Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Virtuelle banker
Fra : Anita

Dato : 20-02-04 21:58

Hvad gør man hvis man ønsker at sætte fysiske penge ind i sin virtuelle
bank?
Har længe været lidt nysgerrig omkring dette punkt. Herinde må være nogle
der ved noget?

Venligst Anita

Fra : Christoffer

Dato : 20-02-04 22:02

http://dk.news.yahoo.com/040217/38/30ue0.html

Fra : Devilicious

Dato : 21-02-04 02:23

> [...]
> bank?
> Har længe været lidt nysgerrig omkring dette punkt. Herinde må være nogle

Du putter pengene i en konvolut, sammen med en seddel med navn og
kontonummer. Så tropper du op ved banken hovedkontor og smider dem i en
kasse. På et tidspunkt dukker de så op på din konto.

-dev

Fra : Anita

Dato : 22-02-04 18:22

"Devilicious" <Magickemi@hotmail.com> skrev

> Du putter pengene i en konvolut, sammen med en seddel med navn og
> kontonummer. Så tropper du op ved banken hovedkontor og smider dem i en
> kasse. På et tidspunkt dukker de så op på din konto.

Det er pokkers upraktisk hvis ens bank har hovedsæde i staden og man bor i
Nordjylland.

Venligst Anita

Fra : Mark Beaumont

Dato : 22-02-04 02:21

Anita wrote:
> Hvad gør man hvis man ønsker at sætte fysiske penge ind i sin
> virtuelle bank?

Mener du en internetbank?

Hos SkandiaBanken har man 2 muligheder.

1. Man bestiller nogle indbetalingskort til sin konto. Dem kan
man så (som alle alle andre normale indbetalingskort) benytte
på posthuse eller i pengeinstitutter, når vil indsætte kontanter
på sin konto.

2.Ved kontoret på Oslo Plads har de en pengeautomat, hvor man både
kan hæve og indsætte kontanter.

Vh Mark

Fra : Anita

Dato : 22-02-04 18:25

"Mark Beaumont" <seden@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du en internetbank?

Jepper.

> [...]
> man så (som alle alle andre normale indbetalingskort) benytte
> på posthuse eller i pengeinstitutter, når vil indsætte kontanter

Men så koster det jo et gebyr, ikke sandt?

> 2.Ved kontoret på Oslo Plads har de en pengeautomat, hvor man både
> kan hæve og indsætte kontanter.

Smart. Den slags automater er temmelig udbredt i Japan og sikkert også andre
steder i verden. Men igen - Pladsen du refererer til formoder jeg er
placeret i Kbh. Det er jo lidt langt at rejse, hvis man bor i Jylland.

Venligst Anita

Fra : Mark Beaumont

Dato : 23-02-04 03:58

Anita wrote:
> Men så koster det jo et gebyr, ikke sandt?

Ja, det koster det samme som alle andre indbetalingskort.

> [...]
> også andre steder i verden. Men igen - Pladsen du refererer til
> formoder jeg er placeret i Kbh. Det er jo lidt langt at rejse, hvis

Ja, det er Oslo Plads i København, og det er langt at rejse fra Jylland,
så er det nok billigere at betale 12 kr. hos PostDanmark.

Hvor tit sætter du kontanter ind på din konto? Stort set alle penge
jeg modtager, sker vi bankoverførsel eller check. Jeg tror ikke jeg har
sat kontanter ind på min konto de sidste 2 år.

Vh Mark

Fra : Anita

Dato : 23-02-04 13:31

"Mark Beaumont" <no@mail.invalid> skrev

> Hvor tit sætter du kontanter ind på din konto? Stort set alle penge
> jeg modtager, sker vi bankoverførsel eller check. Jeg tror ikke jeg har
> sat kontanter ind på min konto de sidste 2 år.

Det er efterhånden ikke så tit, men det sker da stadig at jeg har brug for
det.

Men jeg troede egentlig at det foregik på den måde at mange internetbanker
havde samarbejde med en landsdækkende bank, som man så kunne gå til, men
sådan er det slet ikke, kan jeg forstå.

Mange tak for svarene
Venligst Anita