Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skattefratræk og godtgørende institutioner
Fra : Winston Smith

Dato : 20-02-04 09:34

Angående skattefratræk og bidrag til godtgørende formål

1) Bidrag til godtgørende formål kan fratrækkes i skat. Gælder det
også til organisationer der befinder sig uden for landets grænser?
Hvordan skal det i givet tilfælde dokumenteres?

2) Tager jeg fejl eller var der engang en regel med at man kunne
fratrække op til kr. 500,- som givet til godtgørende formål uden at
behøve at dokumentere det? Eksistere denne regel stadig?

- Rune

Fra : Torben

Dato : 20-02-04 17:55

"Winston Smith" <WinstonSmith_101@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fratrække op til kr. 500,- som givet til godtgørende formål uden at
> behøve at dokumentere det? Eksistere denne regel stadig?

Se ToldSkat's internetside

FRADRAG SKAL ALTID KUNNE DOKUMENTERES = sådan !

vh
Torben

Fra : Devilicious

Dato : 20-02-04 18:14

> [...]
>
> 1) Bidrag til godtgørende formål kan fratrækkes i skat. Gælder det
> også til organisationer der befinder sig uden for landets grænser?

Der findes en liste over hvilke velgørende organisationer der er godkendt
til at kunne modtage bidrag med skattefordel for giver. Du kan altså ikke
frit vælge hvilken organisation det skal dreje sig om. Se om den tiltænke er
på listen.

> Hvordan skal det i givet tilfælde dokumenteres?

Kvittering for indbetaling burde være tilstrækkeligt. Det kan du få ved
overførsel såvel i en bank, som ved brug af netbank.

> 2) Tager jeg fejl eller var der engang en regel med at man kunne
> fratrække op til kr. 500,- som givet til godtgørende formål uden at
> behøve at dokumentere det? Eksistere denne regel stadig?

Du skal mindst donere 500 kr. for at de er fradragsberettigede, og du kan
højst få fradrag for 5000 kr. Det skal dokumentere.

> - Rune

-dev