Problem med .htaccess
Fra : Ham selv

Dato : 21-02-04 11:05

Hej NG

Nu har jeg prøvet det meste af natten at få nedenstående error document til
at virke...
Jeg har fedtet rundt på Google for at finde oplysninger om .htaccess, men
har ikke kunnet finde løsningen på mit problem.
Er der noget i nedenstående .htaccess fil som gør at error kommandoen
ignoreres ?
Jeg har talt med udbyderen af webhotellet, hvor vores domæne ligger - skulle
være en UNIX server - men han kan ikke hjælpe os.
Jeg har bemærket at der henvises til nogle (_vti_pvt) ting - men det eneste
jeg kan finde via ftp er (_private), hvor der ligger en .htaccess fil.

<klip>
IndexIgnore .htaccess */.??* *~ *# */HEADER* */README* */_vti*
Options +Includes

<Limit GET POST>
order deny,allow
deny from all
allow from all
</Limit>
<Limit PUT DELETE>
order deny,allow
deny from all
</Limit>
AuthName www.mitdomæne.dk
AuthUserFile /www/mitdomæne.dk/_vti_pvt/service.pwd
AuthGroupFile /www/mitdomæne.dk/_vti_pvt/service.grp
ErrorDocument 404 /error404.htm
</klip>

På forhånd tak

Claus

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-02-04 11:09

On Sat, 21 Feb 2004 11:04:56 +0100, "Ham selv" <nomail@antispam.com>
wrote:

>Er der noget i nedenstående .htaccess fil som gør at error kommandoen
>ignoreres ?

Hvad man må i .htaccess-filen er defineret i serverens konfiguration,
under AllowOverride:
http://httpd.apache.org/docs/mod/core.html#allowoverride

Det kan tænkes, at du ikke har adgang til FileInfo-delen. Men idet, du
allerede har adgang til noget så delikat som Options, så ville det
undre mig, om du ikke også havde adgang til dette.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: saltomortale (og ikke saltomotale)

Fra : Britt Malka

Dato : 21-02-04 11:53

"Ham selv" <nomail@antispam.com> skrev:

>Nu har jeg prøvet det meste af natten at få nedenstående error document til
>at virke...

Hvilken browser har du prøvet med?

MSIE ignorerer nemlig 404-filer, der er for små.
--
Britt Malka
Gratis hovedbrud, puslerier og hjernegymnastik: http://www.hovedbrud.com

Fra : Ham selv

Dato : 21-02-04 11:56

Hej Britt

Jeg har prøvet med MSIE
Tror du det vil hjælpe at placere grafik eller lign. på fejlsiden for at
gøre den større ?

Claus

Fra : Britt Malka

Dato : 21-02-04 13:30

"Ham selv" <nomail@antispam.com> skrev:

>Tror du det vil hjælpe at placere grafik eller lign. på fejlsiden for at
>gøre den større ?

Ja, men du kan også bare skrive en masse tekst i meta-taggene. Det
KUNNE være årsagen, men du kan let finde ud af det, hvis du tester
siden med en anden browser, fx Mozilla eller Opera.

Fra : Ham selv

Dato : 21-02-04 17:17

Det var det der var galt - problemet er løst...
Tak for hjælpen