gps -> pc problem
Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 21:38

Hej gruppe

Jeg er i øjeblikket ved at prøve at få en stationær pc til at virke sammen
med en garmin gpsII og det levende søkort 2 det virker også fint når jeg
kører pc på strøm fra land.

men når jeg så kobler over på min 12 -> 220 v inverter
starter pc op uden nogen problemer alt ser normalt ud
pc og programmer kører uden synlige problemer men pc vil ikke konnekte til
gps.

er der nogen her i grupen der har et forslag til hvad grunden kan være eller
endnu bedre en løsning på problemet.

claus v

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-02-04 09:03

Uheldigvis faldt claus v over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
> er der nogen her i grupen der har et forslag til hvad grunden kan
> være eller endnu bedre en løsning på problemet.

Muligvis noget støj på din inverter men antageligvis støj affødt af
stelproblemer, fordi din PC og GPS har forskellig potentiale Problemet
er, at din stationære PC har mellem 70-150v AC på kabinettet (SMPS
igen igen) og det forstyrer comporten.

Prøv at koble en ledning fra den stationæres kabinet til kabinettet
eller jordstikket på din inverter. Hvis det heller ikke hjælper, så
prøv at tage en af svigermors kobberkander, sæt en ledning på og
tilslut den til pc'ens kabinet og smid så kaffekanden i vandet!

Har du ikke en kaffekande, så bruge noget andet af rent metal, f.eks.
er en sølvkande endnu bedre

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-02-04 09:09

Uheldigvis faldt Claus Tersgov over tastaturet og skrev derved
følgende:

> er, at din stationære PC har mellem 70-150v AC på kabinettet (SMPS
> igen igen) og det forstyrer comporten.

Altså comporten på din GPS..

Som det er nu, så afkobler din PC via din GPS comport til din 12
minus, og det er nok det, din GPS ikke kan lide.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 15:27

> [...]
>
> Som det er nu, så afkobler din PC via din GPS comport til din 12
> minus, og det er nok det, din GPS ikke kan lide.

jeg vil fluks imorgen afprøve din teori
men har ellers planer om at finde en billig bærbar der er der vel ikke de
problemer

claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-02-04 19:38

Uheldigvis faldt claus v over tastaturet og skrev derved følgende:

> jeg vil fluks imorgen afprøve din teori
> men har ellers planer om at finde en billig bærbar der er der vel
> ikke de problemer

Hvis den er rimelig moderne, så nej. Strømforsyningen er konstrueret
anderledes.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-02-04 22:56

Uheldigvis faldt claus v over tastaturet og skrev derved følgende:

> jeg vil fluks imorgen afprøve din teori

Hvad fandt du ud af?

Claus