Hva skal Der bruges, Please hjælp
Fra : Barney

Dato : 24-04-01 18:14

Haj I gruppen..
Skal til og lave mig et lille netværk
som Nok skal se ud som følger, (de alle skal have Internetadgang(Stofa))
Jeg havde tænkt Mig at bruge min gamle 486 Dx4 300 som EN form for server.
Menn
systemet skulle se ud som følger. Set fra internetadgangen
Mit surfmodem
486 Dx4 300 (allways on)
Switch 5 Ports 10/100
Port1 - Pc1
Port2 - Pc 2
etc. etc,
Men Hva mæ Kablerne,
De må ikke være Krydset Vel
Og Opsætningsmæssig, så Skal "serveren" Vel sættes som en Gateway på de
andre maskiner Ikk
Hvis der skulle være en bedere ide, med hensyn til Opsætningen af Netværket,
så er jeg meget modtagelig.
Men er meget lun på, at de andre maskine "bare" hopper på nettet uden at
sigen on
Håber i Forstår Mit spørgsmål...
Takker For al den hjælp jeg kan få......
Barney aka Rap-Rap

--
www.usenet-auto.subnet.dk
Emailen er klar, usenet-auto@e-mail.dk

Fra : Bent skohorn

Dato : 24-04-01 22:10

"Barney" <rap-rap@XXX.mail1.stofanet.dk(fjern X'erne oxo)> wrote
[snip statements]
> Men Hva mæ Kablerne,
> De må ikke være Krydset Vel

Nej, ikke hvis de skal i en hub. Et krydset kabel bruges til at forbinde to
netværksenheder direkte, f.eks netkort<->router.

> Og Opsætningsmæssig, så Skal "serveren" Vel sættes som en Gateway på de
> andre maskiner Ikk

Jo. Og du skal have et program til at route trafikken for klienterne, brug
evt. sygate, det kan findes på www.sybergen.com eller tucows.

> [...]
Netværket,
> så er jeg meget modtagelig.
> Men er meget lun på, at de andre maskine "bare" hopper på nettet uden at

Sådan vil det osse fungere hvis du sætter sygate rigtigt op.

> Takker For al den hjælp jeg kan få......
> Barney aka Rap-Rap

Skohorn
DeT eR usIgeLIgT irRiterenDe mEd StorE BoGstavEr ovEr deT hElE