PCI modem virker ikke i ny PC Ny standard~
Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 12:15

Hej

Hvad kan der være galt med PCI på et nyt Asus board p4s800 648 chipsæt..
Når jeg monterer PC-modem vil pcen ikke boote , modem virker uden problem i
flere andre board..

Er der ikke mulighed for at anvende ældre PCI-modem
når bundkortet har PCI 2,2 standard ?

mvh
Preben Larsen

Fra : Leony

Dato : 22-02-04 15:10

In news:40388f1c$0$215$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Preben Larsen <oz2boh(AT)vestnet.dk> typed:

> Hvad kan der være galt med PCI på et nyt Asus board p4s800 648
> chipsæt.. Når jeg monterer PC-modem vil pcen ikke boote , modem
> virker uden problem i flere andre board..

Har du prøvet flere forskellige PCI-slots?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Michael Andersen

Dato : 22-02-04 21:22

"Preben Larsen" <oz2boh(AT)vestnet.dk> skrev i en meddelelse news:40388f1c$0$215$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Hvad kan der være galt med PCI på et nyt Asus board p4s800 648 chipsæt..

Du tror ikke det nærmere er dit styresystem den ikke er kompatibel med ?

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 23-02-04 16:16

Hej Preben
Hvis det er et ældre modem kan det være sat til at køre som com1 eller com2
og så vil det forsøge at stjæle IRQ3 eller IRQ4.

Kan du komme ind i BIOS?
Hvis Ja, så
Gå ind i din bios. Her slår du COM-portene (seriel) fra. Du bruger dem
formodentlig heller ikke.
Når du nu lige er i bios (Award) så gå ind i "PnP/PCI configurations". Her
sikrer du dig at "PNP OS installed" er sat til YES, og "Reset Configuration
Data" sætter du til Enabled. Når du engang kommer tilbage til bios vil du
opdage at "Reset Configuration Data" har stillet sig selv tilbage til
Disabled men det er normalt.
Gem indstillingerne og afslut bios.
Start så windows. Finder den selv modemet? Hvis nej så installer driveren
manuelt.

Virker det nu?

mvh
Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 08:25

"Kurt Pedersen" <kurt_birgit@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Configuration
> Data" sætter du til Enabled. Når du engang kommer tilbage til bios vil du

Tak for de forskellige input
jeg havde fat i maskinen i går, og opgraderede og resatte bios.. uden nogen
forskel.
Det er også prøvet med de andre slots, vi skiftede også skærmkortet fra
fx5200 AGP8 til et PCI kort
Det ænder ikke ved at maskinen har sort skærm, ikke komme rigang når PCI
modem bliver monteret
End ikke Bios opstart txt kommer frem, så styre system er ikke aktivt
endnu....
Det blev også prøvet af med 3 forskellige PCI lydkort netkort, hvor maskinen
kommer normalt,
dvs MODEM må fejle et eller andet, selv om det fint kan sidde i flere andre
PCer
Næste trin er at anskaffe et nyt Modem..

mvh
Preben Larsen