skal den netforbindelse være tilgængelig ?
Søllerød eller Varde ?

Mvh Jens



Nikon D1 og F5 Fan (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Nikon D1 og F5 Fan


Dato : 22-02-04 09:56

Jens <mkg@jellingnet.dk> wrote:
>
> Hvor i landet skal den netforbindelse være tilgængelig ?
> Søllerød eller Varde ?
>
> Mvh Jens

Så afgjort i Varde , hvad får dig til at tænke på Søllerød?

--

Bjarne
Nikon D1 og F5 fan


Jens (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 22-02-04 10:47


"Nikon D1 og F5 Fan" <D"slet 1dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse

>
> Så afgjort i Varde , hvad får dig til at tænke på Søllerød?

Det var det eneste stednavn jeg lige kunne komme på øst for den virkelige
verden.
I Varde vist ikke så meget andet end tdc at vælge imellem, Cybercity måske ?

Mvh Jens



Nikon D1 og F5 Fan (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Nikon D1 og F5 Fan


Dato : 22-02-04 11:10

Jens <mkg@jellingnet.dk> wrote:
>
> Det var det eneste stednavn jeg lige kunne komme på øst for den
> virkelige verden.
> I Varde vist ikke så meget andet end tdc at vælge imellem, Cybercity
> måske ?
>
> Mvh Jens

Du har helt ret Jens

Her er kun TDC, da jeg yderligere bor i en lille landcentral laaaaangt ude
på landet.

Derfor var det også mere et spørgsmål om mulighederne mellem nuværende
privat TDC Bredbånd med 1 fast IP og TDC Bredbånd Pro som da må kunne
etableres bare man betaler. Så kan TDC da være lige glad om man er
erhvervsdrivende eller...................


--

Bjarne
Nikon D1 og F5 fan


Nico (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Nico


Dato : 22-02-04 10:44

> kan ikke mere bruge min web- og mailhost´s smtp. Dermed kan jeg ikke
> længere sende store filer, filer med særlige filtyper vedhæftet.
Hvem sender store filer med mail? - Det giver 40%+ ovrhead.



Nikon D1 og F5 Fan (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Nikon D1 og F5 Fan


Dato : 22-02-04 11:11

Nico <emailxyznifo@tiscali.dk> wrote:
> Hvem sender store filer med mail? - Det giver 40%+ ovrhead.

???????????? Vi er mange fotointeresserede som gør det

--

Bjarne
Nikon D1 og F5 fan


jens (22-02-2004)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 22-02-04 11:33


"Nikon D1 og F5 Fan" <D"slet 1dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse
news:4038807d$0$55947$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Nico <emailxyznifo@tiscali.dk> wrote:
> > Hvem sender store filer med mail? - Det giver 40%+ ovrhead.
>
> ???????????? Vi er mange fotointeresserede som gør det

Hvad med at sætte en ftp server op !
Så kan bare sende et link, så kan de selv hente billederne.

-Nikolas



jan@stevns.net (22-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 22-02-04 11:42

"jens" <jens56@hotmail.com> skrev :

>Hvad med at sætte en ftp server op !
>Så kan bare sende et link, så kan de selv hente billederne.

Hvorfor skulle de dog besvære sig med det - hvad , og hvordan de
sender deres billeder rager sgu' da ikke andre folk.


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Nikon D1 og F5 Fan (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Nikon D1 og F5 Fan


Dato : 22-02-04 11:45

jens <jens56@hotmail.com> wrote:
>
> Hvad med at sætte en ftp server op !
> Så kan bare sende et link, så kan de selv hente billederne.
>
> -Nikolas

Ja, det er let at bruge hvis man forstår det, men der er mange som ikke kan
finde ud af det, specielt ældre som ikke er særligt interesseret i computer,
men bare gerne vil have dem sendt. Ja selv kontorfolk i ledende stillinger
har jeg ikke kunnet formå til at finde ud af den slags.

For (undskyld udtrykket) ikke nørder er det at hente kontra få diverse typer
af filer en helt anden verden end den vi kender som er vant til at at finde
rundt i computerens verden. Ja, selv jeg kan også tit have problemer,
spørgsmål om løsningsmuligheder og er så heldig at vide hvor jeg kan spørge
indtil jeg får svar jeg forstår som feks. her i NG


--

Bjarne
Nikon D1 og F5 fan


Michael Rasmussen (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 22-02-04 11:53

"Nikon D1 og F5 Fan" <D"slet 1dette"@NikonPro.dk> wrote:

>Jeg har lige nu TDC bredbånd (privat) med 4 dynamiske IP, men er jo blevet
>ramt af lukningen af port 25 og dermed tvunget til at bruge smtp.mail.dk og
>kan ikke mere bruge min web- og mailhost´s smtp. Dermed kan jeg ikke
>længere sende store filer, filer med særlige filtyper vedhæftet.

