Billigt og stabilt netkort
Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 21-02-04 14:27

Jeg er ved at være godt træt af det netkort som sidder i bofællesskabets
server (på et 100 Mbit netværk), da jeg har det mistænkt for at være herre
ustabilt. Derfor er jeg lidt på udgik efter noget at udskifte det med, men
er lidt på bar bund vedr. hvordan jeg finder det jeg skal bruge:

- Det skal være stabilt (ikke noget med at lukke tilfældige forbindelser på
tilfældige tidspunkter)
- Det skal være billigt (er en fattig studerende)
- Det skal kunne stoppes i en Debian maskine, uden at jeg behøver rode med
driverkompilering osv. Altså skal det være rimelig standard.

Ledetråde?

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-02-04 14:48

"Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> - Det skal kunne stoppes i en Debian maskine, uden at jeg behøver rode
> med driverkompilering osv. Altså skal det være rimelig standard.

3Com eller Intel, frit valg på alle hylder fra 120,- og opefter.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-02-04 15:21

"Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> wrote in message
> [...]

> driverkompilering osv. Altså skal det være rimelig standard.
>
> Ledetråde? Et Intel Gigakort? Selvom det kun skaln linke med 100mbit har
det størrere processorkraft.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 21-02-04 15:41

Rasmus Neckelmann wrote:
> [...]
> - Det skal kunne stoppes i en Debian maskine, uden at jeg behøver rode med
> driverkompilering osv. Altså skal det være rimelig standard.

Intel PRO/100 S:
<http://webshop.hsdata.dk/direktelink.asp?id=5022>

--
Mvh. / Best regards,