MS Windows
briani 27239
TCP/IP og intet netkort
Fra : Harald

Dato : 21-02-04 18:34

Hej

Kan man benytte TCP/IP på windows 2k/XP hvis man ikke har et netkort
installeret. Hvis jeg f.eks. installere en MySQL server og vil i kontakt med
denne så kræver det TCP/IP, men da MySQL og programmet der skal i kontakt
med MySQL ligger på samme maskine så burde det vel kunne lade sig gøre uden
netkort?

Mvh
HK

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 10:50

Harald wrote:
> [...]
> kontakt med denne så kræver det TCP/IP, men da MySQL og programmet
> der skal i kontakt med MySQL ligger på samme maskine så burde det vel

Du kan lave en ny netværksforbindelse vha "direkte forbindelse til anden
computer" du skal være gæst, derefter kan du gå ind og tildele dig selv en
ip-adresse

Fra : Harald

Dato : 22-02-04 15:23

"Karsten Madsen" <6 SNABELA drosselvej PUNKTUM dk> skrev i en meddelelse

> Du kan lave en ny netværksforbindelse vha "direkte forbindelse til anden
> computer" du skal være gæst, derefter kan du gå ind og tildele dig selv en
> ip-adresse

Det prøver jeg, takker.

/HK