Keder Misse sig???
Fra : Melanie

Dato : 21-02-04 15:58

Hej Ng

Vores dejlige hun kat som er ca 3 år og steraliseret miaver rigtig meget pt.
Hun vil have opmærksomhed hele tiden, når hun er vågen. Hun drøner ud og ind
af kattelemmen. Vil ned i kælderen, men op igen 2 min. efter, for derefter
at drøne ud og ind igen, for at ville i kælderen. Hvad f..... har hun gang
i?
Vi nusser hende en del og er faktisk en del hjemme så hun er ikke meget
alene.
Hvad kan vi gøre for hende?
Er hun ensom?
Vi har snakket om at købe en hund inden for 1 års tid, er det godt eller
skit?

Håber at nogen af jer kan hjælpe os.

Mvh Melanie

Fra : Louise Viborg

Dato : 21-02-04 16:24

Hej Melanie!
Der er enelte katte som helst bare vil være sig selv, men ellers så er
det altid en god ide at købe en ven til sin kat. Sådan to katte har
utrolig stor glæde af hinanden! De kan også have rigtig stor glæde af
en hund. Det havde min hunkastrat ihvert fald. Hun har aldrig brudt
sig om andre katte, men vores hund var hendes et og alt (næstefter
moooaaaar s'følig )

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

Fra : Melanie

Dato : 21-02-04 17:47

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote in message
> [...]
> en hund. Det havde min hunkastrat ihvert fald. Hun har aldrig brudt
> sig om andre katte, men vores hund var hendes et og alt (næstefter

Hej Louise

Er glad for at høre at det kan gå godt med hund og kat under samme tag.
Håber det er løsningen for Misse,
da vi er hel vilde for at få hund. Ikke derved sagt at en kat mere ville
være kedeligt, men.... vi vil bare så gerne have hund.

Tak for svaret.

Mvh Melanie

Fra : Louise Viborg

Dato : 21-02-04 18:00

On Sat, 21 Feb 2004 17:47:29 +0100, "Melanie" <melanie@dinven.dk>
wrote:
> [...]
>da vi er hel vilde for at få hund. Ikke derved sagt at en kat mere ville
>være kedeligt, men.... vi vil bare så gerne have hund.

Det er også skønt at ahve hund Og i langt de fleste tilfælde er
det katten/e der har styringen derhjemme
Hvad med både en hund og kat? Fx hende her:
http://www.shunozahra.dk/katte/dansk/kuld/b_kuld/b_kuld.htm
Så kan Misse selv vælge

Mange hilsner, Louise

Fra : Maria Hansen

Dato : 22-02-04 15:28

Hej

Har samme problem med vores hankat ! Snakker hele tiden, ud og ind af
altanen, jagter de 2 andre katte - og det har han heller aldrig gjort
før - har gjort det i 6 månder nu. Dyrlægen siger der intet fysisk er i
vejen med ham..men han har mange ting at fortælle !hi

Det er de sjoveste tidspunkter..kl 6.47 om morgen præsis, står man ikke
op så bliver han ved. Hvis vi for besøg er han en hel jammerkasse !
o.s.v o.s.v Har faktsik sjædent fred andet når han lige lukker sine
øjen om eftermiddagen og om natten og når han spiser.

Det virker som om han prøver at snakke med os !!!

Med venlig hilsen
Maria Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 16:06

"Maria Hansen" <toffieeKATTE@BAKKEtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Det virker som om han prøver at snakke med os !!!

Min Mis snakker også rigtig meget. Ævler løs Jeg har bestemt ikke
indtryk af, at han keder sig. Fx står han ude på badeværelset og mijaver i
forskellige hjørner og oppe eller nede. Simpelthen fordi lyden bliver
reflekteret anderledes de forskellige stedet. Ren underholdning for ham *S*

Jeg går hjemme hos min kat, og bor i en lille 1-værelses lejlighed. Så vi
kender hinanden rigtig godt. Han efterligner nogle af mine "lyde" (ord),
øver og øver; synes han ikke det var udtalt rigtigt, så prøver han igen. Og
igen. Også selvom han er et sted i lejligheden, hvor han ikke kan se eller
fornemme min reaktion på hans eksperimenteren. Når han kalder på mig, siger
han "mo-ar?" "mo-ar"? Reagerer jeg ikke, skruer han blot op for
volumeknappen. Vil han gøre mig opmærksom på noget han kan, siger han "miig"
"miig". Ligeledes siger han "maad" når madskålen er tom, og gerne vil have
den fyldt. Det er bestemt ikke tilfældigt, hvornår han anvender de
forskellige "ord".

