Prob med sub-hub
Fra : Morten Bowman

Dato : 21-02-04 20:05

Hejsa
Jeg har installeret er usb 2.0 pci kort. Jeg installerer fint Via enhanced
usb 2.0 driver.
Men når jeg vile slutte min hub til så kan den ikke finde ud af at den er
stukke i dette kort.
Nogen der kender en løsning?

--
Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-02-04 22:05

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> usb 2.0 driver.
> Men når jeg vile slutte min hub til så kan den ikke finde ud af at den er

Vend tilbage når du har købt et nyt tastatur - hvor "send" tasten ikke
hænger !

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Zulu

Dato : 21-02-04 22:09

> [...]
> usb 2.0 driver.
> Men når jeg vile slutte min hub til så kan den ikke finde ud af at den er

Hvis du kører XP skal du have SP1 får at få understøttelse af USB2.0.

Zulu

Fra : Morten Bowman

Dato : 22-02-04 02:27

On Sat, 21 Feb 2004 22:09:29 +0100, "Zulu" <zulu@.N.O.S.P.A.M.toughguy.net>
wrote:

>"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
>
>Hvis du kører XP skal du have SP1 får at få understøttelse af USB2.0.

Sorry, men Agent sagde altså at den ikke kunne sende!

Jeps har WinXp sp1. Og sub 2.0 er installeret. Men min hub kan ikke finde ud
af at bruge den, men forbliver en standard hub

Fra : Zulu

Dato : 22-02-04 09:59

> Jeps har WinXp sp1. Og sub 2.0 er installeret. Men min hub kan ikke finde
ud
> af at bruge den, men forbliver en standard hub

Er du sikker på at din USB-hub er USB2.0??

Zulu

Fra : Morten Bowman

Dato : 22-02-04 12:24

On Sun, 22 Feb 2004 09:59:03 +0100, "Zulu" <zulu@.N.O.S.P.A.M.toughguy.net>
wrote:

>ud
>
>Er du sikker på at din USB-hub er USB2.0??

Jeps, står også med store bogstaver på den?
Når jeg sætter den i kommer den op og siger at jeg sætte den i 2.0 for at få
fuldudbytte. Men den sidder altså i pci usb 2.0 ?

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 22-02-04 13:30

> [...]
> Når jeg sætter den i kommer den op og siger at jeg sætte den i 2.0 for at

> fuldudbytte. Men den sidder altså i pci usb 2.0 ?

Hej Morten
Så vidt jeg husker så kaldes alle USB nu USB 2.0 bare for at forvirre så der
kan være USB 2.0 og USB 2.0 High Speed eller full speed kan ikke lige huske
hvad
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Morten Bowman

Dato : 22-02-04 15:39

> [...]
>kan være USB 2.0 og USB 2.0 High Speed eller full speed kan ikke lige huske

Så du mener at det godt kan være 2.0 selvom den siger den ikke er? Hhmm
mystisk - og irriterende

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 22-02-04 16:04

> Så du mener at det godt kan være 2.0 selvom den siger den ikke er? Hhmm
> mystisk - og irriterende
>
> --
> Morten Bowman
> mortensnabelabowmanpunktumdk

Jeg mener at alle også USB 1.1 idag kaldes USB 2.0
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 22-02-04 19:17

> [...]
ud
> af at bruge den, men forbliver en standard hub

Fint

Hvordan ser du at det blot er et standard hub ? XP kan nemlig ikke vise
forskel på USB 1.1 og 2.0 enheder.....
De eneste fingerpeg er:
1: Hvis XP meddeler dig at du har sluttet et langsomt hub/enhed til en
hurgtig USB-port -
altså sat en 1-1 enhed til en 2.0 port.
2: Mål hastigheden selv ! F.eks Total Commander (freeware) fortæller dig
løbende hvilken hastighed, den overfører data med.

Og jo, som andre skriver så er USB åbenbart officilet kun version 2.0 nu -
dog med en lille krølle: det hedder "2.0 full speed" for 1.1 og "2.0 high
speed" for 2.0. Desuden er der en lille forskel på USB-logoet på de to
udgaver; 2.0 har en lille rød "fane" over det gamle logo og i fanen står der
"High Speed". Fanden til måde at snyde folk på...
Se evt mere på: http://www.usb.org/developers/docs
Nårh jo - der er jo også de forhandlere, der skriver noget i stil med "USB
2.0 kompatibelt" om 1.1-produkter.....
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Morten Bowman

Dato : 23-02-04 02:50

> [...]
>forskel på USB 1.1 og 2.0 enheder.....
>De eneste fingerpeg er:
>1: Hvis XP meddeler dig at du har sluttet et langsomt hub/enhed til en

I dette tilfælde meldte xp at jeg havde sat en hurtig enhed (hub) på en
langsom forbindelse

>2: Mål hastigheden selv ! F.eks Total Commander (freeware) fortæller dig
>løbende hvilken hastighed, den overfører data med.

Well, havde jeg ikke tænkt på. Den siger ca. 470 kbytes/sek. Det er vist
ikke helt nok.

> [...]
>Se evt mere på: http://www.usb.org/developers/docs
>Nårh jo - der er jo også de forhandlere, der skriver noget i stil med "USB

Min hub er en hi-speed 2.0, ligesom pci-kortet.

Jeg smider lige et billede i dk.binaer under 'usb-hub'

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 24-02-04 00:07

> I dette tilfælde meldte xp at jeg havde sat en hurtig enhed (hub) på en
> langsom forbindelse

Altså er der et eller andet der forhindrer dit 2.0-kort i at køre 2.0.
Muligvis har du fået lagt en driver ind, der ikke fungerer, men der er altså
noget galt med kortet eller driverne.

> Well, havde jeg ikke tænkt på. Den siger ca. 470 kbytes/sek. Det er vist
> ikke helt nok.

Dagens underdrivelse

> Min hub er en hi-speed 2.0, ligesom pci-kortet.
>
> Jeg smider lige et billede i dk.binaer under 'usb-hub'
>
> --
> Morten Bowman
> mortensnabelabowmanpunktumdk

Nu har jeg ikke lige tid til at teste dk.binaer, men det er jo også lidt
ligemeget, da XP skriver til dig at den genkender
hub'en som 2.0, men at XP mener at kortet kører 1.1.....igen - der er noget
med det kort...

--
Mvh

Fra : Morten Bowman

Dato : 24-02-04 09:39

> [...]
>ligemeget, da XP skriver til dig at den genkender
>hub'en som 2.0, men at XP mener at kortet kører 1.1.....igen - der er noget

Driveren er Xp's egen, som skal bruges. Derefter installers selve kortet.
Men måske du har ret. Må lige checke det kort ordentligt.