Double click på TShape
Fra : Harald

Dato : 19-02-04 15:00

Hej

Jeg har brug for at kunne fange et dobbelt klik på en TShape, nogen ideer
til hvordan man fixer det?

Jeg bruger Delphi 7 prof.

Mvh
HK

Fra : David Konrad

Dato : 19-02-04 15:07

"Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har brug for at kunne fange et dobbelt klik på en TShape, nogen ideer
> til hvordan man fixer det?
>
> Jeg bruger Delphi 7 prof.

Laver en klasse der arver fra TShape og som responderer på
wm_lbuttondblclick-messagen?

class TEtellerandet(TShape)
protected
procedure wmdblclick(var message:TMessage); message WM_LBUTTONDBLCLK;
end;

procedure TEtellerandet.wmdblclick;
begin
messagedlg('dbl-click',mtInformation,[mbOk],0);
inherited;
end;

utestet - men ideen skulle være god nok.

Fra : Harald

Dato : 19-02-04 15:44

"David Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> inherited;
> end;
>
> utestet - men ideen skulle være god nok.

Ja jeg fik samme ide kort efter min post, jeg havde først tænkt på en masse
med timer og lign. men løsningen var jo ganske enkelt og det virker fint.

Mvh
HK