TD baggrund skal skifte onClick...
Fra : Michael Schrøder

Dato : 20-02-04 10:39

Hejsa

Jeg har en "menu" bestående af 6 TD'er.

Den man klikker på skal blive orange, når man klikker på den næste skal den
blive orange og den forrige skal tilbage til udgangspunktet.

Jeg tænker på et skifte mellem 2 CSS klasser, men savner et eksempel...

Har I nogen ideer eller links til en løsning ?

mvh Michael

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-02-04 18:27

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev

> [...]
>
> Jeg tænker på et skifte mellem 2 CSS klasser, men savner et eksempel...
>
> Har I nogen ideer eller links til en løsning ?

Ja, drop dine td'er. lav det i stedet på en af disse måder:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/menuer.asp#blok
http://www.hjemmesideskolen.dk/html/menuer.asp#vand

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Michael Schrøder

Dato : 23-02-04 08:21

"Erik Ginnerskov" <egin@spam.invalid> wrote in message

> "Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev

> den

> Ja, drop dine td'er. lav det i stedet på en af disse måder:

> [...]

Den sidste kan jeg godt bruge, men hovedproblemet er at skifte og fastholde
baggrundsfarven, også ved efterfølgende klik på et andet emne.

Det har du desværre ikke med i dine eksempler...

mvh Michael

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-02-04 15:41

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev

> Den sidste kan jeg godt bruge, men hovedproblemet er at skifte og
fastholde
> baggrundsfarven, også ved efterfølgende klik på et andet emne.

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/link.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 20-02-04 19:04

On Fri, 20 Feb 2004 10:38:34 +0100, Michael Schrøder
<news4mis1@schroeder.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg tænker på et skifte mellem 2 CSS klasser, men savner et eksempel...
>
> Har I nogen ideer eller links til en løsning ?

Hvis du laver en klasse der hedder transparent og en der hedder orange, og
indsætter det CSS du gerne vil have, så skulle følgende javascript kunne
skifte mellem de to klasser.

var elem = false;

function orange(b) {
if (elem) {elem.className = 'transparent';   }
elem = b;
elem.className = 'orange';
   }

Så kan du kalde funktionen sådan: <td onclick="orange(this)">1</td>

Når du så en dag følger Erik Ginnerskovs råd og skifter tabellen ud,
f.eks. med en liste, så kan du gøre sådan:
<ul>
<li onclick="orange(this)">1</li>
<li onclick="orange(this)">2</li>
<li onclick="orange(this)">3</li>