Naboens Hund...hjælp!
Fra : someone

Dato : 20-02-04 11:05

Hejsa.

Det drejer sig om vores nabo som lige har fået ny hund (ikke en hvalp men en
voksen) så langt så godt.

Men så forlader de hjemmet kl 07.00 og vender tilbage ca. 18.00 i dette
tidsrum står hunden så og kalder (læs hylder) og gør i et garageanlæg som
støder direkte op til vore stue (vores bolig er sammenbygget med deres)
dette er naturligvis ikke særligt rart at høre på - også fordi vi selv har
en hund som nu er blevet noget urolig da den jo også tydeligt kan høre
naboens hund.

Men hvad pokker skal man gøre for alt vi siger til naboen blir af dem
opfattet som privat indblanding af deres sager og i forvejen har vi ikke det
man kalder "godt naboskab"

Er det os der er sarte eller?

Fra : B. Johansen

Dato : 20-02-04 11:48

Klip

> [...]
>
> Men hvad pokker skal man gøre for alt vi siger til naboen blir af dem
> opfattet som privat indblanding af deres sager og i forvejen har vi ikke

Klip

Hej!

I kan henvende Jer til Politiet. De må tage hånd om det.

Mine bedsteforældre observerede eksempelvis, at der på parkeringspladsen,
hvor de
bor levede en hund i en bil dag og nat. De ringede til Politiet, som
efterfølgende tog en snak med ejeren og problemet blev afhjulpet.

Ellers kan i henvende Jer til Dyrenes Beskyttelse som benyttter sig af
såkaldt Kredsformænd, som tager ud til det pågældende sted og taler med
ejeren. Tjek dette link til deres hjemmeside:

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbkredse.nsf/kredse?openview&exp=193451
0f4d3dcd8fc1256b7a005d71ad

Lad os høre hvad I finder ud af. Under alle omstændigheder er det alt for
lang tid for en hund at være alene hjemme i så lang tid.
Naboskabet må komme i anden række, det er jo et levende væsen der er tale
om!

Venlig hilsen

Brian Johansen.

Fra : B. Johansen

Dato : 20-02-04 11:56
Fra : Jeannette Svensson

Dato : 20-02-04 20:30

Hej

Blot til orientering om Dyrenes Beskyttelses Kredsformænd, så kan
dyrenes beskyttelse ikke gøre noget ved dette - det er ikke en
dyreværnssag. Kredsformændende kan kun tage sig af sager der omhandler
mishandling, dette med gøende hunde er faktisk støj gener som kan føre
til nabostridigheder. Dette er politiets opgave.

Det bedste man kan gøre er at prøve at tale med ens naboer, evt kan
man prøve at henvise til en hundetræner eller ekspert af en slags som
så måske kan hjælpe med gøende hunde. Duer det ikke ja så er det
politiet man skal kontakte.

Ofte ved folk måske ikke at deres hund står og gør, man kan også smide
en seddel ind og forklare på en pæn måde at det er trist at høre at
deres hund er ked af det når den er alene.

Mange hilsener

Jeannette Svensson
www.lemanszone.dk/jeannette

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-04 15:09

"someone" <ikke@nogen.dk> skrev i en meddelelse

Klip

> Men hvad pokker skal man gøre for alt vi siger til naboen blir af dem
> opfattet som privat indblanding af deres sager og i forvejen har vi ikke
> [...]

Hejsa
NEJ det er ikke jer som er sarte, vi føler med jer, har akkurat det samme
problem. Du/I kan læse vores tidligere indlæg her:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&threadm=400464da%240%2429319%24edfadb0f%40dread15.news.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fhl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26newwindow%3D1%26selm%3D400464da%25240%252429319%2524edfadb0f%2540dread15.news.tele.dk
Vores situation er åbenbart helt ens. Vi har dog ikke fået talt med naboen
om det endnu, ved jo at det ikke hjælper. Bliver det slemmere til sommer end
det er nu, ja så ringe vi altså til politiet.

Good luck!

Mvh
HP

Fra : Verner

Dato : 20-02-04 15:15

On Fri, 20 Feb 2004 11:04:36 +0100, "someone" <ikke@nogen.dk> wrote:

>Men så forlader de hjemmet kl 07.00 og vender tilbage ca. 18.00 i dette
>tidsrum står hunden så og kalder (læs hylder) og gør i et garageanlæg ..
>
>Er det os der er sarte eller?

