Windows 2000 m. webserversoftware
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 24-04-01 19:18

Er "Windows 2000" m. webserversoftware eller skal man have "Windows 2000
Server" ??

Hvilken version af webserversoftwaren er det så man får - IIS 4 eller IIS %
??

Jeg overvejer at have egen webserver m. min kommende ADSL-forbindelse hos
WOL (med fast IP-adresse) - er der nogle særlige ting jeg skal være
opmærksom på ?

Jeg tænker også på at flytte mine eksisterende 2 .dk-domæner til min egen
webserver, jeg har hørt, at her træder begrebet DNS ind - hvad er det?

mvh Jakob N

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-04-01 20:12

> Er "Windows 2000" m. webserversoftware eller skal man have "Windows 2000
> Server" ??

IIS følger med, og du har mulighed for at installere den under
installationen af W2K.

> Hvilken version af webserversoftwaren er det så man får - IIS 4 eller IIS
%

Det er version 5.

> Jeg overvejer at have egen webserver m. min kommende ADSL-forbindelse hos
> WOL (med fast IP-adresse) - er der nogle særlige ting jeg skal være
> opmærksom på ?

ADSL har det med at være mindre stabilt end rigtige faste forbindelser. Du
skan også være opmærksom på, at WOL vist nok forbeholder sig retten til at
ændre IP adressen ved større netværksomlægninger.

> Jeg tænker også på at flytte mine eksisterende 2 .dk-domæner til min egen
> webserver, jeg har hørt, at her træder begrebet DNS ind - hvad er det?

Domain Name System - det, der får IP'en 207.46.230.218 til at hedde
www.microsoft.akadns.net / www.microsoft.com
Læs mere på
<http://whatis.techtarget.com/definition/0,289893,sid9_gci213908,00.html>

/jesper/

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 24-04-01 20:51

> IIS følger med, og du har mulighed for at installere den under
> installationen af W2K.

- ISS 5 følger altså både med "Windows 2000 Prof" og "Windows 2000 Server"
??

Du
> skan også være opmærksom på, at WOL vist nok forbeholder sig retten til at
> ændre IP adressen ved større netværksomlægninger.

Så seriøst er mit foretagende nu heller ikke...:--))

Hvad betyder det da for mig, hvis WOL ændrer min IP-adresse? Har det noget
at gøre med min evt. DNS ?

mvh Jakob N

Fra : Tim Sørensen

Dato : 24-04-01 21:12

> Du

Det ved jeg nu ikke rigtigt.
dondata.com hoster jeg da selv på min CC ADSL maskine.
Helt uden problemer.
Og det med at de skifte IP er jeg ligeglad med.
Det er jo derfor at du får DNS.

For at hoste dit eget domæne skal du bare bestille et "pege-på" domæne.
F.eks www.dondata.com blever sendt vidre til www.dondata.adsl.dk.

Hvis der skulle være flere spørgsmål, vil jeg gerne hjælpe mere.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://dondata.adsl.dk/

Fra : Søren Lundfald

Dato : 25-04-01 15:59

Tim Sørensen <dondata@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9c4mha$2ee2$1@news.cybercity.dk...
> For at hoste dit eget domæne skal du bare bestille et "pege-på" domæne.
> F.eks www.dondata.com blever sendt vidre til www.dondata.adsl.dk.

Du behøves da ikke at have et "pege på" domæne. Hvorfor ikke bare lade det
pege direkte på ens IP? _Så_ ofte er det nu heller ikke, der bliver
foretaget netværksomlægninger.

Btw, hvad har dette med asp at gøre?
FUT : dk.edb.system.ms-windows.server
Søren Lundfald
-------------------------------------
Greenland - what a wonderful world
http://www.ilulissat.gl

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-04-01 22:58

"Jakob Nielsen" <post@putandtake.dk> wrote in
<MOkF6.58083$o4.4974587@news010.worldonline.dk>:

>- ISS 5 følger altså både med "Windows 2000 Prof" og "Windows 2000
>Server" ??

ja ...

Men en ting du også skal være opmærksom på er, at Windows 2000 Pro kun
tillader 10 samtidige connections/brugere - jeg er faktisk ikke helt sikker
på, om det er det ene eller det andet. Hvis det første er gældende, så er
det et ret alvorligt problem, da de browsere jeg kender til alle opretter 4
connections til den server de forbinder sig til. Mht IE er det faktisk 4 for
hver frame, så hvis du bruger framesets så kan en enkelt IE-bruger lukke for
adgangen af dit site. Der findes også reg-hacks til IE, der gør at man kan
give den mulighed for at oprette fx 100 samtidige connections til den server
man forbindes til - og de er endda dokumenteret af Microsoft selv på
support.microsoft.com .

Hvis der tælles brugere i stedet, så skal du blot overveje, om det kan ske,
at der er flere end 10 brugere på dit website ad gangen ...

--
Jesper

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-04-01 07:42

"Jesper Stocholm" <usenet@stocholm.dk> wrote in message

> [...]
for
> hver frame, så hvis du bruger framesets så kan en enkelt IE-bruger lukke

Jep, det er grunden til at udelukkende arbejder med WinNT Server som
arbejdsplads i dag
Det er _ikke_ 10 brugere, en enkelt IE kan sagtens "slukke" en Workstation

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-04-01 23:04

"Jakob Nielsen" <post@putandtake.dk> wrote
> - ISS 5 følger altså både med "Windows 2000 Prof" og "Windows 2000 Server"

Ja men i Prof er maks antal tilslutninger 10 så hvidt jeg husker....

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på