MS Windows
briani 27239
Installering af XP
Fra : Lene Jelstrup

Dato : 21-02-04 17:41

Hej

Jeg har en computer hvor der er windows 2000 på, og nu vil jeg gerne
installere Xp, men når jeg har installeret XP ligger windows 2000 der
stadigvæk. Jeg regnede med at den bliver formatteret samtidig med at jeg
installere XP? Er der nogen der har en ide om hvad jeg gør galt, eller har
haft samme problem?

Mvh. Lene

Fra : MRN

Dato : 21-02-04 17:50

> [...]
> installere XP? Er der nogen der har en ide om hvad jeg gør galt, eller har

Da du installerede XP spurgte den om du ville formatere, eller beholde
drevet som det er. Der skulle du vælge Formater...

MRN

Fra : Edmund

Dato : 21-02-04 18:05

MRN skrev:

> Da du installerede XP spurgte den om du ville formatere, eller beholde
> drevet som det er. Der skulle du vælge Formater...

Der du sikker på at den spørger om at formatere, spørger den ikke om at
slette i stedet for.
Hedder Win2000 mappen ikke WINNT, og derfor har den ikke spurgt.

Men man kan i hvert fald vælge at slette partition, der hvor man vælger
hvor XP skal installeres.
Når man så starter installationen formaterer den.

--
Mvh Edmund

Fra : PEAn

Dato : 21-02-04 18:39

> Men man kan i hvert fald vælge at slette partition, der hvor man vælger
> hvor XP skal installeres.
> Når man så starter installationen formaterer den.

Hej

Jeg har lige installeret en OEM-version købt sammen med noget hardvare på en
PC som før havde Win-2000 installeret.

Jeg bootede fra Win-XP CD-en hvorefter jeg fik mulighed for at formatere
c-drevet med Win-2000.

Mvh. - Poul Erik