Eunukken er død!-Leve CRT!
Fra : Lyrik

Dato : 21-02-04 12:21

Så fik jeg endelig nok af kastraten, eunukskærmen-kaldet fladskærmen, eller
LCD.
Dette påklistrede kønsløse "avisbillede" blev udskiftet til fordel for
livets glødende farver, en Samsung SyncMaster 957MB på 19". Som kun koster
omkring 2000 og altså er meget billigere end fladskærmseunukken.
Tekst står ligeså skarpt,-men grafik og spil-NAMMENAMME-NAM! Mit Geforce 4
Titanium udfolder sig i farver der får en til at snappe efter vejret.
Skærmopløsningen røg op fra 1080 x 768 til 1280 x 1024 med betragtelig
større 3-D effekt og alligevel stort og letlæseligt.
Til dem som sukker fladskærm, advarer jeg-gør det kun hvis du er en kedelig
mand/dreng.))

Tjaaa,- det var bare det jeg ville sige..

Hilsen
og god spiller, fra Jens
Postet i hardware -og forbrugergrupperne

Fra : sniper_Nolight

Dato : 21-02-04 12:31

> [...]
kedelig
> mand/dreng.))
>
> Tjaaa,- det var bare det jeg ville sige..

så sandt som det er sagt!
--
sniper_Nolight

(selv nybagt ejer af selvsamme syncmaster - og lige et fif - brug endelig
magicbright på entertain når du spiller - alt bliver tydeligt uden at blive
"hvidt")

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Lyrik

Dato : 21-02-04 17:18

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> (selv nybagt ejer af selvsamme syncmaster - og lige et fif - brug endelig
> magicbright på entertain når du spiller - alt bliver tydeligt uden at

++++++++++++++++++++++++++++++++++
Yes!
Hilsen
Jens

Fra : SonnyBoy

Dato : 21-02-04 12:33

On Sat, 21 Feb 2004 12:21:21 +0100, "Lyrik" <lyrik @ heaven. dk>
wrote:

>Så fik jeg endelig nok af kastraten, eunukskærmen-kaldet fladskærmen, eller
>LCD.

Hva' ka' man sige - Du har åbenbart udskiftet en dårlig fladskærm med
en god CRT skærm.

Hos mig var det omvendt - Min Sony Trinitron skærm røg straks ned i
kælderen til ungerne da jeg oplevede billedkvaliteten på en god
fladskærm

Anyway: Fladskærme og CRT skærme har hver for sig stærke og svage
side. Hva' der er bedst er en individuel vurdering...

<mlr>

Fra : Lyrik

Dato : 21-02-04 12:44

"SonnyBoy" <Sonny@i.live.nowhere> wrote in message

> Hva' ka' man sige - Du har åbenbart udskiftet en dårlig fladskærm med
> en god CRT skærm.
+++++++++++++++++++++++++++++++
Nej topkvalitets LCD Samsung.

> Hos mig var det omvendt - Min Sony Trinitron skærm røg straks ned i
> kælderen til ungerne da jeg oplevede billedkvaliteten på en god
> fladskærm
++++++++++++++++++++++++++++++++++

Helligbrøde! Har du set hvad sådan en koster i dag?
Lykkelige spilleglade unger!

Hilsen
Jens

Fra : Jonas Jacobsen

Dato : 22-02-04 14:54

"Lyrik" <lyrik @ heaven. dk> skrev :

> +++++++++++++++++++++++++++++++
> Nej topkvalitets LCD Samsung.

Det rimer dårligt med dette citat fra din første post:
> Skærmopløsningen røg op fra 1080 x 768 til 1280 x 1024...

Jeg antager at du mente 1024 x 768, hvilket IKKE er en opløsning
der passer med andet end en elendig 15" LCD.

Så du HAR altså udskiftet en dårlig skærm med en god.

/J

Fra : Lyrik

Dato : 22-02-04 15:15

"Jonas Jacobsen" <jonasjacobsen@c.dk> wrote in message

> [...]
> der passer med andet end en elendig 15" LCD.
>
> Så du HAR altså udskiftet en dårlig skærm med en god.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jaaaaaaaa..a! Hurra!)-Jeg kan blive såå begejstret!) Ligesom da
mavedanserinden kom dansende hen imod mig i går på Sofies Kro og vrikkende
kaldte på mig med sinde hænder!)