Principielt bør man ikke sende større filer via mail - der er alt for stor overhead i mail protocoller og mail systemer.

Du skal sæ'følig ha' en ftp-server til den slags...

Det er da træls at TDC må spærre port 25 - Men når man har prøvet at blive bogstavelig talt tæppebombet med viagra spammail får
man da en vis forståelse for at det er nødvendigt

>Jeg har købt en router med indbygget trådløst AP Linksys WRT54G
>http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=35&prid=601
>som jeg blev anbefalet, men endnu ikke installeret.

Dejlig sag - men måske alligevel ikke helt det du har behov for...

>Jeg er af TDC kundeservice blevet anbefalet at skifte mine 4 dynamiske IP
>til 1 fast og bruge den nu indkøbte router og beholde mit nuværende
>abonnement.

Jeg vil også anbefale en fast ip-adresse.

TDC Bredbånd PRO er at skyde over målet....

>Jeg har brug for at have følgende koblet sammen i vort lille netværk: 2
>computer via trådløst, 1 computer og 1 printerserver via kabel

I så fald vil jeg anbefale en bredbåndsrouter med indbygget printserver: Der er flere muligheder, f.eks ASUS WL-500G

http://www.asus.com/products/communication/wireless/wl-500g/overview.htm

som du kan finde til knap 900,- kroner.

<mlr>

Nikon D1 og F5 Fan (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Nikon D1 og F5 Fan


Dato : 22-02-04 12:06

Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:
> "Nikon D1 og F5 Fan" <D"slet 1dette"@NikonPro.dk> wrote:
>
>> Jeg har lige nu TDC bredbånd (privat) med 4 dynamiske IP, men er jo
>> blevet ramt af lukningen af port 25 og dermed tvunget til at bruge
>> smtp.mail.dk og kan ikke mere bruge min web- og mailhost´s smtp.
>> Dermed kan jeg ikke længere sende store filer, filer med særlige
>> filtyper vedhæftet.
>
> Principielt bør man ikke sende større filer via mail - der er alt for
> stor overhead i mail protocoller og mail systemer.
>
> Du skal sæ'følig ha' en ftp-server til den slags...

Du har ret, men læs mit indlæg vedr. dette lidt oppe io tråden

>
> Det er da træls at TDC må spærre port 25 - Men når man har prøvet at
> blive bogstavelig talt tæppebombet med viagra spammail får man da en
> vis forståelse for at det er nødvendigt

Jeg har aldrig fået en eneste spammail på nogle af vore domænemail, hvor i
mod jeg får ca. 150 spam mail som du beskriver på mine 2 tdc mail, der
aldrig bruges. Det forstår jeg ikke. Jeg har ikke kunnet få slettet
henholdsvis vor adsl mailkonto og vores opasia mailkonto, som kun bruges til
Nokia Cardphone til den bærbare på rejser.

>
>> Jeg har købt en router med indbygget trådløst AP Linksys WRT54G
>> http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=35&prid=601
>> som jeg blev anbefalet, men endnu ikke installeret.
>
> Dejlig sag - men måske alligevel ikke helt det du har behov for...

Hvorfor ikke? TDC anbefalede den for der var både router og AP indbygget?

>
>> Jeg er af TDC kundeservice blevet anbefalet at skifte mine 4
>> dynamiske IP til 1 fast og bruge den nu indkøbte router og beholde
>> mit nuværende abonnement.
>
> Jeg vil også anbefale en fast ip-adresse.

Det er jeg helt med på og vil også gerne skifte, men TDC oplyser jo to
forskellige ting vedr. om det løser problemet vedr. port 25

>
> TDC Bredbånd PRO er at skyde over målet....

OK, men hvis det skal til er jeg parat til det
>
>> Jeg har brug for at have følgende koblet sammen i vort lille
>> netværk: 2 computer via trådløst, 1 computer og 1 printerserver via
>> kabel
>
> I så fald vil jeg anbefale en bredbåndsrouter med indbygget
> printserver: Der er flere muligheder, f.eks ASUS WL-500G
>
> http://www.asus.com/products/communication/wireless/wl-500g/overview.htm
>
> som du kan finde til knap 900,- kroner.

Ja, men nu havde jeg jo i forvejen printerserver og skulle have udskiftet
mit AP, hvor der ikke var megen mulighed for sikkerhed, så derfor syntes jeg
TDC´s råd vedr. Linksys var fint.