Jo, jeg er helt sikker på, de prøver at snakke med os. Vi snakker jo også
med dem, så hvorfor skulle det være anderledes, selvom de er katte?

Nogle katte snakker så bare mere end andre. Fx er siameseren kendt for at
snakke meget.

Tina og Mis

Fra : nh1

Dato : 23-02-04 12:27

> Nogle katte snakker så bare mere end andre. Fx er siameseren kendt for
at
> snakke meget.

Det er helt sikkert!!
Vores Tuller på lidt over et halvt år er halv siameser og hun kan snakke
ørene
af os, hun er den kattelige udgave af Lotte Haise.
Hun er en ivrig med-debatør når min mand og jeg snakker frem og tilbage
om hvad vi skal have til aften, hvad vi skal se i tv'et, hvem der har
førsteret til bruseren om morgen og alt andet.
Og ved hun at vi er hjemme, men kan ikke lige ses eller høres, kalder
man da bare indtil en af kommer rendene for at se om der er noget galt.

NH

http://www.kandu.dk/

Fra : Melanie

Dato : 24-02-04 20:36

"Melanie" <melanie@dinven.dk> wrote in message
> [...]
> Hvad kan vi gøre for hende?
> Er hun ensom?
> Vi har snakket om at købe en hund inden for 1 års tid, er det godt eller

Hej Ng

Tak for alle jeres gode svar. Jeg har læst mine indlæg igen og kan godt se
at jeg nok ikke har fortalt alt, så nogen tror det er ret inpulsivt at købe
hund. Det er det dog ikke. Min forlovet og jeg har snakket om det lige fra
vi flyttede sammen for ca 1 år siden. Vi ville vente til...? nu var tiden så
åbenbart kommet. Min forlovede har haft 2 hunde før. Den ene fik har af...?
men den var skør og blev mere og mere syg. Den måtte desværre aflives. Han
havde også en anden. Under ret uhældige omstændigheder løb den væk og blev
desværre kørt over. *PIV* Derved sagt at han har prøvet det med at have hund
før, og jeg er som person meget ansvarsbevist. Det skal skam nok gå godt!
Vi tog op på internatet og så den hund vi havde set på nettet og som havde
mest vores interesse. Blackie (tæve) på 1½ år. Hun var bare så sød og rar at
gå med og var bare en vi måtte have. En blandet race, men med sort labrador
i sig og en total sød krølle på halen. *GG* Totalt puttegris *GG*
Vi tog hende med hjem med det samme, for manden på internatet kunne godt
høre at det var velovervejet, og hun er en dejlig hund. Vi har valgt at
ændre navnet lidt, da vi bedre kan lide navnet Jackie *SS*
Det går meget fint med hende herhjemme. Hun er meget velopdraget, bla. når
vi spiser tigger hun slet ikke, men ligger sig godt tilrette på gulvet ved
siden af spisebordet. *SS*
Fodre hende med Eucanuba eller hvad det nu hedder og går ture pt. 3-4 gange
om dagen.
Vores kat Misse er ikke helt tryk ved Jackie endnu, men det går meget bedre
allerede i dag tirsdag (fik Jackie i søndags.) Vi giver også hende meget
opmæksomhed og hun sover stadig hos os om natten, hvis det er det hun vil.
Jackie er glad nok for et tæppe på gulvet lige pt. og prøver slet ikke på at
skulle op i sengen (hvilke hun heller ikke ville få lov til.)

Endnu en gang tak for jeres svar.

Mvh Melanie og alle de andre *SS*