Hvordan....?
Fra : Lene Hansen

Dato : 21-02-04 11:31

Jeg ved godt at dette er en gruppe for katte og ikke heste, men i princippet
kunne det jo lige så godt dreje sig om katte eller hunde eller andre dyr.

Jeg græmmes over den mishandling af hestene fra Brønderslev (andre herinde
har sikkert læst om dem). Hvad er mennesket dog for en skabning, der gør
sig til herre over dyrene?

Hvordan kan naboer dog stiltiende se til at disse heste har gået uden mad og
vand i måneder uden at gribe ind?

Hvordan kan den betjent sige (fra BT) at der ikke er tale om egentlig
misrøgt? Er det ikke misrøgt hvis dyr ingen mad får hvis de holdes i
fangenskab?!

Når politiet kan sige sådan, så er der jo ikke noget at sige til at man går
forgæves til dem med en anmeldelse.

Personligt har jeg oplevet det med en hund engang, men der greb politiet
heller ikke ind, først da jeg kontaktede Alle Dyrs Ret, kom der skred i det.

Hvordan kan nogle mennesker dog behandle vores kære dyr sådan.

Det gør mig så forfærdeligt ondt at sådan noget sker, og det sker desværre
alt for ofte.

Med venlig hilsen

Lene

Fra : Louise Viborg

Dato : 21-02-04 13:21

Hej Lene!
Jeg undre mig ligeså meget som dig! Jeg så et program engang med nogle
katte som gik i bure. De gik i deres eget tis og møg til knæene, og
deres mad og vandskåle var tomme. Polititet sagde, at de først kunne
kalde det misrøgt hvis der var beviser for at kattene ikke havde fået
mad og vand længe. Og det var tomme skåle ikke nok bevis til. Så skide
være med at de gik i lort til knæene....!!!!

Al respekt til Alex! Han gør sgu et godt stykke arbejde for dyrene!

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 21-02-04 15:01

> Hvordan kan nogle mennesker dog behandle vores kære dyr sådan.
>
> Det gør mig så forfærdeligt ondt at sådan noget sker, og det sker desværre
> [...]

Alle der har været involveret skulle skamme sig. Det gælder både ejer,
naboer, dyrlæger og alle andre der har været vidende om det.
Fatter ikke at det kan være så svært i et land som Danmark at få fjernet dyr
der ikke passes ordentligt.
Hvis nogle politikkere ser det her: Den der prøver for alvor at få indført
en ordentlig lovgivning på dyrevelfærdsområdet har min stemme !
Som loven er i dag opfordres til selvtægt ....

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Lene Hansen

Dato : 21-02-04 15:09

Så vidt jeg kunne læse, så blev hestene ikke engang fjernet! Noget jeg slet
ikke fatter......

Hvem holder øje med de får dagligt foder, vand og læ??

Lene

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 21-02-04 15:29

> [...]
slet
> ikke fatter......
>
> Hvem holder øje med de får dagligt foder, vand og læ??

Ja, det er der vel ingen der gør !!! ... det er grotesk !
Skulle der være nogle NG-læsere fra Brønderslev?

Hilsen Nina

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 21-02-04 15:24

Nina, Tender Tribes wrote:

> Alle der har været involveret skulle skamme sig. Det gælder både ejer,
> naboer, dyrlæger og alle andre der har været vidende om det.

Ja, for ikke at tale om ham der havde klippet ørerne af sin hund uden
bedøvelse. Efter min mening skulle de "mennesker" have samme behandling
selv!

Mvh.
Danielle

Fra : Lene Hansen

Dato : 21-02-04 15:42

For en del år siden, der tyvstjal jeg en kat og fik den aflivet! Historien
bag:

Min søn kørte med aviser, og kom hylende hjem om at der lå en kat og var syg
ved et hus. Jeg kørte med derned og kunne se det var en kat der var MEGET
syg, og kontaktede ejeren, men denne var ligeglad. Det var "bare" en kat der
var udekat og det blev der så ikke gjort noget ved. Jeg kørte hjem med en
meget dårlig samvittighed - over for katten. I ly af mørket og flere timer
senere køre jeg derned og finder katten meget syg stadigvæk, og jeg stjæler
simpelthen katten og får den bragt til en dyrlæge, der ved ikke mange blikke
på katten kunne konstatere at kattens tilstand var så ringe at en aflivning
var den mest humane - og det blev den så. Jeg har aldrig fortrudt jeg gjorde
det, men har aldrig sagt det til nogen!
Det er selvtægt jeg ved det, men hvad skulle jeg ellers have gjort når
ejeren var ligeglad. Politiet?... de havde da ikke lettet sig for en kat, og
hvis de endelig havde gjort det, så havde det da kun været at trække kattens
lidelser endnu længere ud, for de må jo heller ikke bare tage katten og få
den aflivet........

Lene

Fra : Louise Viborg

Dato : 21-02-04 15:51

Hej Lene!
Godt gjort! Jeg havde gjort nøjagtigt det samme!

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 21-02-04 16:12

"Lene Hansen" <le_ha@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> For en del år siden, der tyvstjal jeg en kat og fik den aflivet! Historien
> bag:
(snip historien)

Bravo! Sådan skal det gøres. Jeg tager hatten af for dig.

MVH Mette

Fra : Leyna

Dato : 22-02-04 09:07

wrote:

>For en del år siden, der tyvstjal jeg en kat og fik den aflivet!

Godt gået. Respekt herfra. Dyr skal IKKE lide!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Leyna

Dato : 22-02-04 09:06

On Sat, 21 Feb 2004 15:24:25 +0100, "Danielle Nielsen"
<suzieSLET@FJERNwebspeed.dk> wrote:

>Ja, for ikke at tale om ham der havde klippet ørerne af sin hund uden
>bedøvelse. Efter min mening skulle de "mennesker" have samme behandling
>selv!

hvis du virkelig mener det, så sætter du dig ned på en misrøgters
plan. Ønsker du virkelig det?
Jeg er selv meget fortørnet over at nogle mennesker kan være så
grusomme, men jeg ønsker ærlig talt ikke selv at skulle sættes i bås
med dem.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 22-02-04 22:19

Leyna wrote:

> hvis du virkelig mener det, så sætter du dig ned på en misrøgters
> plan. Ønsker du virkelig det?

Det synes jeg nu ikke helt - de mennesker har mishandlet et uskyldigt dyr,
det har dyret ikke....

> Jeg er selv meget fortørnet over at nogle mennesker kan være så
> grusomme, men jeg ønsker ærlig talt ikke selv at skulle sættes i bås
> med dem.

Det ønsker jeg da heller ikke, men tit og ofte forstår folk ikke tingene før
de prøver det selv.

Mvh.
Danielle

Fra : Leyna

Dato : 22-02-04 09:03

wrote:

>Jeg græmmes over den mishandling af hestene fra Brønderslev (andre herinde
>har sikkert læst om dem). Hvad er mennesket dog for en skabning, der gør
>sig til herre over dyrene?

Det er hæsligt når dyr mishandles, og når vi snakker
mishandling/misrøgt, så tror jeg faktisk at katten indtager en klar
førsteplads over vanrøgtede dyr. Hvis medierne satte fokus på
dyremishandling, så ville de ikke behøve at finde andet stof
overhovedet... heller ikke hvis det kun drejede sig om katte, for
katten er i så lav kurs, at den ikke rigtigt regnes for noget.
Sørgeligt, men sandt.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk