MS Windows
briani 27239
Fjernsupport
Fra : Peter Christiansen

Dato : 21-02-04 19:15

Hej i gruppen
Jeg har lige installeret windows 98 second edition på min far's pc. Vi har
begge stofanet. Jeg har selv xp proff. på min egen.
Er der nogen mulighed for at jeg kan lave noget fjensupport over
internettet? Programnavn og fremgangsmetode.

Fra : Henrik Sahl

Dato : 21-02-04 19:20

"Peter Christiansen" <peter994@FJERNofir.dk> wrote in message
> [...]
> Er der nogen mulighed for at jeg kan lave noget fjensupport over
> internettet? Programnavn og fremgangsmetode.

Det hurtigste er nok at downloade VNC, det fylder kun et par MB og install.
er next, next, next. Det er ikke det bedste program, men det kan bruges.

Mvh
Henrik

Fra : Gnistn

Dato : 21-02-04 23:59

Henrik Sahl wrote:
> Det hurtigste er nok at downloade VNC, det fylder kun et par MB og
> install. er next, next, next. Det er ikke det bedste program, men det
> kan bruges.

Jeg synes at ultraVNC som er en vidreudvikling af VNC er bedre:

http://ultravnc.sourceforge.net/

--
Venlig hilsen
Gnistn

Fra : Gnistn

Dato : 21-02-04 23:57

Peter Christiansen wrote:

> [...]
> Vi har begge stofanet. Jeg har selv xp proff. på min egen.
> Er der nogen mulighed for at jeg kan lave noget fjensupport over

Du kan installere Remote Desktop som er en del af Windows XP på din fars Win
98 fra din Win XP CD.

Hvordan det installers, kan du se nederst på denne side, hvor du også kan
downloade Remote Desktop på 3.4MB seperat såfremt du skulle ønske det.

Ude til højre under 'Related Links' er det et link til hvordan det bruges.

Tjek evt. også hjælpen i din Windows Xp.

--
Venlig hilsen
Gnistn

Fra : Gnistn

Dato : 22-02-04 00:12

Undskyld hvis linket kommer frem i flere forskellige posts, jeg oplever
nogle tekniske vanskeligheder med min newsserver i skrivende stund.

Ups jeg glemte linket. Her er det

www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/rdclientdl.asp

--
Venlig hilsen
Gnistn

Fra : Gnistn

Dato : 22-02-04 00:00

Fra : Gnistn

Dato : 22-02-04 00:05

..
[...]

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Jens Jensen

Dato : 22-02-04 11:10

Sku' det gi mulighed for at hjælpe far'en? Næppe

Fra : Gnistn

Dato : 22-02-04 14:40

Jens Jensen wrote:

> Sku' det gi mulighed for at hjælpe far'en? Næppe

Ja det giver rige muligheder for at hjælpe den kære fader med at rette fejl
han ikke selv kan finde ud, og konfigurere og sætte diverse programmer
korrekt op.

Remote Desktop har den ulempe at en evt. indlogget bruger bliver logget af
når man overtager kontrollen af maskinen, og kan derfor ikke følge med i de
ændringer man foretager. Hvis det er bydende nødvendigt at en bruger på
fjernmaskinen kan følge med i hvad den inviterede fjernbruger foretager sig,
og evt. kommunikere med denne f.eks. via tekst i notepad eller chatfunktion
som findes i nogle fjernstyrings programmer, så er VNC, ultraVNC(har
indbygget chatfuntion), Radmin o.s.v. o.s.v. at foretrække.
--
Venlig hilsen
Gnistn

Fra : //zigge

Dato : 22-02-04 18:38

> [...]
>
> Remote Desktop har den ulempe at en evt. indlogget bruger bliver logget af
> når man overtager kontrollen af maskinen,
<snip>

Øhh - når jeg bruger fjernsupport over nettet fra min Win XP Pro til en
anden Win XP Pro, så har vi begge kontrol over alt hvad der sker.
fjernsupport åbner et vindue med fjernbrugerens desktop og et chatpanel i
venstre side. Vi kan begge bruge mus og tastatur samtidigt, overføre filer,
ja sågar køre videokonfererance oveni (gid man havde båndbredden). Så
fjernsupport i Win XP Pro har altså det hele og kan køre på alle Windows
maskiner fra 98 og op, ved at man sender og indstallere programmet på
ikkeWindows XP maskiner.

Det eneste minus ved Windows fjernsupport, syntes jeg, er at det kræver en
god forbindelse og korte ping-tider for at køre flydende. Hvis man har en
lille båndbredde, så vil jeg nok foretrække VNC eller lignende.

Mvh
//zigge

Fra : Gnistn

Dato : 22-02-04 19:08

//zigge wrote:
> [...]
> chatpanel i venstre side. Vi kan begge bruge mus og tastatur
> samtidigt, overføre filer, ja sågar køre videokonfererance oveni

OK det lyder lovende Jeg indrømmer at jeg ikke har brugt Remote Desktop
særlig meget, og jeg kunne ikke få det til at fungere som du beskriver,
brugeren på fjernmaskinen blev altid automatisk logget af først før jeg
kunne overtage styringen og derfor dumpede jeg det til fordel for det gratis
ultraVNC. Jeg må afsætte noget mere tid på at læse hjælpefilen ordentlig
igennem

Ellers syntes jeg at Remote Desktop kørte rigtigt godt.

--
Venlig hilsen
Gnistn

Fra : Jens

Dato : 22-02-04 21:38

"Gnistn" <email@com.invalid> skrev i en meddelelse > OK det lyder lovende
> [...]
> brugeren på fjernmaskinen blev altid automatisk logget af først før jeg
> kunne overtage styringen og derfor dumpede jeg det til fordel for det

Du er ikke blevet inviteret til at yde fjernsupport, men har overtaget
maskinen via RDP, hvilket er noget helt andet.
Hvordan fjernsupport kan rekvireres fra en w98, fatter jeg ikke helt, men
det er nok bare mig der ikke har helt overblik over w98 længere.

Mvh Jens

Fra : Ollie

Dato : 23-02-04 21:45

In article <c1b3am$7mp$1@news.net.uni-c.dk>, Jens <mkg@jellingnet.dk>
wrote:

> [...]
> Hvordan fjernsupport kan rekvireres fra en w98, fatter jeg ikke helt, men
> det er nok bare mig der ikke har helt overblik over w98 længere.

Virker remote desktop host ikke kun på Windows XP?

Det program linket henviser til er jo kun guest delen, dvs. man kan
logge op på en Windows XP pro fra andre Windows versioner.

Man kan ikke køre host delen fra andre Windows versioner end XP.

Eller har jeg overset noget?

Ole

Fra : Jens

Dato : 25-02-04 00:12

"Ollie" <ollie@whatdoyouthink.com> skrev i en meddelelse

> Man kan ikke køre host delen fra andre Windows versioner end XP.

Jo, man kan fra w2k3server, og w2kserver.

> Eller har jeg overset noget?

Ikke mig bekendt, og jeg har oplevet at Radmin slog en w98 maskine ihjel på
sekunder.... og det var ellers en langsom en.

Mvh Jens

Fra : Søren Andersen

Dato : 22-02-04 09:26

Hej

De nyere udgaver at MSN - fjernsupport kan også klare opgaven. Har selv
brugt det nogle gange og det fungerer godt og er nemt at finde ud af.

mvh
Søren