>
> <mlr>



--

Bjarne
Nikon D1 og F5 fan


Michael Rasmussen (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 22-02-04 12:36

"Nikon D1 og F5 Fan" <D"slet 1dette"@NikonPro.dk> wrote:

>Ja, men nu havde jeg jo i forvejen printerserver og skulle have udskiftet
>mit AP, hvor der ikke var megen mulighed for sikkerhed, så derfor syntes jeg
>TDC´s råd vedr. Linksys var fint.

Ok, når du allerede har en printserver er den indkøbte Linksys et udmærket valg...

<mlr>


Nikon D1 og F5 Fan (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Nikon D1 og F5 Fan


Dato : 22-02-04 12:42

Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:
>
> Ok, når du allerede har en printserver er den indkøbte Linksys et
> udmærket valg...
>
> <mlr>

Tak, nu beroligede du mig

--

Bjarne
Nikon D1 og F5 fan


Jens (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 22-02-04 13:08


"Nikon D1 og F5 Fan" <D"slet 1dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse

> > Ok, når du allerede har en printserver er den indkøbte Linksys et
> > udmærket valg...
>
> Tak, nu beroligede du mig

Men Asus laver en med indbygget ftpserver, den er måske et bedre valg......,
så kan du sende en mail, med et link indeholdende login, password og fil til
ftpserveren, på den måde er undskyldningen med de gamle og svage ikke
relevant.
Alternativt kan linksyssen også bruges, der kræves så en ftpserver på en pc,
som fks G6 bulletproof........
Det vil desuden lette belastningen på de svages 33k modemforbindelse med ca
40%+......

Iøvrigt er Arrownet på vej vestpå, og ankommet til Bramming, så der er håb
endnu.......

Mvh Jens



Nikon D1 og F5 Fan (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Nikon D1 og F5 Fan


Dato : 22-02-04 14:45



"Jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
news:c1a5fe$t8g$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "Nikon D1 og F5 Fan" <D"slet 1dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse
>
> > > Ok, når du allerede har en printserver er den indkøbte Linksys et
> > > udmærket valg...
> >
> > Tak, nu beroligede du mig
>
> Men Asus laver en med indbygget ftpserver, den er måske et bedre
valg......,
> så kan du sende en mail, med et link indeholdende login, password og fil
til
> ftpserveren, på den måde er undskyldningen med de gamle og svage ikke
> relevant.
> Alternativt kan linksyssen også bruges, der kræves så en ftpserver på en
pc,
> som fks G6 bulletproof........
> Det vil desuden lette belastningen på de svages 33k modemforbindelse med
ca
> 40%+......

Det lyder smart..... Har du et link til den og er der også indbygget AP, for
jeg har jo stadig chancen for at returnere linksys til TDC i forbindelse med
skift til PRO, da den ikke er udpakket endnu.
>
> Iøvrigt er Arrownet på vej vestpå, og ankommet til Bramming, så der er håb
> endnu.......

Jeps, men der er laaaaaaangt til lille Vittarp )
>

mvh
Bjarne


Michael Rasmussen (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 22-02-04 15:06

"Nikon D1 og F5 Fan" <D"slet 1dette"@NikonPro.dk> wrote:

>Det lyder smart..... Har du et link til den og er der også indbygget AP, for
>jeg har jo stadig chancen for at returnere linksys til TDC i forbindelse med
>skift til PRO, da den ikke er udpakket endnu.

Det er samme ASUS WL-500g som jeg linkede til tidligere i tråden

Den har rigtig nok indbygget ftp-server. Det kræver blot at der tilsluttes et lagermedium (harddisk eller flash disk) på USB
porten...

<mlr>


Nikon D1 og F5 Fan (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Nikon D1 og F5 Fan


Dato : 22-02-04 15:11

Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:
> "Nikon D1 og F5 Fan" <D"slet 1dette"@NikonPro.dk> wrote:
>
>> Det lyder smart..... Har du et link til den og er der også indbygget
>> AP, for jeg har jo stadig chancen for at returnere linksys til TDC i
>> forbindelse med skift til PRO, da den ikke er udpakket endnu.
>
> Det er samme ASUS WL-500g som jeg linkede til tidligere i tråden
>
> Den har rigtig nok indbygget ftp-server. Det kræver blot at der
> tilsluttes et lagermedium (harddisk eller flash disk) på USB porten...
>
> <mlr>

Hej Michael
Tak og det giver ikke problem for mig da jeg har min USB 2.0 hardisk som jeg
kan tilslutte, men er der indbygget trådløst AP, det synes jeg ikke jeg kan
se

--

Bjarne
Nikon D1 og F5 fan


Nikon D1 og F5 Fan (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Nikon D1 og F5 Fan


Dato : 22-02-04 15:44


"Nikon D1 og F5 Fan" <D"slet 1dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse
news:4038b895$0$55921$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...