Er livet ikke bare skønt!-Jeg fik faktisk tårer i øjnene af rørelse da jeg
så mavedanserinden og tænkte på livets skønhed!)

Hilsen
Jens

Fra : Olesen

Dato : 21-02-04 20:23

"SonnyBoy" <Sonny@i.live.nowhere> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Anyway: Fladskærme og CRT skærme har hver for sig stærke og svage
> side. Hva' der er bedst er en individuel vurdering...

Men grafikere vil helst ha' CRT pga. farveægtheden, og
en LCD kan ofte være FOR præcis (læs: kantet),
hvorimod en god CRT gir' et mere homogent billede.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-02-04 14:50

"Lyrik" <lyrik @ heaven. dk> crashed Echelon writing

> [...]
> det kun hvis du er en kedelig mand/dreng.))
>
> Tjaaa,- det var bare det jeg ville sige..

Jamn dog sikke en smøre. Men hvilken TFT skærm havde du lige, hvilket panel
havde det (syntes jeg har meget stor betydning)?

--
Bjarke Andersen

Fra : Lyrik

Dato : 21-02-04 15:37

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message

> Jamn dog sikke en smøre. Men hvilken TFT skærm havde du lige, hvilket
panel
> havde det (syntes jeg har meget stor betydning)?
>+++++++++++++++++++++++++++++++++

Jamen så skulle du lige se den smøre du nu får!)
Jeg kan da godt se forskel på TFT-skærme. Den Samsung Syncmaster jeg har er
pænere end den AOC vi har på arbejdet. Og den TFT der sidder i Kamals
bærbare Mac til 30.000.kr. er da den bedste jeg har set til dato.
Men det drejer sig om teknologiske forskelle. For de fleste er cdpladen en
fordel. Men for nogle feinschmekkere har vinylpladen en mere naturtro lyd.
En musiker i Sjælands Symfoniorkester som havde bygget egne højttalere
dæmpet med sand og med diskantenheder lakeret 14 gange af akustiske grunde
ville ikke røre cdlyden med en ildtang. "Det lyder forkert"! sagde han.
CRT kontra LCD er en anden affære.
CRT er en skærm som ikke har lys i sig selv men som bliver belyst og
reflekterer lyset. CRT er tre elektronkanoner som tegner billedet i
farvepunkter på en skærm med forskellige typer gittermasker.
CRT er den gamle opfindelse som vist daterer sig tilbage fra 1950-erne. LCD
er det nye flade kolde digitale display der er allevegne.
Efter nøje at have betragtet TVer konkluderede jeg at CRT gav det smukkeste
billede.
Derpå købte jeg et baggrundsprojektionstv med CRTteknik. LCDtv var
uudholdelige at kigge på-grimme eller la-la.
Projektorfolk vil helst have CRTprojektorer hvis de elsker film.
Efter at have spillet Enemy Territory på nettet, kom jeg til at se den på en
almindelig CRTskærm. Der kunne jeg pludselig se alt det jeg blev snydt for
af farver og dybde.(på CRT er sort=sort og ikke =gråt).
Jeg kan beskrive det med en lignelse:
Da Moses gik op på Sinai bjerg lignede han et kedeligt menneske. Da han gik
ned strålede Herrens herlighed omkring ham.
Han var TFT da han gik op. Han var CRT da han gik ned.))

Hilsen
Jens

Fra : Peter Anskjær

Dato : 21-02-04 16:07

"Lyrik" <lyrik @ heaven. dk> skrev i en meddelelse

> [...]
gik
> ned strålede Herrens herlighed omkring ham.
> Han var TFT da han gik op. Han var CRT da han gik ned.))

For så lige at komme tilbage til spørgsmålet nu hvor fortælletime er
overstået. Hvilken TFT-skærm havde du?

Mvh
Peter

Fra : Lyrik

Dato : 21-02-04 17:14

"Peter Anskjær" <m@ybe.not> wrote in message
> "Lyrik" <lyrik @ heaven. dk> skrev i en meddelelse

> For så lige at komme tilbage til spørgsmålet nu hvor fortælletime er
> overstået. Hvilken TFT-skærm havde du?
+++++++++++++++++++++++++++++
Hvad er det ved Samsung Syncmaster du ikke forstår?

