Gas brønd
Fra : Kim Bøndergaard Poul~

Dato : 20-02-04 20:18

Jeg har i forb. med lidt renovering af en ny gammel båd fundet ud af at der er (bør være) en gasbrønd med afløb ud af båden.

Den "spand" min gasflaske står i har i mange år været revnet uden at jeg har tænkt over at det er et problem, men nu hvor jeg har
erkendt hvad "spanden/brønden" oprindelig har haft af funktion skal det selv følgelig være i orden igen.

Mine spørgsmål er så:

1: Afløbet fra brønden går ud af bunden under vandlinien. Er dette OK? Bliver gassen optaget af vandet eller ??

2: Jeg tænker lidt på blot at lave en kasse af træ til den nye brønd. Er det tæt nok? Er der krav til materialet?

/Kim Bøndergaard

Fra : PKJ

Dato : 20-02-04 20:40

Kim Bøndergaard Poulsen wrote:
> [...]
>
> 1: Afløbet fra brønden går ud af bunden under vandlinien. Er dette OK?
> Bliver gassen optaget af vandet eller ??

NEJ !!!!

> 2: Jeg tænker lidt på blot at lave en kasse af træ til den nye brønd. Er
> det tæt nok? Er der krav til materialet?
>
> /Kim Bøndergaard

Der er i høj grad lovkrav omkring gas: Her bør du kigge.

http://www.grinde.dk/Dokumenter/gas-teknisk-forskrift.shtml

/PKJ