Udtrækning af info fra database
Fra : NAS

Dato : 24-04-01 19:13

Hvordan kan man udtrække sin oplysning fra database, hvor ved man poster dem
ved siden af hinanden.
Normalt kan man gøre det at man henter en post i database og udskriver det i
en line, men jeg vil gerne have at der måske i en line stå information fra
2-3 poster fra database.
Altså istedet for:
1
2
3
osv.

1 2 3
4 5 6
osv.
Håber at der er en som kan hjælpe mig.
tak

Fra : Søren Lundfald

Dato : 25-04-01 15:51

NAS <nhiasy@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:RljF6.1072$S4.763413@news101.telia.com...
> [...]
> en line, men jeg vil gerne have at der måske i en line stå information fra

Værs'go:

<%
Conn.Open "DRIVER=Microsoft Access Driver (*.mdb);DBQ=" &
Server.MapPath("test.mdb")
SQL = "Select * FROM DinTabel Order BY ID"
set RS = Conn.execute(SQL)
%>
<head>
<title>Vis ting fra tabel</title>
<%do while not rs.eof%>
<%
Dim n
n = 0
do while n < 3 and NOT rs.eof
%>
<%
RS.Movenext
n = n + 1
loop
%>
<%loop%>

Husk lige at ændre evt. sti og navn på db, samt tabelnavn.
Søren Lundfald
Greenland - what a wonderful world
http://www.ilulissat.gl