Fra TDC til Cybercity
Fra : John Jessen

Dato : 19-02-04 18:10

Har lige skiftet, og rent kundeservicemæssigt har det være et fin oplevelse,
men jeg "lurer" noget på performance.

Iflg. Cybercitys online test får jeg den båndbredde jeg er blevet lovet (512
/ 256), hvilket var det samme som jeg havde hos TDC (men det er vel ftp der
måles på?). Http er ufatteligt langsom - det er ligesom om browseren skal
vågne op hver gang jeg vælger en ny url. Prøvede lige nu at skrive
www.jp.dk, og der gik 29 sekunder før det første af billedet dukkede op og
53 sekunder ialt inden hele siden var loaded. Det var godt noget lidt
langsommere end det plejer, men ikke usædvanligt meget langsommere.

Jeg har prøvet at tilslutte en anden PC for at checke om det skulle være
noget browserværk, men her performer det lige så ringe. Sidstnævnte havde
jeg kort forinden kørende andetsteds på en TDC 512/256 delt mellem 15
brugere, og her kørte det MEGET hurtigere.

Har fejlmeldt det hos CC, men ikke hørt videre.

Har andre lignende oplevelser med langsom http???

John

Fra : Jesper Skriver

Dato : 19-02-04 20:26

On Thu, 19 Feb 2004 18:10:19 +0100, John Jessen wrote:
> [...]
> 53 sekunder ialt inden hele siden var loaded. Det var godt noget lidt
> langsommere end det plejer, men ikke usædvanligt meget langsommere.

Det lyder som om at du stadigt forsoeger at bruge TDC's
nameservere, proev at checke det.

/Jesper

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : John Jessen

Dato : 19-02-04 21:45

> Det lyder som om at du stadigt forsoeger at bruge TDC's
> nameservere, proev at checke det.
>
> /Jesper

Nu er jeg ikke lige så stiv i det med navneservere, men under egenskaber på
min LAN-forbindelser er der valgt "Hent automatisk en DNS-server adresse" og
under avanceret er der ikke tilføjet nogle specifikke DNS-server adresser.

Var det dette du havde i tankerne ?

John

Fra : Jesper Skriver

Dato : 19-02-04 22:46

On Thu, 19 Feb 2004 21:45:25 +0100, John Jessen wrote:

> [...]
> under avanceret er der ikke tilføjet nogle specifikke DNS-server adresser.

Det er fint, dvs. at du faar DNS addresserne via DHCP, sandsynligvis fra
din router, saa du skal se hvilke DNS servere den udleverer.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-02-04 22:18

John Jessen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> 53 sekunder ialt inden hele siden var loaded. Det var godt noget lidt
> langsommere end det plejer, men ikke usædvanligt meget langsommere.

Jeg får jp.dk på under 5 sekunder, fra klik til færdig side.
Jeg har også CyberCity.

Hvilken router har du? ZyXEL?
Prøv at opdatere firmwaren, der har hjulpet andre med et ligende problem.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Morten Davidsen

Dato : 19-02-04 22:27

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken router har du? ZyXEL?
> Prøv at opdatere firmwaren, der har hjulpet andre med et ligende problem.

Jeg kan lige tilføje >
http://firmware.homepage.dk/

/MD

Fra : John Jessen

Dato : 20-02-04 11:58

> Jeg kan lige tilføje >
> http://firmware.homepage.dk/

Tak for tippet. Jeg bruger en ZyXEL 650HW-31, og har prøvet at opdatere
firmwaren. Desværre dog med uændret resultat.
Det må være en fejl på min linje eller lignende som CC må kigge lidt nærmere
på.

mvh/John

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-02-04 17:55

> [...]

> firmwaren. Desværre dog med uændret resultat.
> Det må være en fejl på min linje eller lignende som CC må kigge lidt nærmere

Jeg bemærker lige at du i dit oprentlige indlæg skrev at de 53 sekunder for at
hente jp.dk ikke var meget længer end det plejer (underforstået, mens du havde
en TDC ADSL på samme hastighed som nu hos CC) så det kunne tyde på at det
måske er noget på din computer der halter et sted.

Hvor meget RAM har du i maskinen? Hvor mange programmer har du kørende?
Prøv at luk alt andet end din browser ned, og så se om det hjælper.

