MS Windows
briani 27239
problemer med "gammel" bærbar
Fra : Minse

Dato : 21-02-04 13:21

Jeg har fået fat i en gammel IBM thinkpad 390 (233mhz mmx), hvorpå jeg har
installeret win98. Dernæst installerede jeg mit kabelmodem over USB porten,
og fandt de forskellige drivere på nettet.
Jeg troede så, at alt var iorden, men nu "fryser" computeren simpelthen hele
tiden, og det kan ske allerede under opstart...
Er der nogen, der kan hjælpe?

mvh
Morten

Fra : Henning Larsen

Dato : 21-02-04 15:17

"Minse @esenet.dk>" <m.hoejstoft<fjerndette> skrev i en meddelelse
> [...]
hele
> tiden, og det kan ske allerede under opstart...

Tyder på forkert driver. Hvad hedder dit modem? Jeg har drivere til Webstar.

Henning

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-02-04 18:46

Er det WIN98 SE? Understøttelsen for USB i WIN98 er ikke helt så god.

Fra : Henning Larsen

Dato : 21-02-04 19:23

> Er det WIN98 SE? Understøttelsen for USB i WIN98 er ikke helt så god.

Jeg kører Win98se på min bærbare og har ingen problemer med mit Webstar
kabelmodem på usb-porten.

Henning

Fra : Gevaldi

Dato : 21-02-04 23:08

Henning Larsen skriblede:

> Jeg kører Win98se på min bærbare og har ingen problemer med mit
> Webstar kabelmodem på usb-porten.

Du skal ikke tage dig af JPK, han vrøvler.
Det er Windows OSR2 hvor USB ikke
var understøttet helt perfekt.

--
/Gevaldi

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-02-04 00:05

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Henning Larsen skriblede:

> Du skal ikke tage dig af JPK, han vrøvler.
> Det er Windows OSR2 hvor USB ikke
> var understøttet helt perfekt.

Ikke enig. Jeg har på win98 Se pc.er både haft usb ting, som virkede perfekt
og andre som ikke virkede.
Bl.a. har jeg en memorystick usb 1.1. som virker perfekt med win me og
fremad, men alt før vil den ikke virke med.
Man sagde godt nok, at alt skulle virke fra og med win 95 osr 2, men det er
jeg ikke enig i.

Kurt

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-02-04 18:23

Nej. Jeg har set flere USB drivere der som minimum krævede WIN98 SE.
Men du har da til dels ret. Understøttelsen i WIN 95 OSR2 var endnu
dårligere.

Fra : Minse

Dato : 23-02-04 12:48

Tak for de mange indlæg.
Jeg kører WIN98, og jeg vil følge jeres råd, og se om jeg kan få fat i
WIN98SE. Det skal ihvertfald forsøges, da det andet er utroligt træls...

Mvh
Morten