fejl med echo
Fra : Rasmus Kjær

Dato : 19-02-04 22:52

Jeg har følgende i min kode:
<?php

$admin2 = admin;
$password2 = kodeord;

if ($admin == $admin2) {
if ($password == $password2) {
session_start();
session_register($admin2);
echo"<meta HTTP-EQUIV=Refresh
CONTENT=0;URL=australien.php>
Klik <a href=side.php>her</a> klik hvis du ikke bliver sendt
videre";
}
} else   { echo "brugernavn eller password er forkert!";}

?>

Problemet er at hvis man taster en forkert brugernavn eller kode,
får man bare en blank skærm i stedet for den sidste "echo".
Jeg har snart stirret mig blind på det, så er der nogen af jer
der kan se hvad der er galt?

Rasmus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 19-02-04 23:10

On Thu, 19 Feb 2004 21:51:35 +0000 (UTC), Rasmus Kjær
<r.kjaer@ofir.dk> wrote:

[snip kode]

> [...]
>får man bare en blank skærm i stedet for den sidste "echo".
>Jeg har snart stirret mig blind på det, så er der nogen af jer

Du har en "if" indeni en anden "if". Din "else" vil nødvendigvis kun
virke på en "if" den er parret med og i dit tilfælde er det ved check
af brugernavn. Det er altså kun ved forkert brugernavn du får din
echo.

Det kom hurtigt til at lyde rodet...

/Jesper

Fra : Rasmus Kjær

Dato : 20-02-04 15:58

Kan du umiddelbart se en måde at lave om på det?
Jeg bruger de to if'er til at sætte en session, så den ene er
afhængig af den anden...

Fra : Rasmus Kjær

Dato : 20-02-04 16:05

...jeg troede faktisk at den skrev "brugernavn eller password er
forkert!", hvis session ikke var sat. Der kan du bare høre hvor
megets tyr jeg har på det.

Fra : Dan Molberg

Dato : 20-02-04 16:06

In news:c157ab$8ll$1@sunsite.dk,
Rasmus Kjær <r.kjaer@ofir.dk> typed:
> Kan du umiddelbart se en måde at lave om på det?
> Jeg bruger de to if'er til at sætte en session, så den ene er
> afhængig af den anden...
> Rasmus
Er jeg rimelig sikker på at Jesper kan, men det burde du også selv kunne
efter ca 45s på siden i manualen omkring if, så vil du måske finde noget om
AND eller &&, plus jeg tror det ikke kan skade at kigge under variabler nu
hvor du alligevel læser i manualen.
--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Rasmus Kjær

Dato : 20-02-04 16:24

kan AND eller && da bruges til at skrive begge statements under én if-sætning?
Jeg sidder og roder rundt i manualen på php.net, men det meste er sort snak
for mig endnu.

Er der et tegn for "ikke lig med" - en form for omvendt "=="?
(det kan jeg nemlig heller ikke finde!)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-02-04 16:32

On Fri, 20 Feb 2004 15:24:04 +0000 (UTC), Rasmus Kjær
<r.kjaer@ofir.dk> wrote:

>Er der et tegn for "ikke lig med" - en form for omvendt "=="?
>(det kan jeg nemlig heller ikke finde!)

Ja: !=

http://www.php.net/manual/en/language.operators.comparison.php

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: saltomortale (og ikke saltomotale)