> Hej Michael
> Tak og det giver ikke problem for mig da jeg har min USB 2.0 hardisk som
jeg
> kan tilslutte, men er der indbygget trådløst AP, det synes jeg ikke jeg
kan
> se
>

Hvor må jeg have sovet hi hi
Glem det Michael, jeg har set det ...............Tak
> --
>
> Bjarne
> Nikon D1 og F5 fan
>


Jens (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 22-02-04 16:28


"Nikon D1 og F5 Fan" <D"slet 1dette"@NikonPro.dk> skrev i en

> Hvor må jeg have sovet hi hi
> Glem det Michael, jeg har set det ...............Tak

Uha der må være mørkt helt derude vestpå...., der står noget med wireless i
linket....... (hehe).

Mvh Jens



Nikon D1 og F5 Fan (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Nikon D1 og F5 Fan


Dato : 22-02-04 16:35

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
news:c1ah5j$1e1$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "Nikon D1 og F5 Fan" <D"slet 1dette"@NikonPro.dk> skrev i en
>
> > Hvor må jeg have sovet hi hi
> > Glem det Michael, jeg har set det ...............Tak
>
> Uha der må være mørkt helt derude vestpå...., der står noget med wireless
i
> linket....... (hehe).
>
> Mvh Jens
>
>

Ja, og det trods vi har en skøn forårsdag, dog med snebyger hi hi, men det
er nok min vrede over TDC som har formørket mit syn



mvh
Bjarne


Khawk (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Khawk


Dato : 22-02-04 19:59


"Nikon D1 og F5 Fan" <D"slet 1dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse
news:40386848$0$55947$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej til alle.
>
> Der har ikke været megen hjælp at hente hos TDC kundeservice, som giver
> modstridende oplysninger.
>
> Jeg har lige nu TDC bredbånd (privat) med 4 dynamiske IP, men er jo
blevet
> ramt af lukningen af port 25 og dermed tvunget til at bruge smtp.mail.dk
og
> kan ikke mere bruge min web- og mailhost´s smtp. Dermed kan jeg ikke
> længere sende store filer, filer med særlige filtyper vedhæftet.
Har du set på denne side:
http://privat.tdc.dk/artikel.php?id=48678&dogtag=tdc_p_int_bred_faq

Der står bl. a.:
Jeg vil gerne have min egen mailserver, hvad skal jeg gøre?
TDC Bredbånd er velegnet til at have egne servere stående, hvis man vælger
en fast IP-adresse.
For at forhindre misbrug af mailserveren, er tcp/25 (mailserver-porten)
blokeret i TDC' s router, og derfor skal man i DNS sætte en sekundær
mailserver (backup-mx.post.tele.dk) ind, og dette gøres som følger:
mail.domaene.dk. IN A x.x.x.x
domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.

Efter TDC har lukket for port 25 - med undtagelse af adgangen til TDC's egen
mailserver - skal du ændre opsætningen af din mailserver til at bruge smart
host (hedder også relay host). Du skal bruge smtp.mail.dk som smart host.

I postfix gøres dette for eksempel ved at indsætte følgende linie i
/etc/postfix/main.cf: relayhost=smtp.mail.dk

Software til server-applikationer kan hentes fra TUCOWS -
http://tucows.tdconline.dk.


Hjælper denne information?

Kim



Nikon D1 og F5 Fan (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Nikon D1 og F5 Fan


