Tisser når der kommer gæster...
Fra : Vincent Groes

Dato : 19-02-04 13:34

Min hund tisser ofte af glæde når der kommer gæster som kæler med den... Den
kan også finde på at tisse om morgenen når den kommer hen til min seng og
vækker mig...
Hvordan løser man det irriterende problem??

Vincent

Fra : EnjoyNews

Dato : 19-02-04 13:52

Hvor gammel er den ?

Heidi

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 19-02-04 15:10

Hej.
Jeg går ud fra det er en hvalp/unghund. Bed dine gæster om at lade være med
at snakke med hunden indtil den er faldet til ro, og om morgen prøv at
ignorerre den og stå op og gør det du plejer og tag så kontakten bagefter
evt. udenfor. Hvis det er en hvalp så har den svært ved at styrre
blæremusklen, men det bliver bedre med tiden.
Hilsen Susanne.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 19-02-04 18:19

Hej Vincent

"Susanne Andreasen" <susanne.andreasen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> evt. udenfor. Hvis det er en hvalp så har den svært ved at styrre
> blæremusklen, men det bliver bedre med tiden.

Har for ikke så længe siden læst bogen hundelytteren ( lyder også som du,
susanne har læst den ? ), og den bog er guld værd, læs den, og det kan måske
hjælpe dig ud af dit problem. Mener 99.9 % at den bl.a omtalte ligende
problem.

Held og lykke

mange hilsner fra
Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 19-02-04 20:18

Hej Igen.
Ja! jeg har bogen " Hundelytteren" og har så også haft besøg af en konsulent
som bruger de ting som " Hundlytteren" forskriver, det er virkelig en god
bog, men man bliver også nød til at sortere lidt i den, jeg kan personlig
ikke gå ind for alt det der står og kan ikke holde hund på den måde som den
beskriver, men kan godt se mange ting som er gode at anvende ved problemer.
Jeg kan kun anbefale de bog.
Hilsen Susanne.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 20-02-04 21:20

Hej Susanne

> [...]
> men man bliver også nød til at sortere lidt i den, jeg kan personlig
> ikke gå ind for alt det der står og kan ikke holde hund på den måde som

Helt enig, jeg kan heller ikke gå ind for alt hvad der står. Stort set
bruger jeg ikke nogen af tingene, for jeg mener ikke vi har de store
problemer med Nicki, men synes den gav et rigtig godt billed af hvordan man
evt kunne løse problemer, som f.eks dette

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 20-02-04 21:45

Hej.
Det har du fuldstændig ret i.
Men ved at læse bogen kan man virkelig bruge meget af det, hvis man har
problemer med nogen ting.
Jeg bruger det heller ikke lige nu, men da vi havde en " Australsk
Hyrdehund! var det meget nødvendig at bruge det.

Fra : Vincent Groes

Dato : 19-02-04 17:42

Hmm det er en hanhund på næsten 5 år og jeg bruger allerede tricket med at
ignorere den. Det er dog noget svært når der kommer gæster da det engang
imellem også sker når gæsterne har været der et godt stykke tid....
Vil det evt. hjælpe at få ham kastreret?

Fra : Luna dc

Dato : 19-02-04 19:44

> [...]
> imellem også sker når gæsterne har været der et godt stykke tid....
> Vil det evt. hjælpe at få ham kastreret?

Nej det vil ikke hjælpe, nogle hunde kan bare ikke holde sig når de bliver
glade, vores gamle Breton tissede hver gang vi kom hjem og når der kom
gæster, gennem hele sit 10 årige liv.
Man må lære at leve med det, vi hilste så vidt mulig altid på hunden
udenfor, vi åbnede døren og blev ude til hunden havde hilst af, hvergang vi
kom hjem. Ellers gælder det bare om at være stille og rolig indendørs undgå
øjenkontagt med hunden og leg kun med den udenfor.
(Vores hund var kastereret)

Bodil

Fra : Vincent Groes

Dato : 19-02-04 19:56

Tak for svaret, men det er da rigtig irriterende for alle og ikke mindst
hunden, da han skammer sig, kryber sammen og går til sin kurv....

Fra : Luna dc

Dato : 19-02-04 20:07

"Vincent Groes" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for svaret, men det er da rigtig irriterende for alle og ikke mindst
> hunden, da han skammer sig, kryber sammen og går til sin kurv....
Hvis den kryber sammen og går i sin kurv er det efter min mening ikke fordi
den skammer sig, det mener jeg ikke hunde er istand til (det kræver en
bevist tankevirksomhed som jeg ikke tror hunde har) jeg tror du enten bevist
eller ubevist bliver vred på den, det er det den reagerer på.
Bodil

Fra : Vincent Groes

Dato : 19-02-04 20:17

Jamen det er da rigtigt at jeg bliver vred selvom jeg ved at den bestemt
ikke gør det for at irritere mig..... Men vi kender vel alle til at
"eksplodere" og bagefter fortryde..... Nå men jeg må arbejde lidt med ham og
se hvad jeg kan gøre

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 19-02-04 20:45

Hej igen Vincent.
Ja! nu skriver du at hunden er 5 år, ja! så er det bare sådan, hvis han er
en glad dreng og elsker der kommer gæster og han " Tisser" af glæde, så må
du tage dine forholds regler, enten beder du dine gæster om at lade være med
at kæle og snakke med hunden for meget, ja! for den sags skyld først hilse
på jer og så ignorre hunden i 5-10min. og derefter selv tage kontakten til
hunden.
En kastration tror jeg ikke vil hjælpe, men før du gør det, så prøv med en
kemisk kastration, hvis det virker så kan du bruge det til en ledetråd.
Jeg har en lille Hund også det er en " Cotton de Tulear" han markede tissede
meget op af møbler og det hele, jeg fik så en kemisk kast. og den virkede
godt og så blev han kast. meen ææ, der var lige noget vi glemte at fortælle
ham inden han sov ind i nakosen, han markere så ikke så meget inde mere, kun
hvis der kommer noget nyt ind så får det lige en strint og vi kan ikke tage
ham med nogen steder for så markere han over alt, og han var kun 1½år da vi
fik det gjort.
jeg er så spændt på hvordan det går når vores Schæfertæve/hvalp går i
løbetid, for hanhunden har han ikke glemt.
Kom til at tænke på " har din hund altid gjort det??" eller er det et nyt
opstået problem??
Hilsen Susanne.

Fra : Vincent Groes

Dato : 20-02-04 08:13

Interessant det du skriver Susanne...
Nej jeg synes ikke han gjorde det da han var yngre....