c++ char * -> int / double
Fra : Niels Hove

Dato : 24-04-01 17:55

hej

jeg er klar over at dette sikkert er et rimelig hyppigt spørgsmål... men jeg
prøver alligevel som den NUBI jeg er .. hvordan henter jeg noget fra en
char * over i en evt. int eller double variabel ???

jeg har IKKE MFC til rådighed ...

påforhånd TAK

/niller

wuss@hillbilly.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 24-04-01 18:15

Den Tue, 24 Apr 2001 18:55:03 +0200 skrev Niels Hove:
> [...]
>prøver alligevel som den NUBI jeg er .. hvordan henter jeg noget fra en
>char * over i en evt. int eller double variabel ???

atoi() hhv. atof().

>jeg har IKKE MFC til rådighed ...

Fornuftigt valg.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/ - sidste billede: garden.png

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 24-04-01 18:52

* Kent Friis

> atoi() hhv. atof().

Eller (courtesy of D. Kuehl):

template <typename To, typename From>
To stream_cast(From const& from) {
std::stringstream stream;
stream << from;
To to;
stream >> to;
return to;
}

int foo = stream_cast< int >( "42" );
string bar = stream_cast< string >( 42 );

You gotta love the symmetry :) (nei, det er muligens ikke den mest
effektive måten å gjøre ting på; men a priori er sånt lite relevant).

ivr
--
The only "intuitive" interface is the nipple. After that, it's all learned.
(Bruce Ediger, bediger@teal.csn.org, in comp.os.linux.misc, on X interfaces.)