Mystiske farve fra printeren...
Fra : Niels

Dato : 20-02-04 14:47

Hej.
Jeg har en HP Deskjet 720c som er begyndt at printe farver som skal
være grønne, lyseblå i stedet! Den printer ikke visse farver som den
skal. Patronen er er kun genfyldt med blæk to gange.
Skal jeg ha' ny patron? Måske er den genfyldt forkert?

Mvh Niels
nwhy@mail.dk

Fra : Michael Pedersen

Dato : 20-02-04 15:43

"Niels" <nwhy@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal. Patronen er er kun genfyldt med blæk to gange.
> Skal jeg ha' ny patron? Måske er den genfyldt forkert?

Det er dne gule farve der ikke kommer ud, så enten er dyserne stoppet eller
gået i stykker, det sker nogle gange med uoriginalt blæk, det kan nogle
gange lykkes at rense dyserne med propylglycol, og så virker de igen ellers
er det nok en ny patron.

Hilsen
==============================
Michael Pedersen
www.freudendal.com

Fra : Terkel Pedersen

Dato : 23-02-04 21:23

> [...]
den
> skal. Patronen er er kun genfyldt med blæk to gange.
> Skal jeg ha' ny patron? Måske er den genfyldt forkert?

Min gjorde det samme. Iblødsætning i varmt vand hjalp ikke
umiddelbart. Som et sidste forsøg, hvis den alligevel skulle
kasseres borede jeg påfyldningshullet op med et 4mm bor.
Satte en cykelventil ned i hullet og pumpede et par gange
med cykelpumpen. Det hjalp. Den gule farve boblede ud.
Jeg måtte gentage pumpningen en enkelt gang med en
injektionssprøjte uden nål, men nu virker patronen.
Operationen blev gennemført i dag, så om det holder
vides ikke.

tp.