SQL Server 2000 til XML
Fra : Nyberg

Dato : 20-02-04 21:22

Hej

Hvordan kan man fra en SQL Server 2000 få data fra en tabel / tabeler ud i
XML format.

Jeg har lade mig fortælle af det skulle være lige til men skal man bruge
nogle eks TOOL's

MVH

René

Fra : Michael Zedeler

Dato : 04-03-04 22:57

Nyberg wrote:

> [...]
> XML format.
>
> Jeg har lade mig fortælle af det skulle være lige til men skal man bruge

Hvis du har en tabel som denne her:

id | navn
---+-----
1 | Flemming
2 | Kurt

Kan du jo bare gøre sådan her:

(|| kan også hedde CONCAT eller noget andet, men princippet er det samme.)

Det der kommer ud er ikke et førdigt XML-doukment, men er pænt tæt på.

Ellers vil jeg anbefale manualen til SQL server 2000. Det påstås at den
kan noget med XML.

M.

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 05-03-04 00:25

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> wrote in message

> Ellers vil jeg anbefale manualen til SQL server 2000. Det påstås at den
> kan noget med XML.

Kig på "FOR XML" kommandoen, det står i "Books Online".

Mvh
Mark S. Rasmussen
--
www.improve.dk