Dato i Access på forskellige servere?!
Fra : Peter Nielsen

Dato : 19-02-04 14:16

Hej..

Jeg havde lavet et system som skulle trække fra en database noget ala

SELECT * FROM aktier WHERE sponsornavn='"& sponsornavn &"' AND dato LIKE
'%"& dato &"%'

sponsornavn og dato trækkes fra et andet databaseudtræk, og det skulle
virke... og det gør det også på min egen IIS server... men når jeg uploader
på den server det ska ligge på så virker det bare ikke..

Grunden til at jeg bruger LIKE til dato er at den ikke ville finde det
ellers, og datoer kan jo ikke forveksle sig fra hinanden alligevel :)

Nogle der ved hva der kan være galt?!

Peter Nielsen

Fra : Peter Nielsen

Dato : 19-02-04 15:12

Kan lige tilføje at hvis jeg har engelsk sprog på min computer virker det
ikke, og hvis jeg har dansk virker det godt... altså når jeg tester på min
IIS...

Men hva gør man så?? Så går jeg vel udfra at det er en engelsk server.. men
ska man så også have en engelsk database ??

Peter Nielsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-02-04 22:18

Peter Nielsen skrev:

> SELECT * FROM aktier WHERE sponsornavn='"& sponsornavn &"' AND
> dato LIKE '%"& dato &"%'

Du har ikke noget at bruge LIKE til med et datofelt. Men det reelle
problem er at der findes tekstrepræsentationer af datoer der kan
forveksles - fx dd-mm-yyyy og mm-dd-yyyy.

Man kan slippe for mange problemer ved at arbejde med datoværdier i
stedet for tekstudgaver af datoer. Hvis du bruger Access, kan det
gøres med funktionerne DateSerial og TimeSerial - se artiklen her:
<http://asp-faq.dk/article/?id=98>

Nogle gange kan man nøjes med at angive datoformatet på siderne -
det gøres som vist her: <http://asp-faq.dk/article/?id=47>

> Grunden til at jeg bruger LIKE til dato er at den ikke ville
> finde det ellers,

Hvordan det?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jacob Læssøe Nielsen

Dato : 19-02-04 22:29

> Nogle gange kan man nøjes med at angive datoformatet på siderne -
> det gøres som vist her: <http://asp-faq.dk/article/?id=47>

Ovenstående har jeg gode erfaringer med. Indtil videre ingen problemer på de
sites jeg har det på. Og jeg har blot sat: <%Session.LCID = 1030%> i toppen.

---

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-02-04 14:58

On Thu, 19 Feb 2004 22:28:41 +0100, "Jacob Læssøe Nielsen"
<cobbe@webspeed.dk> wrote:

>Ovenstående har jeg gode erfaringer med. Indtil videre ingen problemer på de
>sites jeg har det på. Og jeg har blot sat: <%Session.LCID = 1030%> i toppen.

Godt for dig

Sådan havde jeg det også, indtil "de" opgraderede serveren og
tilfældigvis skiftede dens sprog fra dansk til engelsk.

Herefter måtte jeg i gang med at gennemrette et ikke ubetydeligt antal
sider, så der blev brugt DateSerial/TimeSerial, når der skulle
kommunikeres fra ASP/VBScript til Database/SQL.

Så jeg vil klart opfordre til, at man fra starten gør sin kode
sproguafhængig

Good luck!

--
Jørn Andersen,