MS Windows
briani 27239
Win98 PC med mystisk og irriterende sygdom~
Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 21-02-04 15:14

Hejsa folkens,

Har en Windows 98 PC fra en bekendt her. Han kører normalt med en dial-up
56k forbindelse. Problemet er, at den kan fint ringe op, registrere
bruger+password og logge på. Men så går den heller ikke længere, for der er
tilsyneladende ingen internet-forbindelse. Det være sig browser, mail, ICQ,
anti-virus program opdateringer.. Hvad som helst - ingen adgang til verden
udenfor..

Har så fået den hjem her hos mig, for at kigge nærmere på problemet. Jeg har
ingen mulighed for at ringe op, så jeg prøver at sætte et netkort i (kommer
direkte fra en PC, hvor internettet virker fint). Og det har jeg så slåsset
med i en dags tid nu. Det er som om det opfører sig på samme måde her. Den
er logget på, for jeg kan dele filer uden problemer, og pinge den ene
maskine fra den anden - begge veje. Men ingen forbindelse ud af huset.

Jeg har prøvet følgene:

Give den alle indstillinger manuelt (IP, undernetmaske, dns, gateway)
Lade den gøre det hele automatisk.
Frigøre og fornye, via winipcfg.exe
Kørt den netværks-setup disk fra XP 7-8 gange.
Fjerne alle protokoller undtagen TCP/IP.
Installere et væl af andre protokoller, udover TCP/IP. (hvad det end skulle
hjælpe)
Browser med og uden proxy.
Har desuden installeret Win98 oven på det gamle, for at se om det kunne
rette op på nogle ting. Men nej.

Som sagt, så virker netkortet fint. Installeret uden problemer. Jeg kan
pinge hvad som helst (også gateway) på det interne netværk, fra hvilken som
helst maskine - også fra den med problemer. Jeg har en Cisco 677 router, som
er forbundet til en alm. 5-ports hub, og derfra bliver forbindelserne delt
ud.

Der er også noget der hedder "opkalds kort" under netværks enheder. Hvad
dælen er det, og hvad gør den? Jeg kan godt huske denne djævel fra da jeg
selv kørte med Win98, men har aldrig fundet ud af hvad den gør godt for??

Well, har nogen her nogle forslag til hvad jeg kan prøve? Har jeg overset
noget?? Noget jeg ikke ved? Hvad som helst.. På forhånd tusind tak for
assistancen!

Fortsat god weekend!

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @

Fra : MRN

Dato : 21-02-04 17:45

Prøv evt. dk.edb.netvaerk

MRN

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 21-02-04 18:04

> Prøv evt. dk.edb.netvaerk

Takker for forslaget. Det har jeg gjort. ;)