TV capture og mærkelig lyd - Cinergy400
Fra : Studen

Dato : 20-02-04 00:47

Jeg sidder og roder med at få mit Cinergy400 Tv-kort til at funke
ordentligt. Først og fremmest har jeg måttet opgive fuldstændigt at få
CinergyTV (medfl. software) til at virke. Dvs. det er fint til at se
fjernsyn med (meget fint) men når jeg vil optage fryser programmet...
Jeg har istedet valgt at bruge WinDVR, der optager glimrende (har desværre
virkeligt dårlige kanalvælger funktioner) - men her opstår problemet så.
Lyden er virkelig skidt. Det er ok når jeg bare afspiller det optagede på
min computer, men hvis jeg overfører det til min Xbox, og afspiller det fra
harddisken, er lyden meget rungende og "radio-agtig". Jeg har prøvet en
masse forskellige ting, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er
galt.
Kan det tænkes at det ville blive bedre hvis jeg komprimerede den optagede
fil med et eller andet codec??

Håber I kan hjælpe

Mvh

Studen

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 20-02-04 07:03

In news:40354ac3$0$29398$edfadb0f@dread15.news.tele.dk ,
Studen <studen_@REMOhotmail.com> typed:
> Jeg sidder og roder med at få mit Cinergy400 Tv-kort til at funke
> ordentligt. Først og fremmest har jeg måttet opgive fuldstændigt at få
> CinergyTV (medfl. software) til at virke.

Rigtigt, terratech's software er intet værd!

> [...]
> Jeg har istedet valgt at bruge WinDVR, der optager glimrende (har
> desværre virkeligt dårlige kanalvælger funktioner) -

Bruger jeg også... Jeg ved ikke om det er det samme problem du har... men
jeg kan ikke selv bestemme hvad nummer de forskellige kanaler skal ligge
på?! Dvs jeg kan sagtens zapper rundt mellem dem, men de får høje numre da
de "døde" kanaler ligger ind i mellem dem:/

> [...]
> men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er galt.
> Kan det tænkes at det ville blive bedre hvis jeg komprimerede den

Nu ved jeg ikke hvordan du har forbundet dit tvkort med lydkortet? Jeg har
brugt det medfølgende kabel, og smidt lyden ind i mit lydkort i "line in"
Jeg optager fint i stereo, men en record level på ca <50%.
Bruger et onboard soundstorm lydkort på et Abit NF7-S ....

--
/Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Studen

Dato : 20-02-04 15:27

Ja - Det kanalvælger system i WinDVR skriger jo til himlen. Jeg har præcis
de samme problemer som dig. Her fungerer CingergyTV MEGET bedre. JEg har
forbundet lyd- og tvkort som du, intet hjælper det. Mit lydkort er nForce
onboard på Asus A7N8X - Deluxe. Det skulle være et glimrende "lydkort". Er
desværre ved at løbe tør for ideer til løsninger, så alle forslag modtages
med kyshånd..

Tak for svaret

Studen

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 20-02-04 18:35

In news:40361900$0$29368$edfadb0f@dread15.news.tele.dk ,
Studen <studen_@REMOhotmail.com> typed:
> Ja - Det kanalvælger system i WinDVR skriger jo til himlen. Jeg har
> præcis de samme problemer som dig. Her fungerer CingergyTV MEGET
> bedre.

Jae.. jeg har dog smidt Terratechhalløjet helt ud, men der må være mulighed
for at få WinDVR til at liste kanalerne bedre. Jeg har kigget lidt på den
mulighed man har for at gemme i *.chan filer med indstillinger af kanalerne,
der burde være mulighed for at kunne liste dem selv, har bare ikke fået set
så meget på det endnu.

> [...]
> et glimrende "lydkort". Er desværre ved at løbe tør for ideer til
> løsninger, så alle forslag modtages med kyshånd..

Hvordan er det præcis du siger det lyder når du optager, og er det kun ved
record og ikke ved alm visning? Det kan også være du kan pille ved
indstillingerne til dit lydkort, og se om det kan hjælpe...?