Jens

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 21-02-04 17:19

Lyrik wrote:
> Hvad er det ved Samsung Syncmaster du ikke forstår?

Hvad er det ved modelbetegnelse du ikke forstår? Der findes en del Samsung
SyncMaster. Jeg nævner lige et par stykker: 152S, 172T, 193T, 172V osv...

Samsung SyncMaster i sig selv siger ikke så meget (ud over at det typisk
bruger PVA paneler)...

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Lyrik

Dato : 21-02-04 17:36

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Samsung SyncMaster i sig selv siger ikke så meget (ud over at det typisk
++++++++++++++++++++++++++
151S.

Men det drejer sig ikke om den specifikke flaskærm jeg havde, for jeg mener
at have set den ultimative fladskærm nemlig Kamals 17" PowerMacskærm. Blandt
fladskærme er den kongen IMHO.
Ud over at jeg ikke vil bruge 30000 til den ultimative fladskærm, så bryder
jeg mig ikke om den måde den viser spil, billeder og film på, uansét hvad
den så koster, og hvor meget guld den har på kanterne.
Der mangler simpelt hen farvenuancer og glans, samt 3-D dybde.
Jeg er ikke specielt nærrig, har lige købt TV til 20.000,- og ville have
gjort alt for at få en anden fladskærm hvis der var noget som virkelig kunne
noget med billeder, spil og film.
Men jeg er også bevidst om forholdet pris/ydelse og retter ønskerne ind
derefter.
Vi går ensidigt imod digital teknologi til alt. Her går vi nogen gange galt
i byen. Digital er først og fremmest = nøjagtighed, hvor analog er organisk
og unøjagtig, ligesom livet.
Skal et apparat kontakte livet må det til tider gøre det analogt.
Se på øret. Vorherre har lavet teknikken, det må betragtes som kvalitet.
Først en membran, så tre knogler der virker som mekaniske vægtstænger der
overfører bevægelsen til hydraulik i den væskefyldte snegl. derefter
elektriske signaler der måske bliver digitaliserede et eller andet sted,
måske er det kun spændings-eller strømstyrkeforskelle, derpå hører vi bedre
end de bedste mikrofoner og højttalere kan gengive.
Hvad var der i vejen med pickuppen på gramofonen? Den skulle måske bare have
haft et par vægtstænger og lidt hydraulik for at blive det ultimative!?

Hilsen
Jens

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-02-04 18:24

> derpå hører vi bedre end de bedste mikrofoner og højttalere
> kan gengive.

Den udtalelse tror jeg ikke du får mange med på. En god målemikrofon er
klasser bedre end den menneskelige hørelse både mht. frekvensgang,
dynamikområde, linearitet m.v..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 22-02-04 02:50

> derpå hører vi bedre
> end de bedste mikrofoner og højttalere kan gengive

Det var da det værste bavl jeg længe har hørt!

Diskantenheder er da oftest i stand til at gengive frekvenser det
menneskelige øre ikke kan høre.

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-02-04 16:12

> Da Moses gik op på Sinai bjerg lignede han et kedeligt menneske. Da
> han gik ned strålede Herrens herlighed omkring ham.
> Han var TFT da han gik op. Han var CRT da han gik ned.))

Enig.

Opløsningen er også latterlig på samtlige af de TFT skærme der kan købes til
stationære computere. Skal man have en fornuftig opløsning (f.eks. 1600x1200
på en 15"), så kan de kun fås på bærbare computere. Jeg bliver ør i hovedet
hvis jeg skal se på 1280x1024 felter fordelt på en 17", som er det bedste
der kan fås idag, medmindre man er millionær.

Farvemætningen er ofte bedre på TFT skærme synes jeg, men dynamikområdet er
noget dårligere end CRT. Film/foto duer ikke på TFT, endnu ihvertfald.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : TBC

Dato : 21-02-04 17:52

On Sat, 21 Feb 2004 15:36:38 +0100, "Lyrik" <lyrik @ heaven. dk>
wrote:

> [...]
>uudholdelige at kigge på-grimme eller la-la.