Fra : John Jessen

Dato : 20-02-04 20:58

> [...]
>
> Hvor meget RAM har du i maskinen? Hvor mange programmer har du kørende?
> Prøv at luk alt andet end din browser ned, og så se om det hjælper.

Undskyld, det var bare en dårlig formulering. Det jeg menet var at den test
jeg lige fyrede af da jeg skrev indlægget var lidt langsommere end det
normale hos CC. Hos TDC gik det ca. 10 gange så hurtigt.

Jeg tror snarere at TDC-teknikerne i forbindelse med overflytningen bevidst
har lavet fejl i min installation. Det er jo de "labaner" der står for
teknikken, og det er vist ingen hemmelighed at TDC gør sig store
anstrengelser for at chikanere bl.a. CC. Mine oplevelser var følgende:

1) På installationsdagen (mandag) havde jeg fået besked på at være hjemme.
Kl. 07:30 tog de linjen, og kl. ca. 14:00 fik jeg besøg af en TDC-tekniker
som med et smøret grin afleverede et skillefilter magen til den jeg havde i
forvejen fra TDC. Det kræver næppe min tilstedeværelse at tage imod en lile
boks de kunne have fremsendt nogle dage i forvejen.

2) Da teknikeren efter ca. 15 sekunder dribler af spørger jeg "Har du
checket om det virker?". Det skal jeg nok lige gøre på vejen tilbage lød
svaret. Men intet der virkede, og en absolut død linje. Derfor fejlmeldte
jeg sagen til CC mandag kl. 16:00. Fik samme aften en opringning fra en
venlig CC-mand som kunne tilbyde mig et teknikerbesøg (fra TDC forstås)
enten torsdag eller fredag. Så ingen ADSL før tidligst efter 3 dage!

3) I mellemtiden måtte jeg ud og investere i et gammeldags modem (de sidder
åbenbart ikke i PC'erne længere), og skulle have en almindelig opkobling til
at virke. Og så snøvlede det ellers derudaf de følgende dage.

4) Da torsdagen oprandt begyndte TDC at rode med linjen ved 10-tiden (For
første gang så jeg liv i DSL-lampen). De kom dog ud til mig kl. 14:00 fordi
det ikke kunne komme til at virke. Årsagen var, viste det sig, at mandagens
begavede tekniker der som det eneste gav mig et skillefilter, havde
præsteret at give mig et ISDN-skillefilter istedet for et telefon
skillefilter.

5) Herefter har det så virket men med en performance der gør at jeg kunne
ønske mig min modemopkobling tilbage.

Jeg tror at det er TDC-vandalerne der bevidst har lavet kludder i systemet
for det har tidligere kørt som smurt. Synd for CC som er meget seriøse og
servicemindede.

Efter denne oplevelse med TDC har jeg iøvrigt opsagt alt mit fastnettelefoni
med dem, og skal nu bare have løst hvordan jeg får skaffet kabel-TV udenom
TDC. Lidt værre idet der i vores lokalplan er en klakusul om at vi ikke må
have paraboler.

John

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-02-04 21:41

"John Jessen" <John_jessen2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Jeg tror snarere at TDC-teknikerne i forbindelse med overflytningen
bevidst
> har lavet fejl i min installation.

Han skal dælme være dygtig hvis han på kobberet kan lave noget fusk der
giver præcis den problemstilling.

> det er vist ingen hemmelighed at TDC gør sig store
> anstrengelser for at chikanere bl.a. CC.

Der er ret specifikke aftaler, og de overholdes. Ellers ville Telestyrelsen
skride ind.

> [...]
lile
> boks de kunne have fremsendt nogle dage i forvejen.

Sådan er aftalen med Cybercity

> Årsagen var, viste det sig, at mandagens
> begavede tekniker der som det eneste gav mig et skillefilter, havde
> præsteret at give mig et ISDN-skillefilter istedet for et telefon
> skillefilter.

Det er selvfølgelig beklageligt

> Jeg tror at det er TDC-vandalerne der bevidst har lavet kludder i systemet
> for det har tidligere kørt som smurt.

Måske dk.edb.internet.udbydere.konspirationsteori er ved at være på sin
plads.

Fra : John Jessen

Dato : 21-02-04 08:21

> Der er ret specifikke aftaler, og de overholdes. Ellers ville
Telestyrelsen
> skride ind.