Dato : 22-02-04 20:25

"Khawk" <kh1609nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c1au2v$g2v$1@news.cybercity.dk...
>
> "Nikon D1 og F5 Fan" <D"slet 1dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse
> news:40386848$0$55947$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Hej til alle.
> >
> > Der har ikke været megen hjælp at hente hos TDC kundeservice, som giver
> > modstridende oplysninger.
> >
> > Jeg har lige nu TDC bredbånd (privat) med 4 dynamiske IP, men er jo
> blevet
> > ramt af lukningen af port 25 og dermed tvunget til at bruge smtp.mail.dk
> og
> > kan ikke mere bruge min web- og mailhost´s smtp. Dermed kan jeg ikke
> > længere sende store filer, filer med særlige filtyper vedhæftet.
> Har du set på denne side:
> http://privat.tdc.dk/artikel.php?id=48678&dogtag=tdc_p_int_bred_faq
>
> Der står bl. a.:
> Jeg vil gerne have min egen mailserver, hvad skal jeg gøre?
> TDC Bredbånd er velegnet til at have egne servere stående, hvis man vælger
> en fast IP-adresse.
> For at forhindre misbrug af mailserveren, er tcp/25 (mailserver-porten)
> blokeret i TDC' s router, og derfor skal man i DNS sætte en sekundær
> mailserver (backup-mx.post.tele.dk) ind, og dette gøres som følger:
> mail.domaene.dk. IN A x.x.x.x
> domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
> domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.
>
> Efter TDC har lukket for port 25 - med undtagelse af adgangen til TDC's
egen
> mailserver - skal du ændre opsætningen af din mailserver til at bruge
smart
> host (hedder også relay host). Du skal bruge smtp.mail.dk som smart host.
>
> I postfix gøres dette for eksempel ved at indsætte følgende linie i
> /etc/postfix/main.cf: relayhost=smtp.mail.dk
>
> Software til server-applikationer kan hentes fra TUCOWS -
> http://tucows.tdconline.dk.
>
>
> Hjælper denne information?
>
> Kim
>
>

Hej Kim

Nej desværre hjælper denne oplysning mig ikke for jeg har jo ikke selv
postserver med som jeg skriver benytter jeg min web- og mailhost servere
eller rettere benyttede indtil TDC tvang mig til smtp.mail.dk

Jeg har pga. øvrige indlæg her i tråden lagt mig fast på at få TDC Bredbånd
PRO og dermed igen fuldt ud bruge min domæne-host´s servere. Jeg er
simpelthen træt af TDC´s behandling af os som almindelige ansvarlige brugere

mvh
Bjarne


Rune Friis Jørgensen (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Rune Friis Jørgensen


Dato : 24-02-04 11:11

"Nikon D1 og F5 Fan" <D"slet 1dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse
news:40390214$0$55938$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Khawk" <kh1609nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:c1au2v$g2v$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "Nikon D1 og F5 Fan" <D"slet 1dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse
> > news:40386848$0$55947$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > Hej til alle.
> > >
> > > Der har ikke været megen hjælp at hente hos TDC kundeservice, som
giver
> > > modstridende oplysninger.
> > >
> > > Jeg har lige nu TDC bredbånd (privat) med 4 dynamiske IP, men er jo
> > blevet
> > > ramt af lukningen af port 25 og dermed tvunget til at bruge
smtp.mail.dk
> > og
> > > kan ikke mere bruge min web- og mailhost´s smtp. Dermed kan jeg ikke
> > > længere sende store filer, filer med særlige filtyper vedhæftet.

Øh... Der er da ikke lukket for port 25 i udgående retning...
Du burde da sagtens kunne kontakte en ekstern smtp-server på port 25.
Jeg har en TDC ADSL (ikke Pro) og har ingen begrænsning i udgående trafik på
port 25!

Hvis ikke det virker tror jeg begrænsningen ligger hos din web- og mailhost.

Spørg dem.


Rune



Asbjorn Hojmark (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 24-02-04 13:31

On Tue, 24 Feb 2004 11:11:26 +0100, "Rune Friis Jørgensen"
<rune_friis@adslhome.dk> wrote:

> Øh... Der er da ikke lukket for port 25 i udgående retning...

Jo, det er da netop. Det er da muligt, det ikke gennemført alle
steder endnu, men det bliver det vel så efterhånden. De skriver i
hvert fald:

"Teknisk betyder det, at TDC har lukket for port 25 for private
ADSL-kunder fra 1. februar - med undtagelse af adgangen til TDC's
egen mailserver. I fremtiden vil det derfor ikke være muligt at
anvende andre udgående mailservere".

http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=sikkerhed-arkiv&id=58046

-A

Nikon D1 og F5 Fan (23-02-2004)
Kommentar
Fra : Nikon D1 og F5 Fan


Dato : 23-02-04 17:34

Jeg siger tak for alle jeres svar og råd.

Jeg fik i dag kontakt med TDC-erhverv-kundeservice og fik en meget fin
betjening, hvor de beklagede de modstridende og forkerte oplysninger jeg
havde været udsat for. Jeg får nu den 01 Marts TDC Bredbånd Professional
512/512 og fast IP, uden nogen form for lukkede porte eller filtre. Nu
glæder jeg mig så til at få router sat op og få det hele til at køre. Håber
ikke det vil give problemer , men så vender jeg tilbage råbende på hjælp.

--

Bjarne
Nikon D1 og F5 fan


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste