Sørgeligt syn :-(
Fra : Ukendt

Dato : 19-02-04 10:47

Hvor kan det undre mig, at der ikke strammes lidt op i lovgivningen, omkring
dyrevelfærd i DK.

Artikel fra BT:

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=254764/

Da jeg var barn og havde hest, satte jeg en stor ære i, at hesten(e) altid
havde det godt både ude og inde.
Der var ikke noget bedre end, at se sin lille pony stå glad og gumle hø, i
en helt ren boks.
Fatter ikke, at folk har samvittighed til, at lade deres dyr gå for lud og
koldt vand og bare ser på, imens dyret ender sit liv, på den mest
smertefulde måde.
Personerne bliver ikke engang ordentligt straffet, for denne mishandling, i
dette land...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Mette

Dato : 19-02-04 11:27

Det var dog frygteligt.

Jeg undrer mig over, at naboerne ikke har kontaktet Dyrenes Beskyttelse, når
det har stået på i årevis. Politiet ville ikke være mit første valg.

DB kan ikke direkte gribe ind, men de ville sandsynligvis bide sig fast i
sagen og forfølge den, til den var løst. Det skulle dyrlægen, der blev
tilkaldt tidligere, også have gjort - eller have kontaktet DB. Der er sket
en del svigt i det her, ikke kun fra ejerens side, selvom hun naturligvis i
sidste ende er den, der er ansvarlig for hestene.

Det ligner en lille islænder, gør det ikke?

Mvh
Mette

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-04 11:53

"Mette" <no.spam@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Det var dog frygteligt.
>
> Jeg undrer mig over, at naboerne ikke har kontaktet Dyrenes Beskyttelse,
når
> det har stået på i årevis. Politiet ville ikke være mit første valg.

Undre også mig, selvom Dyrenes Beskyttelse heller ikke altid, er til meget
hjælp.
Her er en som virkelig prøver, at gøre noget for dyrene - det er dog meget
barsk læsning:

http://www.alledyrsret.dk

Jeg var ret chokeret, da jeg så denne side første gang. Der er godt nok
mange dyr i DK, der vanrøgtes. Mange flere end jeg troede....

> Der er sket
> en del svigt i det her, ikke kun fra ejerens side, selvom hun naturligvis
> sidste ende er den, der er ansvarlig for hestene.

Det kan jeg kun give dig ret i....

> Det ligner en lille islænder, gør det ikke?

Det er en del år siden jeg har fået opfrisket, de forskellige hesteracer,
men det kunne da godt ligne en Islænder.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Mette

Dato : 19-02-04 15:03

> Undre også mig, selvom Dyrenes Beskyttelse heller ikke altid, er til meget
> hjælp.

Det er jo frivillige, så det er afhængig af, om der er nogen, der melder sig
til arbejdet i det pågældende område.

Situationen bliver behandlet i TV2 Lorry i aften, det er TV2's lokalfjernsyn
her i København. Det kan jo godt tænkes, at landsnyhederne også bringer
noget. Flere fødevareordførere vil have skærpet straffen for vanrøgt i
kølvandet på denne sag.

Så døde den lille pony muligvis ikke helt forgæves, hvis det ellers bliver
til noget og ikke bare tom snak. Men det er skrækkeligt, at der skal så
sørgelig en sag til, før de griber ind.

Mvh
Mette

Fra : Malene P

Dato : 20-02-04 13:39

> [...]

> til noget og ikke bare tom snak. Men det er skrækkeligt, at der skal så

Helt ærligt -jeg tror ikke, der sker noget. Heller ikke næste gang, pressen
afslører en lignende sag. Eller næste gang. Eller næste gang igen. Samfundet
har desværre udviklet sig sådan, at nogle ikke længere af økonomiske,
psykiske eller andre årsager ikke er i stand til at passe deres dyr. Mens
andre og flere bliver økonomisk i stand til at anskaffe sig dyr -uden at
have forstand eller moral til at passe dem forsvarligt. Naturligvis skal
straffen for van- og misrøgt af dyr sættes væsentligt op -men der skal også
en holdningsbearbejdelse til. Og dette arbejde skal især vendes mod de, der
har ressourcerne til at lade sig bearbejde.

mvh
Malene P

Fra : Mette

Dato : 20-02-04 18:23

Helt enig - og jeg tror ikke, vi kommer længere, før vi får en decideret
dyrepolitistyrke, som man har i andre lande. Det løser langt fra alle
problemer, men det giver en vis form for respekt, når der står en politimand
udenfor, hvis eneste arbejdsopgave er at sikre dyrs velfærd.

Og så skal straffen naturligvis sættes op og eksekveres hårdt. Især bør man
fratages retten til at holde dyr i meget lang tid som minimum, hvis det skal
gøre nogen forskel. Ellers betaler folk jo bare bøden og køber et nyt dyr.

Mvh
Mette