I bladet Telekommunikation Nr 1 - 12. februar 2004 er der en artikel
"Cybercity i ADSL-krig med TDC", hvor CC nu går til Folketinget for at klage
over TDC's forvaltning af kobberet. Ifølge deres opgørelse har TDC's
uhæderlige forretningsmetoder indtil nu kostet CC 120 mio.kr. Det vil altid
være påstand mod påstand, men jeg er ikke i tvivl om at jeg på mange punkter
har været taget som gidsel af TDC i deres krig mod CC, og at det givetvist
er korrekt at TDC's ved sine uhæderlige forretningsmetoder forsøger at
spænde ben for sine konkurrenter.
Lad os blot håbe at TDC snart får en ordentlig en på goda'en og forhåbentlig
kunne få lov selv at smage den medicin (gift) de har givet deres
konkurrenter.

John

Fra : John Jessen

Dato : 21-02-04 08:28

Og som et lille aber dabei glemte jeg helt at nævne at TDC fremsendte en
returkasse til isenkrammet som postvæsenet afleverede 3 timer før teknikeren
ankom. Med et planlagt og påkrævet (!) teknikerbesøg kunne man vel have fået
teknikeren til at taget isenkrammet retur.
Da jeg spurgte teknikeren om han ikke kunne tage isenkrammet retur sagde han
"Uha nej, så vil det da gå helt galt". Det siger dels en hel del om tåbelig
interne forretningsgange hos TDC og en dårlig intern moral når man gør grin
med sit eget system, men måske er det hele forklaret ved at man skal have en
række udgifter man kan viderefakturere til konkurrenten. Givetvist får CC en
regning af ikke ringe størrelse for teknikerbesøg.
TDC burde overveje at flytte deres aktiviteter til Rusland, på mange måder
minder deres klumpe-dumpe måder at gøre tingene på om tilstandene derovre
for 10-20 år siden.

John

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-02-04 08:48

> [...]
fået
> teknikeren til at taget isenkrammet retur.

Hvem siger at de to ting skal samme sted hen? Teknikeren kører ud hjemmefra,
og kommer meget sjældent til centrallageret i Odense, hvor udstyret skal
returneres til.

> [...]
han
> "Uha nej, så vil det da gå helt galt". Det siger dels en hel del om

Kender du de forretningsmæssige fordele og ulemper ved modellen? Hvis nej,
hvordan kan du så vide at den er tåbelig?
Postvæsenet har et effektiv befordringssystem. Der er ingen grund til at
lave et mere.

> og en dårlig intern moral når man gør grin
> med sit eget system

Teknikere har også humor, og det ville antageligvis alligevel være spild af
teknikerens tid at forsøge at forklare dig om de logistiske fordele ved den
anvendte model.

> Givetvist får CC en
> regning af ikke ringe størrelse for teknikerbesøg.

Ja, du kan se den på Telestyrelsens hjemmeside.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-02-04 09:47

Martin Højriis Kristensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hvem siger at de to ting skal samme sted hen? Teknikeren kører ud hjemmefra,
> og kommer meget sjældent til centrallageret i Odense, hvor udstyret skal
> returneres til.

Han kunne når han aligevel er på den lokale tlfcentral, putte det i en af de
blå kasser, så skal vi andre nok sørge for at det kommer til Odense.

> Kender du de forretningsmæssige fordele og ulemper ved modellen? Hvis nej,
> hvordan kan du så vide at den er tåbelig?

En af ulæmperne ved at teknikkeren tager det med, er at så kommer de ind til
centrallageret af to kanaler, da der kommer mange modemmer m.m. fra kunderne
med Postvæsnet da der er mange der kommer ind, uden at der er en TDC mand ude
hos kunden.

> Postvæsenet har et effektiv befordringssystem. Der er ingen grund til at
> lave et mere.

TDC har nu også et internt transportsystem, der er effektivt nok til at
returmodemmerne *kunne* fragtes til Odense, ved at teknikkeren tog det med til
nærmeste TDC kontor/central. (Kabel-tv og Telmore undtaget)

Lad mig lige understrege, jeg forstår godt at TDC vælger at kunden sender det
med postvæsnet i alle tilfælde.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-02-04 09:49

> Han kunne når han aligevel er på den lokale tlfcentral, putte det i en af
de
> blå kasser, så skal vi andre nok sørge for at det kommer til Odense.

Ja, men det skal jo registreres og tjekkes. Hvis man har multiple
leverancemuligheder er der mange steder at holde styr på. Postvæsnet er nemt
at overskue

> TDC har nu også et internt transportsystem, der er effektivt nok til at
> returmodemmerne *kunne* fragtes til Odense

Ja, jeg ved det. Men det er ikke så fintmasket som PostDK

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-02-04 10:10

> Ja, men det skal jo registreres og tjekkes. Hvis man har multiple
> leverancemuligheder er der mange steder at holde styr på. Postvæsnet er nemt
> at overskue

Enig.

> Ja, jeg ved det. Men det er ikke så fintmasket som PostDK

i 2630 hvor jeg køre
TDC 5 steder¹
PDK 2 steder. .-)

¹ + to steder af nogen af de selskaber i koncernen der ikke er omfattet at
TDC's internet transportsystem

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-02-04 08:44

> I bladet Telekommunikation Nr 1 - 12. februar 2004 er der en artikel
> "Cybercity i ADSL-krig med TDC", hvor CC nu går til Folketinget for at
klage
> over TDC's forvaltning af kobberet.

Ja. CC vil have bedre vilkår, det giver sig selv.

> Ifølge deres opgørelse har TDC's
> uhæderlige forretningsmetoder

Skal vi ikke afvente telestyrelsens afgørelse? De har trods alt været med
til at definere de såkaldt uhæderlige metoder.

> jeg er ikke i tvivl om at jeg på mange punkter
> har været taget som gidsel af TDC i deres krig mod CC

Tror du seriøst at TDC bevidst chikanerer dig?

Fra : John Jessen

Dato : 21-02-04 09:40

> Tror du seriøst at TDC bevidst chikanerer dig?

Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, idet:
1) De forlanger jeg skal være hjemme til noget de på forhånd vidste var
unødvendigt (hvor mange har lyst til at tage en fridag fra arbejdet for at
sidde og være til grin?)
2) Teknikeren sørgede ikke for det ret simple at checke at forbindelsen
virkede selv om jeg bad om det
3) Når man som den eneste ydelse skal levere en lille dåse, og klokker i
denne ene detalje, er man enten et meget stort klummerhoved eller bevidst i
ond tro.
4) Når man nu ikke har leveret den bestilte ydelse, og man derefter skal
vente 3-4 arbejdsdage på fejlretning, så er man på grænsen til at være
nonchalant (sådan agerer monopolvirksomheder, eks. de russiske
statsmonopoler i sin tid)

Jeg skiftede til CC fra TDC grundet en ADSL ordning gennem min kones
arbejdsplads. Der er i deres interne avis en masse der har klaget over
lignende dårlige oplevelser. Men det er nok en tilfældighed. Og der er ingen
der har skrevet at de har været tilfredse med TDC i dette spil.

John

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-02-04 09:48

> Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, idet:
> 1) De forlanger jeg skal være hjemme til noget de på forhånd vidste var
> unødvendigt

Hvordan ved du at de vidste det på forhånd?

> 2) Teknikeren sørgede ikke for det ret simple at checke at forbindelsen
> virkede selv om jeg bad om det

Enig, det var usmart.

> 3) Når man som den eneste ydelse skal levere en lille dåse, og klokker i
> denne ene detalje, er man enten et meget stort klummerhoved eller bevidst
> ond tro.

Det er menneskeligt at fejle.

> 4) Når man nu ikke har leveret den bestilte ydelse, og man derefter skal
> vente 3-4 arbejdsdage på fejlretning

CC kan kalde en tekniker ud med 3 timers varsel, hvis de vil det.

> Og der er ingen
> der har skrevet at de har været tilfredse med TDC i dette spil.

Nej, det skriver folk sjældent, selvom det er tilfældet. Dette gælder for
alle udbydere/produkter.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-02-04 10:15

> Nej, det skriver folk sjældent, selvom det er tilfældet. Dette gælder for
> alle udbydere/produkter.

Jeg har været tilfres med alle de udbyder jeg har haft igennem tiderne, lige på
nær de punkter jeg har omtalt på disse kanaler igennem tiderne, det gælder
alle de udbyder, og alle deres produkter jeg har brugt genne, tiderne

Har brugt Image, WOL, CC, TDC, TDC_kabel-Tv, CC.
Den eneste jeg ikke kan huske at jeg har skældt ud på det er kabel-tv, men det
havde jeg også kun i et halvt år, da CC og TDC ikke kunne garentere mig at jeg
kunne skifte fra TDC ADSL, til CC ADSL på rå kobber, uden lang tid uden
telefon, og med risiko for ikke at kunne få CC ADSL på rå kobber.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-02-04 10:16

Ivar Madsen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> da CC og TDC ikke kunne garentere mig at jeg
> kunne skifte fra TDC ADSL, til CC ADSL på rå kobber, uden lang tid uden
> telefon,

Læs ikke hvad jeg skrev, men hvad jeg mente, næmlig ADSL

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-02-04 10:02

> Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, idet:

Er du ikke lidt perinod nu?

> 1) De forlanger jeg skal være hjemme til noget de på forhånd vidste var
> unødvendigt (hvor mange har lyst til at tage en fridag fra arbejdet for at
> sidde og være til grin?)

Hvad var det du skulle have lavet?
Du havde TDC ADSL og har nu CC ADSL over delt kobber, er det regtigt forstået?
Hvorfor var der så ikke valgt en "gør det selv" løsning, så var teknikkerbesøg
ikke nødvendigt.

> 2) Teknikeren sørgede ikke for det ret simple at checke at forbindelsen
> virkede selv om jeg bad om det

Det er ikke TDC det er ude på at genere dig, det er teknikkeren der ikke har
udført sit arbejde godt nok. Selvfølgie skulle han have sikret sig at der var
forbindelse igennem.

Jeg har selv fået CC ADSL 5/1 jeg havde på det tidspunkt, han kom tomhåndet,
bare for at fortælle mig, at nu skulle jeg gerne have forbindelse, jeg
flyttede så mit kablet fra netkortet fra webspeed modemmet til CC routeren,
virkede ikke, han måtte så ned i det lokale fordelings lokale i bebyggelsen
hvor jeg bor, og rette en udokomenteret opsætningsændring fortaget i det halve
årstid jeg ikke har haft telefon, og igen checke.
Han fejlrettede lige til det virkede. Jeg har så rå kobber, men forskællen er
den samme.

> 3) Når man som den eneste ydelse skal levere en lille dåse, og klokker i
> denne ene detalje, er man enten et meget stort klummerhoved eller bevidst i
> ond tro.

Der er så også lige noget på centralen der skal laves, enten er det så stor en
central, så er der personale der så det kan klares med et tlf. opkald, ellers
også må han bevæge sig til centralen selv. At han udlevere et forkert modem,
det er noget kluder, du burde have været foruden, men det er ikke bevidst
sikane, at hverken dig eller CC.

> [...]
> vente 3-4 arbejdsdage på fejlretning, så er man på grænsen til at være
> nonchalant (sådan agerer monopolvirksomheder, eks. de russiske

Det er for dårligt, men det er ikke engang i nærheden af at være på grænsen af
nonchalant (hvad det så betyder, men som du bruger ordet, så er det sikkert
noget negativt ladet noget,,,)

Fra : John Jessen

Dato : 22-02-04 10:44

> Er du ikke lidt perinod nu?

Det mener jeg faktisk ikke. Summen af de utallige fejltrin, og det faktum at
jeg nu i næsten 3 uger er bombet tilbage til noget der ligner 28k modem
tiden, gør at min dagligdag er rimeligt belastet og alting er simplethen så
bøvlet at man næsten ingenting får lavet. Det har været og er utroligt
frustrerende. Opgaven var faktisk ret simpel, men alting er klumret til i en
grad så en en skoleelev næppr ville have lavet halddelen af disse fejl.

> [...]
forstået?
> Hvorfor var der så ikke valgt en "gør det selv" løsning, så var

Rigtigt. Faktisk har jeg også bestilt en gør-det-selv løsning. Det har
hovedparten af de andre på min kones arbejdsplads også gjort, men alligevel
kræver TDC et teknikerbesøg. Ingen kan forstå nødvendigheden af dette, og
det kan kun forklares ved at TDC skal have en ekstra anledning til at
fakturere CC for nogle ydelser for yderligere at træde dem over tæerne. Fik
en gør-det-selv kasse fra CC 2 uger før "installationen" hvori manglede
skillefilteret (som jeg havde i forvejen), og som CC iflg. telefonisk
oplysning ikke råder over (nok igen af en eller anden
"træd-hinanden-over-tæerne" årsag). Så jeg skulle tage fri for arbejde en
hel dag (tidspunktet for teknikerbesøget kunne jeg selvfølgelig ikke få
oplyst), og være til grin grundet en idiotisk telegigant. Teknikerens
smørede grin da han (fejl)afleverede et skillefilter siger også alt om at
han mente det samme.

John

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-02-04 13:05

> [...]
> det kan kun forklares ved at TDC skal have en ekstra anledning til at
> fakturere CC for nogle ydelser for yderligere at træde dem over tæerne.

Har du læst de offentlige standard-aftaler på telestyrelsens hjemmeside?
Hvis du gjorde det kunne du udtale dig uden at sige noget forkert i hver
anden sætning, og så ville dine argumenter være mere effektive.

Fra : John Jessen

Dato : 22-02-04 13:26

> Har du læst de offentlige standard-aftaler på telestyrelsens hjemmeside?
> Hvis du gjorde det kunne du udtale dig uden at sige noget forkert i hver
> anden sætning, og så ville dine argumenter være mere effektive.

Gad vide hvor mange års hjernevask der skal til for at blive så en-øjet?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-02-04 13:44

> Gad vide hvor mange års hjernevask der skal til for at blive så en-øjet?

Har du læst aftalerne? I modsætning til dine konspirationsteorier, så er det
rå fakta, hvilket jeg foretrækker at forholde mig til.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-02-04 13:28

> [...]
> bøvlet at man næsten ingenting får lavet. Det har været og er utroligt

Jeg kan godt følge dig i at det er frustrerende at det ikke bare virker.

> Opgaven var faktisk ret simpel, men alting er klumret til i en
> grad så en en skoleelev næppr ville have lavet halddelen af disse fejl.

Den store fejl er at TDC manden gik uden at have sikret at det virker.

> Rigtigt. Faktisk har jeg også bestilt en gør-det-selv løsning. Det har
> hovedparten af de andre på min kones arbejdsplads også gjort, men alligevel
> kræver TDC et teknikerbesøg.

Jeg kan ikke overskue hvad det er der krævede et teknikkerbesøg.

> Ingen kan forstå nødvendigheden af dette, og
> det kan kun forklares ved at TDC skal have en ekstra anledning til at
> fakturere CC for nogle ydelser for yderligere at træde dem over tæerne.

Har din kones firmas kontaktporson forspurgt CC hvorfor det skulle være
nødvendigt?

> [...]
> skillefilteret (som jeg havde i forvejen), og som CC iflg. telefonisk
> oplysning ikke råder over (nok igen af en eller anden

Det tror jeg ikke på, du har måske ikke kunnet få forklaringen, men hvis ikke
jeg tager fejl, så er det TDC der sende det ud, når det er delt kobber, eller
er det kun for Tiscali? (det er stor forskæld på hvordan CC og Tiscali køre
deres delt kobber)

> Så jeg skulle tage fri for arbejde en
> hel dag

Hvorfor skulle DU være hjemme, når det er din kone der skulle have
hjemmearbejdsplads?

> (tidspunktet for teknikerbesøget kunne jeg selvfølgelig ikke få
> oplyst),

Lyder mærkeligt, jeg fik at vide at han kom mellem øhe 7:30 og 10:30

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-02-04 17:43

On Sun, 22 Feb 2004 10:44:06 +0100, John Jessen wrote:

> [...]
> jeg nu i næsten 3 uger er bombet tilbage til noget der ligner 28k modem

Hvis jeg gaar tilbage til starten af denne traad, saa tyder dine
symptomer paa at DNS opslag er meget langsomme, hvilket TDC under ingen
omstaendigheder kan lastet for.

Alternativt kan det vaere at du har pakke tab paa din linie - det kan du
nemt selv teste ved f.eks. at ping'e www.cybercity.dk, i det tilfaelde
skal du kontakte CyberCity som saa maa finde ud af om fejlen er i deres
net, eller i den del af forbindelsen som de koeber fra TDC, hvis det er
det sidste saa skal de saa kontakte TDC for at faa den del fejlrettet, i
henhold til de aftaler der om dette.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-02-04 22:40

John Jessen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg tror snarere at TDC-teknikerne i forbindelse med overflytningen bevidst
> har lavet fejl i min installation.

Naturligvis har han det, og hvorfor skulle han ikke?