Nej det er I bestemt ikke !

Jeg ville bede dem stoppe det een gang - næste gang ville jeg bede
politiet overtage sagen.

Verner

Fra : Stine

Dato : 20-02-04 18:08

Hej.

Jeg synes I skal optage på bånd hvor meget hunden larmer / hyler. Derefter
snakker I stille & roligt med naboen og gør dem opmærksom på problemet. De
er nok næppe klar over det. De kan jo have fået at vide at hunden kunne
være alene hjemme uden probs og derfor være i den bedste tro om at alt er
OK. Derfor synes jeg det er lidt drastisk hvis I går direkte til politi m.m.
Et godt naboskab betyder noget. Så ind og snakke med dem, ingen trusler i
første omgang - det gør altid tingene værre. Hjælper en snak ikke i første
omgang, så prøv en gang mere hvor I gør OBS på at sker der ingen bedring
henvender I jer til politiet. Men giv dem lige en chance, for som nævnt er
de næppe klar over at der overhovedet er et problem.

Stine

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-02-04 01:45

Jeg ville gøre som Jeannette foreslår. Skrive et pænt brev, hvor der står,
at i regner med, at de ville være interesseret i at høre, at deres hund
hyler og gør hele dagen, når de er væk, og at det selvfølgelig er ret
generende for omgivelserne.

M.V.H.....Benny..

Fra : Anette

Dato : 21-02-04 03:11

Benny Mortensen <d.lozano_am@gjr.paknet.com.pk> wrote:
> [...]
> deres hund hyler og gør hele dagen, når de er væk, og at det
> selvfølgelig er ret generende for omgivelserne.

Bare en tilføjelse...
Det generer jo ikke bare Jer. Hunden er jo åbenbart ked af det og det kan da
ikke være i ejerens interesse. Som andre skriver , det er jo ikke sikkert at
de ved at hunden hyler når de ikke er hjemme.
Det er da synd for hunden. Så inden I griber til de store vrede
armbevægelser med polititanmeldelser og jeg skal gi' dig , så prøv at
appellere til deres gode hjerte. Hunden har det ikke godt med at være alene.
Prøv evt at foreslå løsninger.
Måske kunne I eller andre tilbyde at tage jer af hunden i dagtimerne? En
fremstrakt hånd hjælper ofte på forståelsen og det gode naboskab.

/ Anette

Fra : Rasmussen

Dato : 21-02-04 07:18

Jeg ville fa'me osse hyle, hvis jeg skulle være alene i en garage 11 timer
om dagen. Hvorfor anskaffer sådan nogle mennesker sig en hund i det hele
taget? Det er jo knald i låget..!

Søren

Fra : Pwh

Dato : 21-02-04 10:31

> Jeg ville fa'me osse hyle, hvis jeg skulle være alene i en garage 11
> timer om dagen. Hvorfor anskaffer sådan nogle mennesker sig en hund i
> det hele taget? Det er jo knald i låget..!
>
> Søren

Tyson er da også alene ca 11 timer om dagen i de perioder hvor jeg kører
på skiftehold, det er så kun 3 dage om ugen og han har mig så hele dagen
de andre 4 dage. Hvis man sørger for at hunden har lært at værer alene og
har ordentlige forhold er det ikke noget problem. Tyson har adgang til hele
huset og hele haven når jeg er på arbejde. Og jeg har spurgt mine naboer
om de har hørt noget til ham, og det har de aldrig. Men det er sikkert
noget der skal trænes ind i dem fra hvalp af, det er sikker svært med en voksen.

/Jens

Fra : Firstname Lastname

Dato : 23-02-04 10:46

someone wrote:
> Men hvad pokker skal man gøre for alt vi siger til naboen blir af dem
> opfattet som privat indblanding af deres sager og i forvejen har vi ikke
> det man kalder "godt naboskab"
Tag en stille og rolig snak med naboen. Politiet har andet at lave end at
mægle mellem naboer.
Enten ved naboen ikke at hunden hyler dagen lang ellers aner han ikke hvad
han skal gøre.

Men hvad skal naboen gøre? Hvordan lærer man en voksen hund at være alene
hjemme?