køre terminal session fra x
Fra : Kasper Lund

Dato : 20-02-04 09:44

Hej ng..

Vi har en masse kunder hvor vi logger op via terminal, og jeg vil derfor
lave en mappe på min desktop hvor jeg ligger alle kunderne efter navn,
så jeg bare kan klikke på dem og så jeg slipper for at huske alle deres
ip adresser. Jeg har bare lavet en fil med linien: rdesktop -u brugernavn
-g opløsning ipadresse, men hvis jeg klikker på denne kommer gnome op og
siger at dette er en exekverbar fil og spørger om jeg vil køre den. Kan
man ikke lave så den kører den uden at spørge? Kan man evt lave en
config fil som i ssh så man bare kan skrive rdesktop kundenavn i
konsollen, og så kommer den selv med de ønskede indstillinger fra config
filen?

håber

Fra : Kasper Lund

Dato : 20-02-04 10:05

On Fri, 20 Feb 2004 09:43:47 +0100, Kasper Lund wrote:

> men hvis jeg klikker på denne kommer gnome op og
> siger at dette er en exekverbar fil og spørger om jeg vil køre den. Kan
> man ikke lave så den kører den uden at spørge?

Fandt ud af det, man sætter nautilus til at eksevere uden at spørge
under edit -> preferences og behavior..

Men jeg er da stadig interesseret i at høre om den anden løsning kan
lade sig gøre....