Hvad nu hvis..
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 24-04-01 15:44

Hvad nu hvis man selv flasher sin Nokia telefon til den nyeste version
(grunden er indlysende ;)) og man skulle være så uheldig så den fil man
brugte var korrupt eller på anden måde beskadiget.
Kan man så få ild i telefonen igen selv så man kan få lov at flashe engang
til eller skal skidtet sendes til service hvis man er så uheldig?

/Dennis

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-04-01 15:47

Dennis Pedersen skrev:

>Hvad nu hvis man selv flasher sin Nokia telefon til den nyeste version
>(grunden er indlysende ;)) og man skulle være så uheldig så den fil man
>brugte var korrupt eller på anden måde beskadiget.

Flash ALDRIG en Nokia med en anden version end den version der er på
den i forvejen - det smadrer telefonen. Du kan IKKE selv opgradere
telefonen!

>Kan man så få ild i telefonen igen selv så man kan få lov at flashe engang
>til eller skal skidtet sendes til service

Jeg ved det ikke, men lad være med at prøve - umiddelbart tror jeg
ikke du kan redde den - men der er overhovedet ingen grund til at
prøve.

>hvis man er så uheldig?

Det har ikke noget med held/uheld at gøre - du kan IKKE selv opgradere
din telefonen, og den dør hvis du prøver.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia og Siemens-telefoner - kontakt mig.
Har du en Ericsson, så mail mig hvilken, så finder vi nok ud af det.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 24-04-01 15:55

> Det har ikke noget med held/uheld at gøre - du kan IKKE selv opgradere
> din telefonen, og den dør hvis du prøver.

Ach soe , så blev man så meget klogere :)
Hvad så hvis man vil lægge den samme version firmware i den (læs : et stk
non simlæst telefom) vil det så også få den til tage turen til at gå i koma
eller hvorn?

/Dennis

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-04-01 16:01

Dennis Pedersen skrev:

> [...]
>non simlæst telefom) vil det så også få den til tage turen til at gå i koma

Det er netop sådan man fjerner SIM-låsen fra de Nokia-modeller.
Jeg laver dog ikke en full-flash - af flere grunde.

1) Det er spild af tid
2) Det kan vist endda hærge telefonen
- fordi EMEI-koden bliver fra en anden telefon, og det kan telefonen
vist mærke, og bliver derfor ubrugelig - den kan ikke finde noget
netværk.

Jeg laver kun en partial flash, så det kun er området med info om
SIM-lås osv. der bliver overskrevet.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 27-04-01 20:21

> Dennis Pedersen skrev:
>
> - fordi EMEI-koden bliver fra en anden telefon, og det kan telefonen
> vist mærke, og bliver derfor ubrugelig - den kan ikke finde noget
> netværk.

Njaa er nok nærmere fordi gsm nettet ikke tillader to tlf med samme emei
kode.. bare spørg tdc hvordan det gik da en af deres butikker fuskede med
det

Hygge

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-04-01 20:22

Flemming Lynggaard skrev:

>Njaa er nok nærmere fordi gsm nettet ikke tillader to tlf med samme emei
>kode..

Nix.

Det er en checksum i telefonen der ikke passer når EMEI-nummeret er
skiftet. Folk har prøvet at bruge backup fra en anden telefon magen
til de havde ved siden af. Selvom man slukker denne, så kan man ikke
finde noget netværk.

>bare spørg tdc hvordan det gik da en af deres butikker fuskede med
>det

Øhh?!

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Fischer

Dato : 27-04-01 20:49

> [...]
> skiftet. Folk har prøvet at bruge backup fra en anden telefon magen
> til de havde ved siden af. Selvom man slukker denne, så kan man ikke

Men hvis du retter den checksum kan du godt have 2 mobiler med samme IMEI.
De kan jo blot ikke være på samme net samtidig.

* Fischer

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-04-01 20:57

Fischer skrev:

>Men hvis du retter den checksum kan du godt have 2 mobiler med samme IMEI.

Jeg har ikke sat mig ind i det, da jeg ikke har (eller får) behov for
at ændre EMEI-nummeret. Jeg skal derfor ikke kunne sige om man kan
ændre den checksum. Jeg ved dog, at det kan lade sig gøre at ændre
EMEI-nummeret på _nogle_ modeller, men jeg mener ikke det kan lade sig
gøre på nyere. Men igen, det er ikke noget jeg beskæftiger mig med.

venligst,
Lasse Hedegaard