>Projektorfolk vil helst have CRTprojektorer hvis de elsker film.

Hørt! ...Særligt til projection er de store CRT'ere guddommelige. Der
er end ikke noget gittermøster med CRT projectorer. Desværre er det
hamrende dyrt, og meget besværligt at installere og kalibrere.

>Efter at have spillet Enemy Territory på nettet, kom jeg til at se den på en
>almindelig CRTskærm. Der kunne jeg pludselig se alt det jeg blev snydt for
>af farver og dybde.

Farve, dybde og mere naturlige og dybe farver er bestemt CRT'ens
fortrin. LCD/DLP's fordele ligger i den digitale præcision og
"pixel-fokus".

>Jeg kan beskrive det med en lignelse:
>Da Moses gik op på Sinai bjerg lignede han et kedeligt menneske. Da han gik
>ned strålede Herrens herlighed omkring ham.
>Han var TFT da han gik op. Han var CRT da han gik ned.))

He he, meget sjov analogi. Jeg skal dog indrømme at jeg godt kunne
finde på at læse et .pdf dokument med pladen med de ti bud på en
fladskærm, men jeg kunne ikke finde på at se levende billeder med
moses skille de dybtblå vande, eller se vaglter komme flyve ind i
lejren, med himlen som farvedyb baggrund.

Til skrivebordsmiljø har jeg intet imod en fladskærm, for der drager
man nytte af dens styrker ifht CRT. Men til Spil, og *især video* er
fladskærme for en entausiast noget ubrugeligt helligbrøde. I bedste
fald blot noget der ser smart ud som møbel i stuen for at
tilfredstille konen.

TBC

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 22-02-04 10:06

> [...]
gik
> ned strålede Herrens herlighed omkring ham.
> Han var TFT da han gik op. Han var CRT da han gik ned.))

Hej Jens
Nu kan det da godt være at jeg har sovet i timerne men hvor vil du placere
et Catode Ray Tube (CRT) i en projector, du kan få projectorer med indbygget
LCD men jeg har ikke set nogle med CRT og et bagprojegteret TV vil
sansynligvis indeholde en LCD projektor, har dog ikke lige undersøgt
markedet da bagprojekterings TV er nogle ordentlige klodser og ikke passer i
normale hjem. Hvis du studerer CRT historien vil jeg tro du finder de første
CRT i 1920'erne så det er en gammel teknologi der synger på sine sidste vers
men selvfølgelig radiorørerne er jo også blevet genopdaget Angående
musikere så er de angrebet af egen selvtilstækkelighed såm vi andre
fagidioter prøv bare at spørge musikere i forskelle orkestre om hvilken
frekvens kammer tonen har og de vil svare 440Hz men den lyder nu bedre hvis
vi stemmer til 450Hz.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Lyrik

Dato : 22-02-04 13:10

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote in message
> [...]
> fagidioter prøv bare at spørge musikere i forskelle orkestre om hvilken
> frekvens kammer tonen har og de vil svare 440Hz men den lyder nu bedre
++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tak for dit indlæg som viser at en tråd kan forme sig som hyggelig
sludren.
Vi kan jo ikke sige uangribelige sandheder om meget på denne jord, så lad os
sludre om tingene.
116 cm højt, 110 cm bredt og 53 cm dybt er hvad mit Sony PX2-44" fylder, og
det er et CRT bagprojektions-tv.
LCD bagprojektionsskærme fylder mindre i dybden. Et 42" Sony Wega fylder 120
cm i bredden, 79 cm i højden og 34 cm i dybden, så de er rimelig slanke.
Fjernsynsentusiaster snakker stadig om 32" CRTskærme som de bedste til at se
tv på. bare kig i news:dk.teknik.tv+video

Musikere kan være mærkelige, det er som om der hører en del sprit til
faget. Men de må formodes at være de bedste og mest trænede til at lytte
til musik, idet de ikke bestiller andet. Nogle har absolut gehør. Jeg ved
således at Torben som spillede trompet, kunne fortælle den nøjagtige toneart
på lyden af en teske der faldt på et bord!)

