Loeve vs. Pitbull terrier
Fra : Anders

Dato : 19-02-04 18:17

Hej, jeg kom i en diskussion med en ven, hvor vi talte om at Pitbull terrier er avlet for at
blive agressive & nærmest frygtløse.

I denne diskussion, hvor jeg kunne forstå at mennesker uanset hvor meningsløst det er, har sat
een til flere pitbull terrier op imod andre dyr såsom bjørne etc.

Diskussionen udartede sig idet min ven hævdede at 1-2 pitbulls kunne klare en voksen han løve,
her mener jeg at disse Pitbulls er tæt på chanche-løse og at resttiden af deres liv vil kunne
måles i sekunder eller brøkdele.

Jeg erindrer at Pitbulls blev ulovlige i tyskland, hvor de havde ca 14.000 af disse, her nævnte
jeg i spøg at disse kunne være "levende foder" for løverne i de tyske zoo's

Har nogen iøvrigt prøvet en sådan match som man evt. kan læse om på internet?

Hvad mener I?

mvh Anders

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-02-04 04:41

On Thu, 19 Feb 2004 18:17:17 +0100, Anders <ap@telya.net> wrote:

> [...]
>her mener jeg at disse Pitbulls er tæt på chanche-løse og at resttiden af deres liv vil kunne

,ingen hunde ville kunne klare en løve, det vil aldrig kunne lade sig
gøre, løven bidder dem jo over i et bid ! de bjørne der har været oppe
imod disse gamle hunderacer, har været mere eller mindre udsultede, og
mange af dem lænkede efter hvad jeg har læst, har nu ikke selv set det

jeg læste iøvrigt om en løssluppen hyæne der dræbte 2 kamptrænede
pitbulls , så for en løve vil det slet ikke være noget problem

> [...]
>
>Har nogen iøvrigt prøvet en sådan match som man evt. kan læse om på internet?

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Pwh

Dato : 19-02-04 20:20

> ,ingen hunde ville kunne klare en løve

Nu glemmer du vist lige Tyson, Punish

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-02-04 18:35

On Thu, 19 Feb 2004 20:19:42 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Nu glemmer du vist lige Tyson, Punish
>
>/Jens

nå ja jeg retter det med det samme til "ingen hunde undtagen tyson
mester of engen"

Fra : Anders

Dato : 19-02-04 21:46

In article <p20b30pg9lck4i4jddelrrlq238a4a3b7s@4ax.com>, nobody@home.com says...
> jeg læste iøvrigt om en løssluppen hyæne der dræbte 2 kamptrænede
> pitbulls , så for en løve vil det slet ikke være noget problem

Hmm, ret sigende, for i et dyreprogram så jeg at hver anden hyæne dødsfald er pga Løve angreb

mvh Anders

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-02-04 18:36

On Thu, 19 Feb 2004 21:45:57 +0100, Anders <ap@telya.net> wrote:

>In article <p20b30pg9lck4i4jddelrrlq238a4a3b7s@4ax.com>, nobody@home.com says...
>
>Hmm, ret sigende, for i et dyreprogram så jeg at hver anden hyæne dødsfald er pga Løve angreb
>
>mvh Anders

ja netop når en hyæne der kan tygge en girafs ben over, sagtens kan
klare 2 kamptrænede pitbulls, så er det næsten uhyggeligt at tænke
over hvor stærk en løve er, jeg tror kun at en løve hvis den altså
fanger hyænen, bidder en gang så er hyænen simpelthen død. Der er vist
en grund til at de kalder den dyrenes konge forholdet imellem løve
og hund er vist som mus og ellefant kunne man måske sige

Fra : Anders

Dato : 20-02-04 17:28

In article <2bhc30hbg6hjkbjdv8h6pavilqfdg5h9ju@4ax.com>, nobody@home.com says...
> Der er vist
> en grund til at de kalder den dyrenes konge forholdet imellem løve
> og hund er vist som mus og ellefant kunne man måske sige

Jeg husker fra et andet program på Discovery at end ikke en han-tiger kan hamle op med en han-
løve i kamp, selvom tigeren typisk kan være en lille smule tungere.
Tigerens ekstra vægt er pga længde, hvor løven er kortere, men kraftigere bygget. Ydermere
lever løver i flok, hvor hannerne "kamp-træner" med hinanden. Dette er også een af årsagerne
til at evolutionen har givet dem den store manke, der faktisk yder god beskyttelse mod poter/
kløer.

Ups, dette er måske lidt off-topic med katte snak i en hunde gruppe, så dette svar er også i
dk.fritid.dyr.kat

mvh Anders

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-02-04 23:44

> Jeg husker fra et andet program på Discovery at end ikke en han-tiger kan
hamle op med en han-
> løve i kamp, selvom tigeren typisk kan være en lille smule tungere.

I alle tilfælde er en Pitbull terrier da latterlig at sammenligne med de
store katte - aner manden ikke, hvad en tiger er for et dyr?

Det er 280 kg toptrænet dræber - og ikke bare 45 kg gumpetung vovse med
store tænder.

