Apache + SSL
Fra : Morten Trab

Dato : 20-02-04 15:58

Nogle af jer der kende til hvordan man sætter en Apache 1.3.28 op med SSL??

Synes ikke rigtigt jeg har kunnet få nogle af mine forsøg til at ligne SSL
:(

--

Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Ved direkte mail, fjern da REMOVE fra adressen.

Fra : Esben Laursen

Dato : 20-02-04 17:54

"Morten Trab" <mortenREMOVE@trab.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle af jer der kende til hvordan man sætter en Apache 1.3.28 op med
SSL??

> Synes ikke rigtigt jeg har kunnet få nogle af mine forsøg til at ligne SSL
> :(

Alt efter hvilken dist du bruger er der _helt_ sikkert en pakke med apache
ssl i..

ellers kan du vel kikke lidt på: http://www.apache-ssl.org/

Hygge

Esben

Fra : Morten Trab

Dato : 20-02-04 18:41

"Esben Laursen" <hyber@NOSPAM-PLEASE.hyber.dk> skrev i en meddelelse

> Alt efter hvilken dist du bruger er der _helt_ sikkert en pakke med apache
> ssl i..

Ja, men ikke med frontpage extensions

> ellers kan du vel kikke lidt på: http://www.apache-ssl.org/

Har jeg kigget på, men det virker ikke :/

Fra : Esben Laursen

Dato : 20-02-04 19:46

> "Esben Laursen" <hyber@NOSPAM-PLEASE.hyber.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men ikke med frontpage extensions

Fair nok, men var det ikke bedre og købe en Win2003 Webserver edition?

Ellers en hurtig søgning på google fandt dette til mig:

http://www.itma.lu/howto/apache/

Hygge

Esben

Fra : Morten Trab

Dato : 20-02-04 20:07

> Fair nok, men var det ikke bedre og købe en Win2003 Webserver edition?

Windows som server...*LOL*...For ustabilt :D

> Ellers en hurtig søgning på google fandt dette til mig:
>
> http://www.itma.lu/howto/apache/

Kigger på det...

Fra : Morten Trab

Dato : 20-02-04 20:13

"Esben Laursen" <hyber@NOSPAM-PLEASE.hyber.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.itma.lu/howto/apache/

Det er Frontpage Extensions...Ja...Men der er da ikke meget SSL over
det...Desuden har jeg allerede Frontpage kørende på min server, det er ikke
det der er problemet...

Det hele ligger i at jeg nu har fået brug for SSL, og dette har jeg aldrig
rodet med på en Apache før...

Jeg vil helst undgå at skulle omkompilere det hele, da dette ER forsøgt idag
(Apache-SSL) hvilket jeg var ved at give helt op ved, da jeg skulle have den
gamle Apache op at køre igen :(

Der må da findes en måde at få Apache til at understøtte SSL med et DSO af
en slags...

Fra : Mads Toftum

Dato : 21-02-04 10:46

On Fri, 20 Feb 2004 20:12:50 +0100, Morten Trab <mortenREMOVE@trab.dk> wrote:

> Der må da findes en måde at få Apache til at understøtte SSL med et DSO af
> en slags...

Nej, det gør der ikke. Af praktiske årsager (længere historie om eksport af
crypto fra USA) kunne det ikke lade sig gøre at lave apache med hooks til ssl.
Derfor er det for Apache 1.3 stadig nødvendigt at patche source hvis man vil
have ssl.
I Apache 2.x er ssl (baseret på www.modssl.org) kommet med som en del af source
fordi der ikke længere er samme restriktioner på eksport.

vh

Mads Toftum
--
Speaking at LinuxForum 2004 - http://linuxforum.dk/2004/
Apache performance og skalering

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 21-02-04 13:34

"Morten Trab" <mortenREMOVE@trab.dk> writes:

> Det hele ligger i at jeg nu har fået brug for SSL, og dette har jeg aldrig
> rodet med på en Apache før...

I Debian kan man installere pakken libapache-mod-ssl - den inkluderer
mod_ssl og er ret nemt at sætte op.

/Rasmus

I think the sum of intelligence on the internet is constant.
Only the number of users grows.
- Uwe Ohse in the monastery

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 20-02-04 23:37

Morten Trab wrote:
> Nogle af jer der kende til hvordan man sætter en Apache 1.3.28 op med
> SSL??
http://www.modssl.org/ ?

Martin