Det er iøvrigt forbløffende en kvalitet som min nye PC-skærm har. Der er
sket et og andet i den pressede CRT-teknologi.
Bogstaverne i Outlook express står lige så klart som på en TFT-skærm.
Samtidig er den filmiske nydelse helt overdådig, idet der er ekspresknap til
tre forskellige skærmbelysninger: tekst, internet og entertain. Endvidere
highlight, som kan oplyse bestemte områder på skærmen.

Nå nok om det. Nu begynder det sikkert at kede de fleste.

Hilsen
Jens

Fra : TBC

Dato : 22-02-04 15:08

On Sun, 22 Feb 2004 10:06:11 +0100, "Paul Østerby Sørensen"
> [...]

>CRT i 1920'erne så det er en gammel teknologi der synger på sine sidste vers
>men selvfølgelig radiorørerne er jo også blevet genopdaget

Jo bestemt findes der CRT projectorer, det er tungt udstyr som såmænd
produces [endnu] til privat markedet til entausiaster. Det er udstyr
til flere hundrede tusinde kroner fra nyt.
Den CRT projector jeg har fået fingerne har jeg købt som B-stock i USA
til ca 75000 kr. Den vejer over 100 kg, og er lidt over en meter lang.
Så den fylder godt under loftet, og jeg kan derfor umiddelbart godt
forstå din undren over "hvor vil du placere et Catode Ray Tube (CRT) i
en projector" når man sammenligner med de transportable LCD og DLP
projectorer der dominerer markedet i dag. ...Men man bruger altså CRT
i projectorerer også. Og resultatet er et vidunderligt farverigt
billede med god dybde.

I praksis er der placeret 3 stk 9" CRT'er uden gittermønster, et rør
til hver af grundfarverne, bag 3 store stk. optik med en diameter
omkring et køkkenurs. Som du kan regne ud kræver 3 rør at
installationen kalibreres og der fintunes konvergens. Dette kan gøres
så konvergensen er langt bedre end på det gængse fabriksnye TV.
Altså med meget godt resultat hvis man ved hvad man laver og har
tålmodigheden til det når man installerer.

Desværre har jeg aldrig set det være gjort ordentligt i nogen
offentligt opstilling jeg har set. Men det kan også tage adskillige
timer at instalere en CRT projector hvis det skal gøres ordentligt.
Jeg brugte fanatisk faktisk et par dage med finjustering af min.

Så som du kan regne ud er det langt fra det samme som at smide et stik
i en lille transportabel LCD eller DLP projector, og lige indstille
optikens fokus. Men beløningen for besværet er der. Jeg har selv
tidligere haft en LCD projector, og i dag har jeg også en DLP
projector ved siden af CRT projectoren, til aflastning af CRT'en når
jeg spiller timevis på PC. Jeg ønsker at skåne og bevare CRT
projectoren til Videobrug.

Med mindre der er kommer en ny teknologi i fremtiden der kan erstatte
CRT projectore til Videobrug, så bliver den næste video projector jeg
skal have i fremtiden også en CRT. Den gevinst man får i
billedkvalitet, hvad anggår farver, farve & billeddybde, er ganske
simpelt pengene og besværet værd hvis du spørger mig.

Ligesom med fladskærme kontra CRT monitorer, er der naturligvis
fordele og ulemper ved begge teknologier også når det handler om
projectorer. F.eks fortrækker jeg at bruge den digitale DLP projector
til almindelig PC brug. (hvis jeg da ikke ligefrem bare bruger min
monitor) Den er f.eks mere skarp til tekst i skrivebordsmiljøet.
Faktisk er fordele og ulemper fordelt på de samme faktorer som med
monitorer.

Eftersom de små digitale projectorer er langt billigere at producere,
og langt nemmere at bruge, er jeg dog ikke i tvivl om at CRT
projectorer vil blive et langt sjældnere syn, og formentligt udgå af
produktion med tiden. Det samme gælder sikkert inderfor også indenfor
TV på lidt længere sigt. Teknologier kan jo også forbedres, eller nye
og bedre kan komme til. I dag er kvaliteten fra f.eks en DLP projector
jo allerede at betegne som værende ok. Til PC brug (bortset fra video
og til dels spil) er en digital projector allerede i dag at fortrække
imho.

