ustabil amd64
Fra : claus larsen

Dato : 20-02-04 22:26

Jeg har en amd64
soltek sl-k8av2-r / k8av2-rl
socket 754 mainboard
via k8t800

Når jeg kører en memtest viser den ramfejl. Jeg forsøgte så at sætte en
ramklods i som jeg ved er ok. Den viser samme fejl.

Jeg har forsøgt at sætte agp ned til 4x, uden resultat.

Mit eget gæt ( rent gæt) er at det er noget bios knas.

Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre, teste, fejlfinde osv?

WinXP går ned på spontant, det samme gør linux. memtest på linux viser
en hel masse detalieret som jeg ikke forstår noget af, med "failure" går
igen. Linux går ned under testen.

Ja, jeg vil jo gerne have gang i maskinen så øhh;

hjælp!

Hilsen Claus

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 20-02-04 23:04

On Fri, 20 Feb 2004 22:25:44 +0100, claus larsen wrote:

> [...]
>
> Når jeg kører en memtest viser den ramfejl. Jeg forsøgte så at sætte en
> ramklods i som jeg ved er ok. Den viser samme fejl.

MemTest86 eller MemTest86+?

Brug hellere MemTest86+ da det er en opdateret version.
http://www.memtest.org/

--
Mvh. Lars

Fra : Claus Larsen

Dato : 21-02-04 12:07

Lars Jørgensen wrote:

> Brug hellere MemTest86+ da det er en opdateret version.
> http://www.memtest.org/

Den har jeg så boted fra cdrom. Den viser lige i øjeblikket omkring
300000 errors.

Kan jeg med memtest også detecte evt. bundkort eller biosfejl?

Jeg tror stadigvæk ikke på det er ramfejl.

Hilsen Claus

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 12:25

Claus Larsen wrote:

> Den har jeg så boted fra cdrom. Den viser lige i øjeblikket omkring
> 300000 errors.

Så er vi da ved at nærme os hvor fejlen ligger..

> Kan jeg med memtest også detecte evt. bundkort eller biosfejl?

Du kan prøve at slå "Cachede Tests" fra, så bruger den ikke L1 og
L2-cachen (som evt. kan være defekt).

> Jeg tror stadigvæk ikke på det er ramfejl.

Det kan du have ret i, hvis stangen fungerer fint i et andet system, ved
samme RAM-instillinger.
Det kunne lyde som memory-controlleren og den stang RAM er lettere
inkompatible (eller også understøtter Bios'en ikke helt de chips der er
på stangen).
Hold udkig efter en opdateret Bios.

Fra : Leony

Dato : 21-02-04 18:14

In news:c17e4b$q1i$2@sunsite.dk,
Claus Larsen <brev@linuxwaves.com> typed:

> Den har jeg så boted fra cdrom. Den viser lige i øjeblikket omkring
> 300000 errors.

Hvilke tests er det i?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Line Traugott Larsen

Dato : 03-03-04 21:36

Leony wrote:

> Hvilke tests er det i?

Takker alle for svar. Efter memtest86+ af maskinen sendte jeg den
tilbage til www.t-data.dk hvor jeg har købt maskinen.

Det var defekt ram. De lavede maskinen helt uden at gøre vrøvl og sendte
den tilbage til mig kvit og frit. Den virker perfekt nu.

Hilsen Claus