Hvilken race ?
Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 21-02-04 22:02

Hej gruppe !
Jeg sidder lige nu og ser James Bond ''You only live twice''. Den smukke
kat ''Specter'' holder, hvilken race er den af ? Jeg har egentlig altid
troet at katten i 007 filmene var en perser men denne her ligner ikke
rigtig en perser. Måske lidt OT men hvor skal man spørge hvis ikke her

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kenneth

Dato : 21-02-04 22:28

Det er en perser. Enda en meget smuk perser efter min smag.
Mvh
Kenenth

Fra : Denise

Dato : 21-02-04 23:00

Hrönn Samsonardóttir wrote:
> [...]
> egentlig altid troet at katten i 007 filmene var en perser men denne
> her ligner ikke rigtig en perser. Måske lidt OT men hvor skal man

Hej
En chincilla perser, sådan en som var far til mine tidligere briter Fennikel
og Coriander.
De silvershadede briter er netop avlet fra disse smukke katte. Vores Molly
er 2. led i kæden, d.v.s. hendes forældrer var korthårede, mens Fennikel og
Corianders far var en chincilla perser.
Du kan se Molly i mit album.

-----
Hillsen Denise

Fra : Leyna

Dato : 22-02-04 09:15

On Sat, 21 Feb 2004 22:59:49 +0100, "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk>
wrote:

>En chincilla perser

Tak for den oplysning. Jeg troede at en perser var en perser, men har
en enkelt gang været på katteudstilling og så dér hvad jeg fandt var
verden smukkeste kat. Jeg fik at vide at det var en chincilla (hvilket
undrede mig en del, for det er sg* da en gnaver *G*), men intet om at
det var en perser. Så min foretrukne race må derfor være perser,
selvom jeg i dag da sagtens kan se at mine egen "hjemmestrikkede"
katte er verdens smukkeste!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 22-02-04 11:05

> En chincilla perser, sådan en som var far til mine tidligere briter Fennikel
> og Coriander.
> De silvershadede briter er netop avlet fra disse smukke katte.

> Hillsen Denise

Hej Denise !
Tak for oplysningen. Jeg sad selv i aftes og kiggede i mine kattebøger
efter filmen sluttede og havde netop fundet frem til at det var en
chinchilla perser. Sjovt nok sagde min (kommende) mand at den lignede da
Furby ( min langhårede brite, hun er forsidekat fra i morgen )
bortset fra farven.....
Jeg har selv haft en bi-colour perser en gang og den havde en lille
smule fladere næse men slet ikke den der flade ''opstoppernæse'' som man
altid forbinder med persere.

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 23-02-04 23:13

Hej Hrönn.
Du skal tænke på, at filmen er fra 1967. Dengang var persere smukke.
Og i øvrigt har chinchillaer vist altid været lidt mindre typede end de
andre persere.

Mvh. Else.

Fra : Denise

Dato : 24-02-04 08:14

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Du skal tænke på, at filmen er fra 1967. Dengang var persere smukke.
> Og i øvrigt har chinchillaer vist altid været lidt mindre typede end de

Hej
Ja, chincillaer har så vidt jeg ved aldrig været "fladtrykte", hvorfor jeg
altid har været glad for disse katte
Min opdrætter havde jo en del i sin tid, da hun "lavede" vores 3 briter.
Der er ikke nogle der laver korthårede Briter som vores Molly i farven
silvershaded her i Danmark mere, desværre.
Det er jo også herfra de silvershadede Burmillaer kommer.
Her er et par kønne eksemplarer.

http://hem.passagen.se/carroshemsida2000/Bilder-katter.htm

--
Hilsen Denise

Fra : Lene Vang

Dato : 24-02-04 09:23

Godmorgen
Jeg kan slet ikke forstå at man gik, fra at lave (flotte) persere men en
lang næse og et knap så vredt ansigt. Til de katte som er frem i dag. Jeg
bryder mig bestemt ikke om Perser-lignende ting, det er mere en
pyntegenstand end en kat ;)
Men den kat det i billede nr. 2, den amerikanske chinchilla perser, er jo
næsten smuk!!!!!

--

Hilsen

Lene Vang
http://community.webshots.com/user/lene_vang

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> silvershaded her i Danmark mere, desværre.
> Det er jo også herfra de silvershadede Burmillaer kommer.

---

Fra : Denise

Dato : 24-02-04 09:39

"Lene Vang" <lenevangSLET@MIIIIGwebspeed.dk> wrote in message
> [...]
> pyntegenstand end en kat ;)
> Men den kat det i billede nr. 2, den amerikanske chinchilla perser, er jo

Næsten, nej da, de _er_ smukke. Men jeg tror nu jeg bedre kan lide de
Europæiske, jeg synes de er mindre "flade"
Og så er de jo fedt, når man syntes de er smukke, men ikke gad deres pels,
ja så fik man bare et korthåret eksemplar, med nøjagtig det samme dejlige og
rolige temperament og gode nerver

--
Hilsen Denise

Fra : Lene Vang

Dato : 24-02-04 09:49

> [...]
> ja så fik man bare et korthåret eksemplar, med nøjagtig det samme dejlige

Rolig...........!!! nej føj da, der skal da være gang i den :)

Fra : Denise

Dato : 24-02-04 11:49

> [...]
> jo

> og

> Rolig...........!!! nej føj da, der skal da være gang i den :)

Hæ hæ, jamen så har man da bare et par Somali ved siden af, hvis man er til
den side

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 24-02-04 14:37

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in

> Hæ hæ, jamen så har man da bare et par Somali ved siden af, hvis
> man er til den side

Eller en Mowgli

--
Kate