Problem med apachectl starssl kommando!
Fra : Johan

Dato : 24-04-01 16:44

Hej

Jeg har et problem med min installerede apache med openssl og mod_ssl...

Når jeg starter det normale apache server, virker den fint. Men når jeg
prøver at starte med apachectl startssl får jeg følgende fejl:

../apachectl startssl: httpd could not be started

httpd.conf filen indeholder de rige oplysninger om SSL osv... så ved ikke
hvor problemet ligger.... nogen der har nogen ideer?

mvh

Johan

Fra : Johan

Dato : 24-04-01 17:01

> httpd.conf filen indeholder de rige oplysninger om SSL osv... så ved ikke
> hvor problemet ligger.... nogen der har nogen ideer?

Fandt ud af det... glemte en make cerfiticate....

men hvad er PEM pass phrase?

mvh

Johan

Fra : Mickey

Dato : 24-04-01 17:07

"Johan" <tcr480@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Fandt ud af det... glemte en make cerfiticate....
>
> men hvad er PEM pass phrase?

det password dit certificat har fået givet da du lavede det!

--
|-|$235-|)k - Mickey
add your link at http://susie.dk/en/links

Fra : Johan

Dato : 24-04-01 17:28

> det password dit certificat har fået givet da du lavede det!

Hmmm, når jeg opretter certificatet virker det også fint nu! Men stadig et
problem. Den skriver "test certificat" når man kører over https
protokollen... hvordan kan man få den til at være et "rigtigt" certifikat??

mvh

Johan

Fra : Mickey

Dato : 24-04-01 18:13

> [...]
> problem. Den skriver "test certificat" når man kører over https
> protokollen... hvordan kan man få den til at være et "rigtigt"

enten ved at købe et, eller ved at lave sit eget CA (udsteder) certifikat.
så kommer der bare en besked i browseren om at certifikatet er udstedt af en
ukendt udsteder

tag en kigger på : http://www.modssl.org/docs/2.8/ssl_faq.html

Fra : Johan

Dato : 25-04-01 08:55

> [...]
> så kommer der bare en besked i browseren om at certifikatet er udstedt af

Takker for hjælpen så er jeg vist oppe at køre

mvh

Johan