Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Grundskyldskat
Fra : Michael Sørensen

Dato : 21-02-04 10:51

Hej gruppe,

hvad er dette?

Det varierer fra kommune til kommune. Er det noget, der beregnes ud fra
kommunens %-sats x husets ejendomsværdi eller noget i den retning og i
hvilken forbindelse betales dette.

Fra : Peder Porse

Dato : 21-02-04 12:21

var du ikke tilfreds med svarene på dk.videnskab.jura?
pp

--
Peder Porse
Boesvej2, Svejstrup Enge

Fra : Michael Sørensen

Dato : 21-02-04 17:39

"Peder Porse" <pp@pederporse.dk> skrev i en meddelelse
> var du ikke tilfreds med svarene på dk.videnskab.jura?

Både ja og nej.

Jeg sendte i første omgang indlæg på dk.videnskab.jura og
dk.videnskab.oekonomi.

Der kom et par svar på jura, som næsten gav mig de fulde svar. Derudover et
enkelt svar på videnskab.oekonomi, som sagde, jeg skulle prøve i denne
gruppe.

Angående svarene i dk.videnskab.jura, så kom der to svar. Jeg forstod ikke,
om svarene supplerede, bekræftede eller afkræftede hinanden og ville være
sikker og ledte derfor efter et 3. svar.

Men igen. ER grundskyld nøjagtig det samme som ejendomsskat?

og

er beregningen de givne %-satser ganget ud på grundværdien (og kun
grundværdien) på den offentlige EJENDOMSVURDERING.

Det er sådan set det, som jeg mangler at blive 100% bekræftet på.

Fra : Peder Porse

Dato : 21-02-04 18:58

Grundskyld er et gammelt (og politisk opfundet (Henry George)) ord for
ejendomsskat. Det betales som en promille fastsat af kommunalbestyrelsen
af den ved den offentlige vurdering ansatte grundværdi.

pp

Fra : Poul Christensen

Dato : 21-02-04 20:19

Peder Porse <pp@pederporse.dk> wrote in

> [...]
> ejendomsskat. Det betales som en promille fastsat af
> kommunalbestyrelsen af den ved den offentlige vurdering ansatte

Dog nedsættes afgiftsgrundlaget med byggemodningsomkostninger m.v. i en 30-
årig periode efter deres afholdelse.

Poul C
poulchr03@ofir .dk

Fra : CS

Dato : 22-02-04 01:39

> [...]
> ejendomsskat. Det betales som en promille fastsat af kommunalbestyrelsen
> af den ved den offentlige vurdering ansatte grundværdi.

HUSK der betales både til kommunen og amtskommunen og det er kommunen der opkræver og
afregner med amtskommunen !
Du kan se taksterne på din kommunes internetside eller bedre på toldskat netborger, det
er ikke så svært

Hvis du har ejendom vil du automatisk modtage en opkrævning, og hvis du er i tænkeboks om
at købe ejendom, så SKAL sælger
oplyse nøjagtigt hvad der skal betales, du får en salgsopstilling af
ejendomshandleren(mægleren)
vh cs