TBC

Fra : Søren Christensen

Dato : 21-02-04 17:29

> [...]
kedelig
> mand/dreng.))
>
> Tjaaa,- det var bare det jeg ville sige..

Enig!

Venligst

Fra : Leony

Dato : 21-02-04 18:11

In news:c17euv$1tmu$1@news.cybercity.dk,
Lyrik <lyrik @ heaven. dk> typed:

> Så fik jeg endelig nok af kastraten, eunukskærmen-kaldet fladskærmen,
> eller LCD.

Først din Microsoft-konspirationsteori og nu dette.
Kunne du ikke tage en dosis postivpiller.

Der er for og imod begge skærmtyper, man må bare overveje sine behov
grundigt inden investering.

Selv ville jeg ikke bytte min Philips fladskærm ud (men sådan er vi jo
heldigvis så forskellige).

> Postet i hardware -og forbrugergrupperne

Man undrer sig over at du ikke poster i

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-02-04 18:53

On Sat, 21 Feb 2004 18:10:43 +0100, Leony wrote:

> Selv ville jeg ikke bytte min Philips fladskærm ud (men sådan er vi jo
> heldigvis så forskellige).

Af ren nysgerrighed, hvilken model har du?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-02-04 20:43

Leony wrote:

> Man undrer sig over at du ikke poster i

Rolig nu - rigtige indædte entusiaster tager sig ikke af den slags
bagateller

- Peter

Fra : Leony

Dato : 22-02-04 14:24

In news:4037b43e$0$27457$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Peter Lykkegaard <polonline@hotmail.dk> typed:

> Rolig nu - rigtige indædte entusiaster tager sig ikke af den slags
> bagateller

Nej, det har du fuldstændig ret i.
Det undrer mig bare.

Fra : Lyrik

Dato : 21-02-04 23:01

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote in message
> In news:c17euv$1tmu$1@news.cybercity.dk,
> Lyrik <lyrik @ heaven. dk> typed:

> Først din Microsoft-konspirationsteori og nu dette.
> Kunne du ikke tage en dosis postivpiller.
+++++++++++++++++++++++++++++++
Herregud mand tag dig dog sammen! Byg et nyt kabinet med lys og vinduer,
eller leg med dine legoklodser.

Hilsen
jens

Fra : Leony

Dato : 22-02-04 14:28

In news:c18ked$18tf$1@news.cybercity.dk,
Lyrik <lyrik @ heaven. dk> typed:

> Herregud mand tag dig dog sammen!

Jeg prøver og det lykkedes som regel.

> Byg et nyt kabinet med lys og
> vinduer, eller leg med dine legoklodser.

Jeg er i fuld gang med begge dele.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 23-02-04 08:49

> [...]
kedelig
> mand/dreng.))
>
> Tjaaa,- det var bare det jeg ville sige..

Der kan være andre grunde til at vælge CRT.

Vi har et firma med en del ældre medarbejdere. I forbindelse med overgang
til nyt økonomi-system, som krævede 1024x768 kunne nogle af medarbejderne
ikke længere læse bogstaverne.

På TFT-skærme bliver resultatet af at stille en kærm, som er beregnet til
1280x1024 til 1024x768 ikke så smukt - ofte kan det ikke lade sig gøre.

En 19" CRT-skærm kan ofte klare dette med bedre resultat.

Vi er derfor igang med at købe 19"/21" skærme til de brugere, som ikke kan
se 1024x768 billedet på en 17" skærm.

Som et ekstra plus så er CRT-skærme ikke så efterspurgt hos hælerne. Vi har
derfor ikke så mange indbrud efter gen-indførelse af CRT-skærme på de truede
steder. Vi har flere gange oplevet at få smadret vinduer og indgangsparti,
for at nogle personer gerne ville have TFT skærme.

På minussiden tæller vægten. Vores hæve/sænke borde skal justeres.
IT-afdelingen skal have hjælp til at have flyttet skærme. Afstanden til
medarbejderen skal justeres. Der skal større afstand mellem medarbejderne,
så vi ikke kan overholde normen om en vinduesektion pr. menig medarbejder. I
øjeblikket bruges næsten 1,5, hvilket kun er 0,5 vinduesektion fra
mellemlederstandarden, som er 2 vinduesektioner pr. mellemleder.

Carsten Overgaard