Tigeren ville køre hunden ned uden at tygge først.

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-02-04 23:49

> Tigeren ville køre hunden ned uden at tygge først.

I øvrigt - jeg så et interessant program om magtkampen mellem hyæner og
løver. Når et par hun-løver æder et byttedyr, bliver de ofte jaget væk, når
der var 20-25 hyæner. De må efterlade deres bytte.

I den aktuelle film kommer løve-far så på besøg og sætter flokken af
aggresive hyæner på plads. Da der er omkring 50 hyæner må også han
fortrække, men med æren i behold.

2 pittbulls... Jeg må le.

/Jan W Nielsen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-02-04 19:24

On Fri, 20 Feb 2004 23:43:54 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> [...]
>store katte - aner manden ikke, hvad en tiger er for et dyr?
>
>Det er 280 kg toptrænet dræber - og ikke bare 45 kg gumpetung vovse med

,så meget vejer en rigtig kamptrænet Pit ikke engang højst 35kg ! den
vil være hurtig og farlig overfor alle andre hunde, men de kan jo
altså heller ikke tygge den midt over som en løve ville kunne i et bid
..

Af de to ville Pitbullen spille på 4holdet, og løven i superligaen

Fra : Pwh

Dato : 21-02-04 10:40

Punish the deed, not the breed wrote:

> ,så meget vejer en rigtig kamptrænet Pit ikke engang højst 35kg ! den
> vil være hurtig og farlig overfor alle andre hunde,

Punish, nu glemte du igen at skrive 'alle andre hunde en Eng-Tyson'

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 22-02-04 05:25

On Sat, 21 Feb 2004 10:39:33 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Punish, nu glemte du igen at skrive 'alle andre hunde en Eng-Tyson'
>
>/Jens

nåååee ja det er rigtigt sorry ! Alle hunde _undtagen_ Tyson the
lionkiller fra engen

Fra : Pwh

Dato : 21-02-04 10:33

Jan W Nielsen wrote:

> Tigeren ville køre hunden ned uden at tygge først.

LOL

/Jens (der også har en skrap kat)

Fra : Anders

Dato : 20-02-04 23:02

> [...]
>
> jeg læste iøvrigt om en løssluppen hyæne der dræbte 2 kamptrænede
> pitbulls , så for en løve vil det slet ikke være noget problem

Spørgsmålet er så at selvom Løve nærmest vil få "pitpudlen" til at visne ved sit nærvær, om
Pit-bull'en vil føle angst? Er Pitbulls ikke så aggresive at de er stupide nok til at angribe
en løve?

Den situation du nævner med hyænen, hvem angreb hvem?
Er det noget du fandt på internet?

mvh Anders

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-02-04 18:59

On Fri, 20 Feb 2004 23:02:02 +0100, Anders <ap@telya.net> wrote:

>In article <p20b30pg9lck4i4jddelrrlq238a4a3b7s@4ax.com>, nobody@home.com says...

>Spørgsmålet er så at selvom Løve nærmest vil få "pitpudlen" til at visne ved sit nærvær, om
>Pit-bull'en vil føle angst?

en rigtig Pit vil selvfølgelig ikke være bange for noget som helst,
men så snakker vi også _rigtige_ Pitbulls og dem er der meget få af !,
de fleste af dem har mistet en del af deres evner som kamphunde, da de
jo ikke længere bliver avlet på samme måde som før i tiden

Er Pitbulls ikke så aggresive at de er stupide nok til at angribe
>en løve?

,,,,,det vil jo ikke ses som stupid fra hundens side eller den der har
avlet den, for den skal jo netop være modig, men den vil sikkert
angribe men den vil jo ikke nå langt med det

>Den situation du nævner med hyænen, hvem angreb hvem?
>Er det noget du fandt på internet?
>
>mvh Anders

jeg læste om det her http://www.faqs.org/qa/qa-8445.html ca midt på
siden snakker de om det men der er altså ingen billdeder hvis det var
hvad du ledte efter lav en controll-f og skriv hyena

Fra : Thor

Dato : 19-02-04 19:47

En lige højre fra den store kat ville sandsynligvis sende den lille hund ud
i glemselen, og så behøvede den ikke engang at tage så meget som en klo
frem. Katte er ufatteligt stærke. Jeg havde selv engang en kat på 5kg, som
min kone ville have skulle have et bad fordi den stank. Det var næsten
umuligt at holde det stakkels kræ. Jeg ville nødigt lukke 2 Pitpudler ind
til en kat der var 50 gange tungere.

Fra : Holm

Dato : 19-02-04 21:10

Jeg ville nødigt lukke 2 Pitpudler ind
> til en kat der var 50 gange tungere.

.....Nej for de er godt nok også små , sådan nogle Pit-pudler...
Sorry , kunne bare ikke lade være , er det en ny race ?; o)))))))))LOL.
Måske er de sødere med krøller.............................)

Holm

Fra : Thor

Dato : 20-02-04 07:01

Det var nærmest for at sætte det hele i relief.