problemer med opdatering af glibc på redha~
Fra : Niels Bachmann

Dato : 20-02-04 19:02

Hej gruppe

Jeg har prøvet at opdatere glibc til v 2.3.2 på en redhat 7.3 kernel 2.4.22
../configure make og make check gik fint uden fejl, men make install fejlede
med meddelelsen:

rm: relocation error: /lib/i686/libc.so.6: symbol __libc_stack_end, version
GLIBC_2.1 not defined in file ld-linux.so.2 with link time reference
make[1]: *** [install-symbolic-link] Error 127

hver gang jeg prøver at køre en kommando får jeg meddelelsen:

# ls
ls: relocation error: /lib/i686/libc.so.6: symbol __libc_stack_end, version
GLIBC_2.1 not defined in file ld-linux.so.2 with link time reference

# mc
chmod: relocation error: /lib/i686/libc.so.6: symbol __libc_stack_end,
version GLIBC_2.1 not defined in file ld-linux.so.2 with link time reference
/usr/bin/mc: /lib/i686/libc.so.6: version `GLIBC_2.3' not found (required by
/lib/libdl.so.2)
cat: relocation error: /lib/i686/libc.so.6: symbol __libc_stack_end, version
GLIBC_2.1 not defined in file ld-linux.so.2 with link time reference
/bin/rm: relocation error: /lib/i686/libc.so.6: symbol __libc_stack_end,
version GLIBC_2.1 not defined in file ld-linux.so.2 with link time reference

Hvad gør en klog??

MVH/ Niels Bachmann

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 21-02-04 07:56

Niels Bachmann wrote:
> [...]
> GLIBC_2.1 not defined in file ld-linux.so.2 with link time reference
> make[1]: *** [install-symbolic-link] Error 127

Det lyder som om, at rm, ls, mc, chmod, cat, ... (og formodentligt alle
andre programmer på dit system) er linket op mod glibc 2.1, og ikke kan
køre med den nye glibc uden genoversættelse.

Hvis du er haj: boot fra en cd, og genetabler biblioteksfilerne, hvis du
stadig har dem.

Ellers: geninstaller systemet.

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Niels Bachmann

Dato : 21-02-04 10:36

[snip]
> Hvis du er haj: boot fra en cd, og genetabler biblioteksfilerne, hvis du
> stadig har dem.

mener du en RedHat CD ?

> Ellers: geninstaller systemet.

Det ville jeg være rigtig ked af at skulle gøre, ihvertfald vil jeg gerne
kunne tage backup af diverse biblioteker først.
Er der ingen anden mulighed.

MVH/ Niels Bachmann

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 21-02-04 15:56

Niels Bachmann wrote:
> mener du en RedHat CD ?

Ja, fx.

> Det ville jeg være rigtig ked af at skulle gøre, ihvertfald vil jeg gerne
> kunne tage backup af diverse biblioteker først.

Du kan jo bare lade være med at slette disken ved installationen.

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 21-02-04 16:08

Lars Kongshøj wrote:
> Ja, fx.

Eller sagt lidt mere udførligt: Efter at have bootet kan du
formodentligt med passende options til rpm få den til at geninstallere
glibc og hvad du ellers skulle have behov for.

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Niels Bachmann

Dato : 21-02-04 18:15

[snip]
> Eller sagt lidt mere udførligt: Efter at have bootet kan du
> formodentligt med passende options til rpm få den til at geninstallere
> glibc og hvad du ellers skulle have behov for.

jeg vil prøve, tak for hjælpen

MVH/ Niels Bachmann